Har ni kollat deklarationen på nätet?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Har ni kollat deklarationen på nätet?

    Man blir helt nervös innan man klickar fram till den sidan där det står om man ska få nåt eller betala ju! Nu behövde jag som tur var inte vara så nervös för jag fick frygt 8000 tillbaka, tack för det skatteverket!
    Bara att vänta på att mannen ska komma hem så han kan kolla sin med.
  2. 1
    Har ni kollat deklarationen på nätet? Man blir helt nervös innan man klickar fram till den sidan där det står om man ska få nåt eller betala ju! Nu behövde jag som tur var inte vara så nervös för jag fick frygt 8000 tillbaka, tack för det skatteverket!
    Bara att vänta på att mannen ska komma hem så han kan kolla sin med.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Nej, fast vi deklarerar via redovisningsbyrå bara för att få allting rätt. Vi deklarerar ju för "vanligt" arbete, näringsdeklaration för gården och så för makens företag, och det är för mycket för att vi ska orka sätta oss in i hur man gör. Bokföra kan jag, men årsavsluten med alla dessa krångliga regler, nej, det lönar sig faktiskt att betala för att få det gjort!

    Kul att få lite tillbaka, jag kommer också att få tillbaka en rejäl slant, jag hade missbedömt väldigt hur mycket extra skatt som skulle behövas när man går på Försäkringskassepengar... Gott med en extra slant till jul! (Fast du får väl dem till/runt midsommar?)
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  4. 2
    Nej, fast vi deklarerar via redovisningsbyrå bara för att få allting rätt. Vi deklarerar ju för "vanligt" arbete, näringsdeklaration för gården och så för makens företag, och det är för mycket för att vi ska orka sätta oss in i hur man gör. Bokföra kan jag, men årsavsluten med alla dessa krångliga regler, nej, det lönar sig faktiskt att betala för att få det gjort!

    Kul att få lite tillbaka, jag kommer också att få tillbaka en rejäl slant, jag hade missbedömt väldigt hur mycket extra skatt som skulle behövas när man går på Försäkringskassepengar... Gott med en extra slant till jul! (Fast du får väl dem till/runt midsommar?)
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Jag deklarerade i gårkväll Får tillbaks 6000:- , puh!
  6. 3
    Jag deklarerade i gårkväll Får tillbaks 6000:- , puh!
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Ja då är det ju

    skillnad förstås! Det verkar krångligt att hålla reda på allt det där.
    Men trevligt med pengar tillbaka oavsett när de kommer
  8. 4
    Ja då är det ju skillnad förstås! Det verkar krångligt att hålla reda på allt det där.
    Men trevligt med pengar tillbaka oavsett när de kommer
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    härligt!

    men det är bra nervöst innan man har klickat fram summan.
  10. 5
    härligt! men det är bra nervöst innan man har klickat fram summan.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Hade jag inte en aning om att man kunde göra, men pep snabbt iväg och fick reda på att jag har 3500:- tillbaka. Väntat visserligen för jag betalade in mer skatt för att kunna "känna mig säker" på att inte behöva betala tillbaka. Pengarna åker direkt in på bröllops kontot.

    8000:- låter bra det med, blir semesterkassan eller?
  12. 6
    Hade jag inte en aning om att man kunde göra, men pep snabbt iväg och fick reda på att jag har 3500:- tillbaka. Väntat visserligen för jag betalade in mer skatt för att kunna "känna mig säker" på att inte behöva betala tillbaka. Pengarna åker direkt in på bröllops kontot.

    8000:- låter bra det med, blir semesterkassan eller?
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    ååååååå va nice, det blev en bra slant 10.000 tillbaks i fickan
  14. 7
    ååååååå va nice, det blev en bra slant 10.000 tillbaks i fickan
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Å, vad bra att du frågade! Hade alldeles glömt att det gick att kolla redan nu. 8000 får jag också tillbaka, känns helt okej.
  16. 8
    Å, vad bra att du frågade! Hade alldeles glömt att det gick att kolla redan nu. 8000 får jag också tillbaka, känns helt okej.
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Nope, hur kommer man åt den? Har för mig att den snart dyker upp i brevlådan så jag får ge mig till tåls till den kommer!
  18. 9
    Nope, hur kommer man åt den? Har för mig att den snart dyker upp i brevlådan så jag får ge mig till tåls till den kommer!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Om man har ett bank-id så kan man logga in på www.skatteverket.se och se sin deklaration.

    Men jag har hört att de bara har öppet fram till kl. 20,00 på kvällarna.
  20. 10
    Om man har ett bank-id så kan man logga in på www.skatteverket.se och se sin deklaration.

    Men jag har hört att de bara har öppet fram till kl. 20,00 på kvällarna.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    Ja, och vi fick båda två en bra bit över förväntan-känns nästan som om man hade skrapat hem en Triss
  22. 11
    Ja, och vi fick båda två en bra bit över förväntan-känns nästan som om man hade skrapat hem en Triss
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12

    Visst är det bra?

    Perfekt att kunna kolla på nätet ju
    Jo de där 8000 blir välkomna till midsommar för i år blir det ingen lön på sommaren (jag gick i tjänst förra året och fick därför vanlig lön då, är lärare)utan det blir till att klara sig på fk-dagar.
  24. 12
    Visst är det bra? Perfekt att kunna kolla på nätet ju
    Jo de där 8000 blir välkomna till midsommar för i år blir det ingen lön på sommaren (jag gick i tjänst förra året och fick därför vanlig lön då, är lärare)utan det blir till att klara sig på fk-dagar.
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13

    Härligt!

    Alltid kul med extra pengar!
  26. 13
    Härligt! Alltid kul med extra pengar!
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Till din tjänst!

    Kul att du också fick tillbaka lite!
  28. 14
    Till din tjänst! Kul att du också fick tillbaka lite!
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Då får man säga

    grattis till vinsten då
  30. 15
    Då får man säga grattis till vinsten då
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16
    Tack!
  32. 16
    Tack!
  33. Medlem sedan
    Mar 2007
    #17
    Nej,jag är så gammeldags att jag inte har något ID,så jag väntar med spänning att brevet kommer med posten
  34. 17
    Nej,jag är så gammeldags att jag inte har något ID,så jag väntar med spänning att brevet kommer med posten
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Jo, men mindre bra när man ser att sambon fått 4500:- i restskatt... Där åkte dom pengarna + 1000:- till.
  36. 18
    Jo, men mindre bra när man ser att sambon fått 4500:- i restskatt... Där åkte dom pengarna + 1000:- till.
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    Å nej

    det var ju ingen höjdare! Min man har inte kollat än, så jag kanske inte ska hoppas alltför mycket...
  38. 19
    Å nej det var ju ingen höjdare! Min man har inte kollat än, så jag kanske inte ska hoppas alltför mycket...
  39. Medlem sedan
    Sep 2005
    #20
    Tack! Den visar att jag ska få tillbaka strax över 12 000:-... Har dock inte kontrollerat så allt stämmer än...!
  40. 20
    Tack! Den visar att jag ska få tillbaka strax över 12 000:-... Har dock inte kontrollerat så allt stämmer än...!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. När deklarationen på nätet?
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 17:14
  2. deklarationen
    By emsan... in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 17:30
  3. Nu har jag kollat på nätet
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 09:52
  4. Läsa deklarationen på nätet
    By canis in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 18:14
  5. Deklarationen??
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 08:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar