Försäljning av hus?!
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Försäljning av hus?!

    Hej, sålde ett hus i augusti 2006, överlåtelse i mitten av januari 2007. Vi skickade in alla papper till skatteverket förra året, med avdrag för renoveringar, mäklararvoden m.m Ändå finns det nu en bilaga i deklarationen om utredning om vinst eller förlust vid föräljning av bostad. Jag förstår inte, ska jag behöva lämna in alla uppgifter i år igen? Står även att jag gjort en vinst på 880000:- och min sambo likaså, men den summan är ju vad vi sålde vårat radhus för, inte hur mycket vi gått +. Finns dessutom en kolumn längst upp där det strå vår nya fastighetsbetekning och uppskov: 145000:- Det låter mer som min andel av vad vi gick plus efter alla avdrag.
    Kan någon vänlig hjälpamig och förstå varför jag ska deklarera samma frsäljning 2 år i rad?
  2. 1
    Försäljning av hus?! Hej, sålde ett hus i augusti 2006, överlåtelse i mitten av januari 2007. Vi skickade in alla papper till skatteverket förra året, med avdrag för renoveringar, mäklararvoden m.m Ändå finns det nu en bilaga i deklarationen om utredning om vinst eller förlust vid föräljning av bostad. Jag förstår inte, ska jag behöva lämna in alla uppgifter i år igen? Står även att jag gjort en vinst på 880000:- och min sambo likaså, men den summan är ju vad vi sålde vårat radhus för, inte hur mycket vi gått +. Finns dessutom en kolumn längst upp där det strå vår nya fastighetsbetekning och uppskov: 145000:- Det låter mer som min andel av vad vi gick plus efter alla avdrag.
    Kan någon vänlig hjälpamig och förstå varför jag ska deklarera samma frsäljning 2 år i rad?
  3. Inte bara mamma...
    #2

    Det är inte meningen

    att du ska redovisa försäljningen två gånger. Du fick ett uppskov förra året, det uppskovet kan du se på specifikationen (jämför med din deklaration för förra året). Du kan skriva på "Övriga upplysningar" att försäljningen redovisades i förra årets deklaration.
  4. 2
    Det är inte meningen att du ska redovisa försäljningen två gånger. Du fick ett uppskov förra året, det uppskovet kan du se på specifikationen (jämför med din deklaration för förra året). Du kan skriva på "Övriga upplysningar" att försäljningen redovisades i förra årets deklaration.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Men åh så bra, var rädd att jag skulle behöva gå igenom allt i år igen, förra året fick jag hjälp av vår mäklare, men hon har slutat nu. Tack för snabbt svar!
  6. 3
    Men åh så bra, var rädd att jag skulle behöva gå igenom allt i år igen, förra året fick jag hjälp av vår mäklare, men hon har slutat nu. Tack för snabbt svar!

Liknande trådar

  1. Försäljning
    By Anonym mamma1 in forum Skolbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-22, 16:13
  2. Försäljning?
    By -Nina- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 15:57
  3. Får man? om försäljning
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:39
  4. Ang försäljning av hus
    By LyckligaJag in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 09:57
  5. Försäljning av hus
    By Undrande in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 10:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar