Har två änglar nu..
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Har två änglar nu..

    I fredags morse lämnade han oss för att istället vara med storasyster. Älsklingen kämpade på så gott han bara kunde..och trots att vi försökte förbereda oss på det här så..det går ju inte. Man kan inte förbereda sig på att förlora ett barn. Två barn har nu dött i mina armar och jag kan inte sluta undra VARFÖR?!?! jag önskar ingen annan det här helvetet men varför ska vi behöva örlora TVÅ av våra barn inom ETT år?! många känslor.. maktlöshet, ovisshet, rädsla, sorg, förbannad...

    jag klarar inte av någonting..antingen gråter jag eller så försjunker jag i tankar och bara gungar fram och tillbaka....men datorn har blivit något av en fristad..jag kan för ett ögonblick eller två fokusera på något annat..fly undan mardrömmen jag fasat för och som nu är här...

    jag kommer aldrig mer att få se min bebis. jag kommer aldrig få se honom ta sina första steg, jag kommer aldrig att fö höra hans första ord. Jag kommer aldrig få se honom öppna ögonen och le mot mig igen...vi har förlorat ett helt liv tillsammans..

    ville bara låta er veta vad världen har gått miste om...

    Kat m. *Starla* & *Alastor*
    Mamma till många barn födda mellan 9601 och 1002.

    S 040316-070426
    A 080114-080321

    En blogg om saknaden (och lite annat): www.StarlaAlastor.blogg.se
  2. 1
    Har två änglar nu.. I fredags morse lämnade han oss för att istället vara med storasyster. Älsklingen kämpade på så gott han bara kunde..och trots att vi försökte förbereda oss på det här så..det går ju inte. Man kan inte förbereda sig på att förlora ett barn. Två barn har nu dött i mina armar och jag kan inte sluta undra VARFÖR?!?! jag önskar ingen annan det här helvetet men varför ska vi behöva örlora TVÅ av våra barn inom ETT år?! många känslor.. maktlöshet, ovisshet, rädsla, sorg, förbannad...

    jag klarar inte av någonting..antingen gråter jag eller så försjunker jag i tankar och bara gungar fram och tillbaka....men datorn har blivit något av en fristad..jag kan för ett ögonblick eller två fokusera på något annat..fly undan mardrömmen jag fasat för och som nu är här...

    jag kommer aldrig mer att få se min bebis. jag kommer aldrig få se honom ta sina första steg, jag kommer aldrig att fö höra hans första ord. Jag kommer aldrig få se honom öppna ögonen och le mot mig igen...vi har förlorat ett helt liv tillsammans..

    ville bara låta er veta vad världen har gått miste om...

    Kat m. *Starla* & *Alastor*
  3. Ängeln Josefs mamma
    #2
    Kära Kat,
    Jag är så ledsen, med tårar läser jag om erat öde och finner inga ord som skulle lätta eran enorma sorg, livet känns riktigt orättvist.

    Sänder de varmaste styrkekramar och tänder ett ljus för de vackra änglarna.

    Kram
    Monica
  4. 2
    Kära Kat,
    Jag är så ledsen, med tårar läser jag om erat öde och finner inga ord som skulle lätta eran enorma sorg, livet känns riktigt orättvist.

    Sänder de varmaste styrkekramar och tänder ett ljus för de vackra änglarna.

    Kram
    Monica
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    *kramar om* skickar ett gäng styrkekramar...
  6. 3
    *kramar om* skickar ett gäng styrkekramar...
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Åh jag är så himla ledsen för din skull!
    Kommer inte på något att skriva.. Beklagar så innerligt förlusten av er lille kille!

    Världens största kram till dig och din familj...
  8. 4
    Åh jag är så himla ledsen för din skull!
    Kommer inte på något att skriva.. Beklagar så innerligt förlusten av er lille kille!

    Världens största kram till dig och din familj...
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Kära Kat

    Hiitar inte orden, men beklagar er oerhörda förlust.
    Stor styrke kram och många tankar till er.
    Kram Jenny
    Ludwig -03 *Felix* -05 och Albin-06
  10. 5
    Kära Kat Hiitar inte orden, men beklagar er oerhörda förlust.
    Stor styrke kram och många tankar till er.
    Kram Jenny
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag tänker på er.
    Många många kramar
    /Björn med två i Sommarlandet och två här på jorden
  12. 6
    Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag tänker på er.
    Många många kramar
    /Björn med två i Sommarlandet och två här på jorden
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Kat, jag är väldigt ledsen för din familj. Otroligt svårt att uthärda att förlora ett barn, och nu har ni förlorat Alastor med. Det är så ofattbart orättvist. Jag önskar att jag kunde ge tröst till er. Det är svårt att behålla fotfästet, omöjligt. Hoppas ni kan ta hand om varandra en stund varje dag. Just nu finns kanske ingen ork. Kram till hela din familj. Jag beklagar sorgen så himla mycket. Starla tar hand om honom, kanske om Joline också. Det måste finnas en speciell plats i himlen för våra underbara barn.
    Kram.
  14. 7
    Kat, jag är väldigt ledsen för din familj. Otroligt svårt att uthärda att förlora ett barn, och nu har ni förlorat Alastor med. Det är så ofattbart orättvist. Jag önskar att jag kunde ge tröst till er. Det är svårt att behålla fotfästet, omöjligt. Hoppas ni kan ta hand om varandra en stund varje dag. Just nu finns kanske ingen ork. Kram till hela din familj. Jag beklagar sorgen så himla mycket. Starla tar hand om honom, kanske om Joline också. Det måste finnas en speciell plats i himlen för våra underbara barn.
    Kram.
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8

    Beklagar

    såå mycket att två av dina barn blivit änglar.

    Lillebror fick inte stanna lika länge hos er som storasyster.
    Även om man visste att så skulle det bli så kan man
    aldrig förbereda sig. Blir bara så arg och ledsen...
    Nej, det är bara så orättvist. Det är så fel att våra barn dör.

    Jag hoppas att ni får all hjälp ni behöver i denna svåra stund.
    Många kramar till dig och din familj
    Linda med Axel (jan. -03), *Isak (jan. -05),
    *Saga (sep. -05), Anton (aug. -06) och Tobias (april -08).
  16. 8
    Beklagar såå mycket att två av dina barn blivit änglar.

    Lillebror fick inte stanna lika länge hos er som storasyster.
    Även om man visste att så skulle det bli så kan man
    aldrig förbereda sig. Blir bara så arg och ledsen...
    Nej, det är bara så orättvist. Det är så fel att våra barn dör.

    Jag hoppas att ni får all hjälp ni behöver i denna svåra stund.
    Många kramar till dig och din familj
  17. Medlem sedan
    Apr 2006
    #9
    Katarina,
    Fy f*n vad livet är orättvist. Att förlora ett barn är den största förlusten av alla, att förlora två är totalt fruktansvärt vidrigt grymt. Jag finner inga ord för att uttrycka min sorg och samtidigt ilska över att du behövt gå igenom en förlust igen. Ohtahara syndrome är ju så otroligt ovanligt och när du skrev att Alastor oxå fått den så förstod jag ingenting. Ohtahara barnen blir bara fler, varför??
    Starla Alastor Joline och Sarah har en särskild plats tillsammans i himlen.
    Kramar många till dej från
    Jenni
  18. 9
    Katarina,
    Fy f*n vad livet är orättvist. Att förlora ett barn är den största förlusten av alla, att förlora två är totalt fruktansvärt vidrigt grymt. Jag finner inga ord för att uttrycka min sorg och samtidigt ilska över att du behövt gå igenom en förlust igen. Ohtahara syndrome är ju så otroligt ovanligt och när du skrev att Alastor oxå fått den så förstod jag ingenting. Ohtahara barnen blir bara fler, varför??
    Starla Alastor Joline och Sarah har en särskild plats tillsammans i himlen.
    Kramar många till dej från
    Jenni
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10

    tårarna rinner på min kind

    förstår inte hur livet bara kan vara så här... Jag kan inte göra ngt för dig och din familj mer än skicka tröstkramar och tända ett ljus för dina vackra änglar ikväll.
    Hoppas att ni någonstans kan hitta energi och kraft att lära er leva med saknaden efter era änglar.
    Linda med *Theodor* 04, Melvin 05, Melina 07 & Leo 09
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~
  20. 10
    tårarna rinner på min kind förstår inte hur livet bara kan vara så här... Jag kan inte göra ngt för dig och din familj mer än skicka tröstkramar och tända ett ljus för dina vackra änglar ikväll.
    Hoppas att ni någonstans kan hitta energi och kraft att lära er leva med saknaden efter era änglar.
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Åh herregud vännen. Jag har inte ord för att uttrycka hur ledsen jag är för er. Tårarna rinner och jag förstår inte hur livet kan vara så otroligt grymt. Skriv av dig här och skriv allt du känner. Vi lyssnar.

    Många, många kramar.
  22. 11
    Åh herregud vännen. Jag har inte ord för att uttrycka hur ledsen jag är för er. Tårarna rinner och jag förstår inte hur livet kan vara så otroligt grymt. Skriv av dig här och skriv allt du känner. Vi lyssnar.

    Många, många kramar.
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Har inget bra att skriva och inga ord till tröst, jag är så ledsen för eran skull. Oavsätt hur man drabbas, när man drabbas och hur många gånger är det helt enkelt ofattbart, och jag tror inte det är meningen att man helt skall kunna förstå, jag tror inte man kan förebereda sig heller, det är något så oerhört fel att det bara inte går.
    Och jag känner igen mig så i dessa aldrig, aldrig tankar, det gör bara så ont!
    Kram
  24. 12
    Har inget bra att skriva och inga ord till tröst, jag är så ledsen för eran skull. Oavsätt hur man drabbas, när man drabbas och hur många gånger är det helt enkelt ofattbart, och jag tror inte det är meningen att man helt skall kunna förstå, jag tror inte man kan förebereda sig heller, det är något så oerhört fel att det bara inte går.
    Och jag känner igen mig så i dessa aldrig, aldrig tankar, det gör bara så ont!
    Kram
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    åhh...
    vilken gränslös sorg, vilket hål , vilken orättvisa, visst ha rhela världen gått miste om två underbar abarn, och ni har två av det fisnaste som finns, och syskonen två syskon. sånt finns inte ord för, och sådan orättvisa bör inte finnas. vi är många som tänker på er alla, och tänder ljus för era två änglastjärnor-- ingen hjälp, men en massa tankar / ulrika
  26. 13
    åhh...
    vilken gränslös sorg, vilket hål , vilken orättvisa, visst ha rhela världen gått miste om två underbar abarn, och ni har två av det fisnaste som finns, och syskonen två syskon. sånt finns inte ord för, och sådan orättvisa bör inte finnas. vi är många som tänker på er alla, och tänder ljus för era två änglastjärnor-- ingen hjälp, men en massa tankar / ulrika
  27. Annam.4
    #14
    Kära du, ja vad säger man. Finns inte ord för detta!! Varma kramar vill jag iallafall skicka till er!
  28. 14
    Kära du, ja vad säger man. Finns inte ord för detta!! Varma kramar vill jag iallafall skicka till er!
  29. Medlem sedan
    Dec 2006
    #15
    Tack alla..
    Den här sorgen är lik sorgen efter Starla på många sätt, men också mycket olik..
    Jag sörjer inte bara ett barn nu, jag sörjer två och den sorgen tar över mig helt. De äldre barnen är inte hemma hos oss nu så vi har bara V och T hemma..en kort stund idag kändes allt änå hyffsat okej, jag kunde fokusera på annat och för ett ögonblick njuta av att bara vara med V. Men så frågade han vart Alastor var och då brast det igen.

    Jag längtar så efter hans bebisdoft..hans mjuka kind..hans leende..men allt det är borta. för alltid. Jag vill inte att någon annan ska förlora sitt barn, absolut inte, men jag undrar varför två av mina barn ska dö när så många andra får ha sina hos sig. Var det kanske för att vi hade vanan inne? "vanan" att förlora ett barn..

    Jag är så trött i kroppen. All kraft har tagits ifrån mig. Jag känner mig helt paralyserad, autistisk nästan. Jag förväntar mig hela tiden att någon ska komma och säga till mig att det var ett skämt..att det är en dold kamera någonstans...men så är det inte

    tack för omtankarna...
    många kramar...
    /Katherine m. *Starla* & *Alastor*
  30. 15
    Tack alla..
    Den här sorgen är lik sorgen efter Starla på många sätt, men också mycket olik..
    Jag sörjer inte bara ett barn nu, jag sörjer två och den sorgen tar över mig helt. De äldre barnen är inte hemma hos oss nu så vi har bara V och T hemma..en kort stund idag kändes allt änå hyffsat okej, jag kunde fokusera på annat och för ett ögonblick njuta av att bara vara med V. Men så frågade han vart Alastor var och då brast det igen.

    Jag längtar så efter hans bebisdoft..hans mjuka kind..hans leende..men allt det är borta. för alltid. Jag vill inte att någon annan ska förlora sitt barn, absolut inte, men jag undrar varför två av mina barn ska dö när så många andra får ha sina hos sig. Var det kanske för att vi hade vanan inne? "vanan" att förlora ett barn..

    Jag är så trött i kroppen. All kraft har tagits ifrån mig. Jag känner mig helt paralyserad, autistisk nästan. Jag förväntar mig hela tiden att någon ska komma och säga till mig att det var ett skämt..att det är en dold kamera någonstans...men så är det inte

    tack för omtankarna...
    många kramar...
    /Katherine m. *Starla* & *Alastor*
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    Livet är så orättvist, att man ska drabbas två gr av det smärtsammaste ivärden, att förlora två barn, mina tankar går till er, jag känner verkligen med er, stora styrke kramar till er alla.

    Åsa mamma till

    Sandra f-99 Douglas f-070306 d-070307
  32. 16
    Livet är så orättvist, att man ska drabbas två gr av det smärtsammaste ivärden, att förlora två barn, mina tankar går till er, jag känner verkligen med er, stora styrke kramar till er alla.

    Åsa mamma till

    Sandra f-99 Douglas f-070306 d-070307
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Mitt hjärta gråter

    när jag läser att även er son somnat in. Inombords har man liksom alltid ett hopp om att det skall vända, vilket jag stenhårt hoppats på för er skull sedan du berättade om att även lillebror var sjuk...

    Er sorg är så stor nu och ord finns inte...

    Många varma kramar och desto fler tankar till hela er familj

    //Christèl m *Anja01* o syskon
  34. 17
    Mitt hjärta gråter

    när jag läser att även er son somnat in. Inombords har man liksom alltid ett hopp om att det skall vända, vilket jag stenhårt hoppats på för er skull sedan du berättade om att även lillebror var sjuk...

    Er sorg är så stor nu och ord finns inte...

    Många varma kramar och desto fler tankar till hela er familj

    //Christèl m *Anja01* o syskon
  35. Medlem sedan
    Nov 2007
    #18
    Jag finner inga bra ord för inget kan få era små barn tillbaka.Jag är så oerhört ledsen att ni har behövt genomleva detta två gånger ingen ska behöva genomleva det en gång.
    Många varma kramar till hela familjen.
  36. 18
    Jag finner inga bra ord för inget kan få era små barn tillbaka.Jag är så oerhört ledsen att ni har behövt genomleva detta två gånger ingen ska behöva genomleva det en gång.
    Många varma kramar till hela familjen.
  37. Medlem sedan
    May 2007
    #19
    Orättvist..
    Så orättvist att vissa ska behöva drabbas fler gånger..
    Tänker på er och familjen. Ska också tända ett ljus för Starla och Alastor ikväll.

    /Karin m. *Markus* & Fabian
  38. 19
    Orättvist..
    Så orättvist att vissa ska behöva drabbas fler gånger..
    Tänker på er och familjen. Ska också tända ett ljus för Starla och Alastor ikväll.

    /Karin m. *Markus* & Fabian
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20

    Det är bortom allt

    Så groteskt och ohyggligt! Jag vill ge dig all min kraft idag och håller om dig över nätet.
    Kram
    Mia
    I vårt Fotogalleri finns foton och filmer på Hugo och oss andra. Jag skriver också Mina reflektioner nästan varje dag. Välkommen in till www.momartens.se. Skriv gärna i vår gästbok!
  40. 20
    Det är bortom allt Så groteskt och ohyggligt! Jag vill ge dig all min kraft idag och håller om dig över nätet.
    Kram
    Mia
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Änglar
    By Komplex mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 15:45
  2. Änglar
    By Komplex mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 15:15
  3. änglar
    By når inte själv in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 14:28
  4. små små änglar
    By sahrapi in forum Änglabarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 20:28
  5. Änglar
    By Mamma2 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 15:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar