CUB idag :(
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    CUB idag :(

    Det gick inge vidare idag. Fick en risk på 1:34 -högt! På måndag ska vi göra MKP. Bara ledsen just nu
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  2. 1
    CUB idag :( Det gick inge vidare idag. Fick en risk på 1:34 -högt! På måndag ska vi göra MKP. Bara ledsen just nu
  3. Augustibebis
    #2
    Åh vet inte vad jag ska skriva. Förstår att du är jätteledsen. Men många kramar till dig!
  4. 2
    Åh vet inte vad jag ska skriva. Förstår att du är jätteledsen. Men många kramar till dig!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Vännen då...... måste kännas jättetungt just nu. Håller tummarna att allting är bra med pyret!!

    Ska på test om en vecka och är så nervös.

    *kramar om dig hårt och läge*
  6. 3
    Vännen då...... måste kännas jättetungt just nu. Håller tummarna att allting är bra med pyret!!

    Ska på test om en vecka och är så nervös.

    *kramar om dig hårt och läge*
  7. Hemliga kramar
    #4
    Nämen åååh...Förstår att det känns tungt. Hoppas att moderkaksprovet ger bättre besked och att de lyckas sticka på måndag trots att den ligger tokigt till. Man vill ju inte gärna vänta två veckor till.
  8. 4
    Nämen åååh...Förstår att det känns tungt. Hoppas att moderkaksprovet ger bättre besked och att de lyckas sticka på måndag trots att den ligger tokigt till. Man vill ju inte gärna vänta två veckor till.
  9. Hemliga kramar
    #5
    Skickade för snabbt...KRAMAR OM och skickar massa lyckönskningar om positivt besked efter MKP.
  10. 5
    Skickade för snabbt...KRAMAR OM och skickar massa lyckönskningar om positivt besked efter MKP.
  11. Medlem sedan
    Jun 2000
    #6

    jag försår dig!!!

    Vi sitter i ungefär samma båt.....fin nackspalt men usla blodprov. Förstår att det känns skitjobbigt.

    En lite tröst kan vara att min moderkaka också låg i bakvägg, men det gick bra att göra MKP i alla fall. Själva testet var inte heller så farligt som jag trodde Jag bröt så klart ihop totalt i alla fall men det berodde mer på oron än på någon smärta.

    Jag har läst på lite under dagen på PAPP-a proteiner och hcg värden (det är ju det dem kollar med blodprovet) och ett lågt PAPP-a värde tillsammans med ett högt hcg värde kan visst indikera kromosomavvikelser, men vad jag förstår ger enbart blodprovet bara 60 % tillförlitlighet medan enbart NUPP ger 75%.....Jag tar nog i och för sig mest till mig den information som får mig att må bra, men det känns ju fint att en smal nackspalt säger mer än blodprovet.

    Jag ska hålla tummarna för dig på måndag!
  12. 6
    jag försår dig!!! Vi sitter i ungefär samma båt.....fin nackspalt men usla blodprov. Förstår att det känns skitjobbigt.

    En lite tröst kan vara att min moderkaka också låg i bakvägg, men det gick bra att göra MKP i alla fall. Själva testet var inte heller så farligt som jag trodde Jag bröt så klart ihop totalt i alla fall men det berodde mer på oron än på någon smärta.

    Jag har läst på lite under dagen på PAPP-a proteiner och hcg värden (det är ju det dem kollar med blodprovet) och ett lågt PAPP-a värde tillsammans med ett högt hcg värde kan visst indikera kromosomavvikelser, men vad jag förstår ger enbart blodprovet bara 60 % tillförlitlighet medan enbart NUPP ger 75%.....Jag tar nog i och för sig mest till mig den information som får mig att må bra, men det känns ju fint att en smal nackspalt säger mer än blodprovet.

    Jag ska hålla tummarna för dig på måndag!
  13. Medlem sedan
    Jun 2006
    #7
    åh :-(
    tänker på er :-(
  14. 7
    åh :-(
    tänker på er :-(
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8

    mer info

    detta läste jag (och mycket mer).....

    Om endast biokemiska markörer används i en riskberäkning tillsammans med maternell ålder är sensitiviteten vid screening för Downs syndrom cirka 60 procent om 5 procent av de undersökta är testpositiva [36, 37].

    Prestandan för de två biokemiska markörerna varierar med gestationsålder. För fritt â-hCG ökar den diskriminerande förmågan vid graviditetsvecka 10–13, medan sensitiviteten minskar från 58 procent vid graviditetsvecka 10 till 27 procent vid vecka 13 [38, 39] för PAPP-A.


    http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=5382


    Jag vet inte om jag tolkar texten rätt, så det är bäst du läser själv.....

    kram
    maja
  16. 8
    mer info detta läste jag (och mycket mer).....

    Om endast biokemiska markörer används i en riskberäkning tillsammans med maternell ålder är sensitiviteten vid screening för Downs syndrom cirka 60 procent om 5 procent av de undersökta är testpositiva [36, 37].

    Prestandan för de två biokemiska markörerna varierar med gestationsålder. För fritt â-hCG ökar den diskriminerande förmågan vid graviditetsvecka 10–13, medan sensitiviteten minskar från 58 procent vid graviditetsvecka 10 till 27 procent vid vecka 13 [38, 39] för PAPP-A.


    http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=5382


    Jag vet inte om jag tolkar texten rätt, så det är bäst du läser själv.....

    kram
    maja
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Tack alla

    för era kramar och ert stöd. Orkar inte skriva svar enskilt till er men ni ska veta att era tankar värmer.
    I kväll har jag bara kramat barnen och kännt vilken tur man har som har tre friska goa ungar. Är ändå ledsen såklart men barnen har faktiskt gjort kvällen lättare.
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  18. 9
    Tack alla för era kramar och ert stöd. Orkar inte skriva svar enskilt till er men ni ska veta att era tankar värmer.
    I kväll har jag bara kramat barnen och kännt vilken tur man har som har tre friska goa ungar. Är ändå ledsen såklart men barnen har faktiskt gjort kvällen lättare.
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10
    Vännen... Har inte så många tröstande ord att komma med men skickar en mängd varma kramar och hoppas de hjälper något. Tänker på dig!
  20. 10
    Vännen... Har inte så många tröstande ord att komma med men skickar en mängd varma kramar och hoppas de hjälper något. Tänker på dig!
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Nej vad jobbigt. Hoppas att mkp ger bättre reslutat. Styrkekram.
  22. 11
    Nej vad jobbigt. Hoppas att mkp ger bättre reslutat. Styrkekram.
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12
    Kram på er
  24. 12
    Kram på er
  25. Medlem sedan
    Nov 2007
    #13
    jag är inte så där jätte insatt i vad det är för ett test du fått göra el vad riskerna igentligen betyder, men varje orosmoment i graviditeten är ju jobbig så jag förstår om du är ledsen.
    hoppas att du har gott om stöd och att det blir bättre.
    kram
  26. 13
    jag är inte så där jätte insatt i vad det är för ett test du fått göra el vad riskerna igentligen betyder, men varje orosmoment i graviditeten är ju jobbig så jag förstår om du är ledsen.
    hoppas att du har gott om stöd och att det blir bättre.
    kram

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. mctur idag igen och idag ahr jag....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 18:52
  3. Tack för idag slut för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:36
  4. Tack för idag, slut för idag
    By sterna in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 15:40
  5. tack för idag. slut för idag....
    By rutansmamma+bf 6/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar