Morning alla!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Morning alla!

    Klarvaken innan sex idag! Ute går solen upp över älvdansklädda snöåkrar. Himlen är sådär rosa.
    Jag känner mej pigg!

    Hur är det med er tjejer då? Idag får vi nog börja med en plusslista. Och vet ni vad, på tisdag är det vi som intar guldplatsen i listan!!! Vilken lång men endå kort resa. Undrans vem som kanske får se sin bebis just idag?

    Jag hoppas ni alla får en fin dag!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Morning alla! Klarvaken innan sex idag! Ute går solen upp över älvdansklädda snöåkrar. Himlen är sådär rosa.
    Jag känner mej pigg!

    Hur är det med er tjejer då? Idag får vi nog börja med en plusslista. Och vet ni vad, på tisdag är det vi som intar guldplatsen i listan!!! Vilken lång men endå kort resa. Undrans vem som kanske får se sin bebis just idag?

    Jag hoppas ni alla får en fin dag!
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Godmorgon!

    Vaknade också prick sex idag.. trodde jag skulle sova läänge för jag var uppe så sent, men icke!
    Tror att jag är nervös för BM-besöket idag.. vet inte varför!

    i Kiruna lyser också solen och det är sååå fint!!!

    kram
  4. 2
    Godmorgon!

    Vaknade också prick sex idag.. trodde jag skulle sova läänge för jag var uppe så sent, men icke!
    Tror att jag är nervös för BM-besöket idag.. vet inte varför!

    i Kiruna lyser också solen och det är sååå fint!!!

    kram
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Vaknade också innan sex...hade gärna sovit längre, men,men...

    Här i Umeå skiner också solen och jag ska bege mig ut på promenad med vovven och möta mannen som jobbat natt i natt (är sjuksyrra Sedan ska jag bege mig mot jobbet och hoppas på att den kommer ngn servicekille och fixar skrivaren som bara krånglade hela tiden igår!

    Ha en riktigt bra dag allihopen!
  6. 3
    Vaknade också innan sex...hade gärna sovit längre, men,men...

    Här i Umeå skiner också solen och jag ska bege mig ut på promenad med vovven och möta mannen som jobbat natt i natt (är sjuksyrra Sedan ska jag bege mig mot jobbet och hoppas på att den kommer ngn servicekille och fixar skrivaren som bara krånglade hela tiden igår!

    Ha en riktigt bra dag allihopen!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Gomorron! Jag har också varit vaken sen sex, då lilltösen fick för sig att hon sovit färdigt.
    Idag står bm-besök, mathandlande och sen träff med vår grupp i församlingen (hemma hos oss) på schemat. Maken är ledig och håller för tillfället på o dammsuger
    Hoppas du får en fin dag också, och visst har den här resan gått fort!! Igår kväll låg jag och tänkte att jag nog inte alls vill föda barn heller, undrar om det är för sent att ångra sig nu?
  8. 4
    Gomorron! Jag har också varit vaken sen sex, då lilltösen fick för sig att hon sovit färdigt.
    Idag står bm-besök, mathandlande och sen träff med vår grupp i församlingen (hemma hos oss) på schemat. Maken är ledig och håller för tillfället på o dammsuger
    Hoppas du får en fin dag också, och visst har den här resan gått fort!! Igår kväll låg jag och tänkte att jag nog inte alls vill föda barn heller, undrar om det är för sent att ångra sig nu?
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Morrn morrn! Sitter här en kortis innan jag åker till jobbet. *gäsp* 4 arbetsdagar kvar... LÄÄÄÄNGTAR till tisdag som är min första dag med föräldrapenning. Jag kommer nog gråta en skvätt av lättnad.
    Ha en bra dag alla! *kramis*
  10. 5
    Morrn morrn! Sitter här en kortis innan jag åker till jobbet. *gäsp* 4 arbetsdagar kvar... LÄÄÄÄNGTAR till tisdag som är min första dag med föräldrapenning. Jag kommer nog gråta en skvätt av lättnad.
    Ha en bra dag alla! *kramis*
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Godmorgon tjejer!

    Vädret i götet är strålande (än så länge)! Ska nog ta en försiktig promenad i snön innan jag beger mig iväg till lillebror. Börjar närma sig slutet på det där TV-spelet vi hållt på med ett tag nu, så det vore ju lämpligt att hinna klara det innan jag blir vuxen och har fått barn och allt...

    BM-besöket igår avslöjade inget spännande alls. Allt är som det ska... Tog bara 10 minuter!

    Kramar till alla!
  12. 6
    Godmorgon tjejer!

    Vädret i götet är strålande (än så länge)! Ska nog ta en försiktig promenad i snön innan jag beger mig iväg till lillebror. Börjar närma sig slutet på det där TV-spelet vi hållt på med ett tag nu, så det vore ju lämpligt att hinna klara det innan jag blir vuxen och har fått barn och allt...

    BM-besöket igår avslöjade inget spännande alls. Allt är som det ska... Tog bara 10 minuter!

    Kramar till alla!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Godmorgon!

    Vaknade kl. 5 av ett fasligt liv i magen och mycket krafs på blåsan, så jag gick upp och kissade..
    Har precis slängt in ännu en tvätt och om ett par timmar ska jag åka och handla, sen ska jag ta ned påskpyntet och försöka hinna så mina gurkor och luktärter så de hinner växa på sig lite innan de skall planteras ut i sommar.
    Inga storslagna planer alltså, men denna dagen kommer nog också att gå snabbt, precis som alla andra dagar!
    Vad är en pluslista förresten?! *Aff novis*
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  14. 7
    Godmorgon! Vaknade kl. 5 av ett fasligt liv i magen och mycket krafs på blåsan, så jag gick upp och kissade..
    Har precis slängt in ännu en tvätt och om ett par timmar ska jag åka och handla, sen ska jag ta ned påskpyntet och försöka hinna så mina gurkor och luktärter så de hinner växa på sig lite innan de skall planteras ut i sommar.
    Inga storslagna planer alltså, men denna dagen kommer nog också att gå snabbt, precis som alla andra dagar!
    Vad är en pluslista förresten?! *Aff novis*
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8
    Ja nu är det spännande! Skönt att du är utvilad! Min vilde 1-åring vaknade 5 och vägrade somna om! ZZZ
  16. 8
    Ja nu är det spännande! Skönt att du är utvilad! Min vilde 1-åring vaknade 5 och vägrade somna om! ZZZ
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9
    Lite nordost om dig är det också ett härligt väder, fast älvdansen är slut. Sitter och avvaktar tiden för att vara på dagis 9.30, så vi tar det bara lugnt, varvar surfande på aff med magpruttande på sonen.

    Hoppas du har ork hela dagen, kl. 6 låter vääääldigt tidigt tycker jag!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  18. 9
    Lite nordost om dig är det också ett härligt väder, fast älvdansen är slut. Sitter och avvaktar tiden för att vara på dagis 9.30, så vi tar det bara lugnt, varvar surfande på aff med magpruttande på sonen.

    Hoppas du har ork hela dagen, kl. 6 låter vääääldigt tidigt tycker jag!
  19. Medlem sedan
    Sep 2007
    #10
    Gomorron! Har börjat vakna rätt regelbundet vid tretiden av att jag är akut kissnödig (undrar om det kommer bli mattid framöver?) och är samtidigt så hungrig att jag borde äta något. Är ni andra hungriga på natten?

    Här har kommit massor av mer snö, allt det andra smälte bort igår, så vi hoppas att detta försvinner under dagen.

    Här blir det småpill under dagen, ska börja beta av min 2do lista, exempelvis ställa om timers
  20. 10
    Gomorron! Har börjat vakna rätt regelbundet vid tretiden av att jag är akut kissnödig (undrar om det kommer bli mattid framöver?) och är samtidigt så hungrig att jag borde äta något. Är ni andra hungriga på natten?

    Här har kommit massor av mer snö, allt det andra smälte bort igår, så vi hoppas att detta försvinner under dagen.

    Här blir det småpill under dagen, ska börja beta av min 2do lista, exempelvis ställa om timers
  21. änglarfinns
    #11

    God morgon

    Vad skönt det låter, att få vara sådär pigg Har själv haft en helvetets natt med onda sd, värk i ljumskar & rygg, samt världens halsbränna. När det väl gav sig vid 4-tiden så började mina hostattacker ist. Så jag har väl sovit ca 3 tim i natt.

    (Varför nöja sig med det, fick just rusa in på toa & kräkas)

    Börjar känna mig lite orolig för bebisen, nu när jag mår såhär. Har tid hos bm i morgon, men vet inte om jag orkar ta mig dit
    Är helt slut, bara gråter och förstår inte hur jag ska orka föda (om det skulle bli dags inom de närmaste dygnen) nu när jag är sjuk.

    Ska krypa ner under täcket och be till gudarna att det inte dyker upp några käcka kaffegäster som förväntar sig tårta. Är iaf tacksam att stora grabben sovit hos en kompis i natt och minsta grabben är hos mormor.

    Hoppas att alla ni andra mår mycket bättre än så här.
  22. 11
    God morgon Vad skönt det låter, att få vara sådär pigg Har själv haft en helvetets natt med onda sd, värk i ljumskar & rygg, samt världens halsbränna. När det väl gav sig vid 4-tiden så började mina hostattacker ist. Så jag har väl sovit ca 3 tim i natt.

    (Varför nöja sig med det, fick just rusa in på toa & kräkas)

    Börjar känna mig lite orolig för bebisen, nu när jag mår såhär. Har tid hos bm i morgon, men vet inte om jag orkar ta mig dit
    Är helt slut, bara gråter och förstår inte hur jag ska orka föda (om det skulle bli dags inom de närmaste dygnen) nu när jag är sjuk.

    Ska krypa ner under täcket och be till gudarna att det inte dyker upp några käcka kaffegäster som förväntar sig tårta. Är iaf tacksam att stora grabben sovit hos en kompis i natt och minsta grabben är hos mormor.

    Hoppas att alla ni andra mår mycket bättre än så här.
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    God förmiddag!

    Här har natten varit ovanligt lugn, inga sammandragningar och jag har sovit hur gott som helst för en gångs skull! Sitter och ska försöka jobba en sväng i lugn och ro, har hyrt ut ungarna till mormor och det är sådär välsignat tyst i huset
  24. 12
    God förmiddag!

    Här har natten varit ovanligt lugn, inga sammandragningar och jag har sovit hur gott som helst för en gångs skull! Sitter och ska försöka jobba en sväng i lugn och ro, har hyrt ut ungarna till mormor och det är sådär välsignat tyst i huset
  25. Medlem sedan
    Dec 1999
    #13

    Härligt

    med sol även hos dej. Hoppas det blir ett bra Bm- besök. Jag tror man blir mer och mer nervös för att det faktiskt närmar sig BF nu. Jag träffar nog min BM i morgon för sista gången innan bebis kommer. Känns konstigt. Ha det bra idag!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  26. 13
    Härligt med sol även hos dej. Hoppas det blir ett bra Bm- besök. Jag tror man blir mer och mer nervös för att det faktiskt närmar sig BF nu. Jag träffar nog min BM i morgon för sista gången innan bebis kommer. Känns konstigt. Ha det bra idag!
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    Jag får också

    i allafall släppa ut min Voffa. Vi bor ju så att hon kan rusa runt själv eller med barnen. Tur det för just nu går jag inga extra steg. Ungarna är ute i backen i trädgården just nu för vi har påsklov här.
    Hoppas du får fixat skrivaren. Min man mekar ju som mest med datorer och prylar som hör därtill så sådant slipper jag befatta mej med.

    Ha en skön stund ute i solen nu!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  28. 14
    Jag får också i allafall släppa ut min Voffa. Vi bor ju så att hon kan rusa runt själv eller med barnen. Tur det för just nu går jag inga extra steg. Ungarna är ute i backen i trädgården just nu för vi har påsklov här.
    Hoppas du får fixat skrivaren. Min man mekar ju som mest med datorer och prylar som hör därtill så sådant slipper jag befatta mej med.

    Ha en skön stund ute i solen nu!
  29. Medlem sedan
    Dec 1999
    #15

    Vad

    ambiös du är med möten/träffar hemma. Jag har skalat bort alla sådana måsten...Fast i vanliga fall älskar jag att ha gäster.
    Här var det så fint ute vid sexsnåret att jag inte iddes somna om. Kisseblåsan gjorde sig påmind också så jag fixade det först och hämtade tidningen sen och läste sakta i lugn och ro. Hann till och med en blund på soffan innan ungarna kom på fötter.

    Hoppas ni får en trevlig träff!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  30. 15
    Vad ambiös du är med möten/träffar hemma. Jag har skalat bort alla sådana måsten...Fast i vanliga fall älskar jag att ha gäster.
    Här var det så fint ute vid sexsnåret att jag inte iddes somna om. Kisseblåsan gjorde sig påmind också så jag fixade det först och hämtade tidningen sen och läste sakta i lugn och ro. Hann till och med en blund på soffan innan ungarna kom på fötter.

    Hoppas ni får en trevlig träff!
  31. Medlem sedan
    Dec 1999
    #16

    Vad skönt

    med så kort tid kvar på jobbet. Jag är ju också väldans känslosam nu och förstår om du gråter en skvätt av lättnad.. Kommer de andra småbarnen vara kvar på dagis ett tag så att du får vila dej? Här har vi full rulle eftersom det är påsklov. Men som tur är så har vi fint väder med en massa snö att leka i. En fördel med fler barn är ju att de större faktiskt kan hjälpa till och passa på de yngre. Vi bor ju praktiskt också. På landet med massor av plats att springa på.

    Ha en bra dag!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  32. 16
    Vad skönt med så kort tid kvar på jobbet. Jag är ju också väldans känslosam nu och förstår om du gråter en skvätt av lättnad.. Kommer de andra småbarnen vara kvar på dagis ett tag så att du får vila dej? Här har vi full rulle eftersom det är påsklov. Men som tur är så har vi fint väder med en massa snö att leka i. En fördel med fler barn är ju att de större faktiskt kan hjälpa till och passa på de yngre. Vi bor ju praktiskt också. På landet med massor av plats att springa på.

    Ha en bra dag!
  33. Medlem sedan
    Dec 1999
    #17

    Hej hej!

    Sitter här och fördriver tiden medans ungarn busar ute i snön. Ska ta och värma lite nypnsoppa åt dem om en stund. Några mackor kan de väl bli också så att de får fika ute i snön.
    I går var det väldigt jullikt här....snö i drivor och snölykta på gårdsplanen.

    Vad är det för spel?! *nyfiken*
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  34. 17
    Hej hej! Sitter här och fördriver tiden medans ungarn busar ute i snön. Ska ta och värma lite nypnsoppa åt dem om en stund. Några mackor kan de väl bli också så att de får fika ute i snön.
    I går var det väldigt jullikt här....snö i drivor och snölykta på gårdsplanen.

    Vad är det för spel?! *nyfiken*
  35. Medlem sedan
    Feb 2008
    #18
    Godmorgon...Om det nu är en god morgon, som IOR brukar säga... Jag har blivit en IOR... Ja, solen skiner, men vad fan gör det om jag inte får ut min bebis och kan ta långa promenader med honom?
    Ingenting har hänt inatt...Igår trodde jag nästan att nåt var på gång, det var mååånga sammandragningar som gjorde ont...men det försvann lika spårlöst & inatt har jag sovit jättebra (för att vara gravid alltså, dvs. 1 timme i taget)...

    13 dagar kvar till bf...Så det går ju framåt.

    Ha en fin dag & hoppas jag inte smittar av mig så att hela aff kryllar av ior:ar!

    Kram Åsa!
  36. 18
    Godmorgon...Om det nu är en god morgon, som IOR brukar säga... Jag har blivit en IOR... Ja, solen skiner, men vad fan gör det om jag inte får ut min bebis och kan ta långa promenader med honom?
    Ingenting har hänt inatt...Igår trodde jag nästan att nåt var på gång, det var mååånga sammandragningar som gjorde ont...men det försvann lika spårlöst & inatt har jag sovit jättebra (för att vara gravid alltså, dvs. 1 timme i taget)...

    13 dagar kvar till bf...Så det går ju framåt.

    Ha en fin dag & hoppas jag inte smittar av mig så att hela aff kryllar av ior:ar!

    Kram Åsa!
  37. Medlem sedan
    Dec 1999
    #19

    Vilken busunge!

    Hoppas du kan få sova middag med honom i allafall. Mina frön har alltid slutat sova middag tidigt, typ efter bara året och nu har man ju fler så det blir lite med vila på dagen. Ta vara på all viltid du kan för det kommer behövas krafter snart.

    Ha en skön dag!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  38. 19
    Vilken busunge! Hoppas du kan få sova middag med honom i allafall. Mina frön har alltid slutat sova middag tidigt, typ efter bara året och nu har man ju fler så det blir lite med vila på dagen. Ta vara på all viltid du kan för det kommer behövas krafter snart.

    Ha en skön dag!
  39. Medlem sedan
    Dec 1999
    #20

    Hur är det

    jobbar du fortfarande eller får du en stund för dej själv när "storebror" är på dagis.

    Hoppas du också får en fin dag!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  40. 20
    Hur är det jobbar du fortfarande eller får du en stund för dej själv när "storebror" är på dagis.

    Hoppas du också får en fin dag!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. morning morning alla glada
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 08:10
  2. Morning alla!
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 22:56
  3. Morning alla!
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 19:28
  4. Morning alla!
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 11:12
  5. Morning alla
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar