Trött 4-åring
Barnsjukdomar
  1. anonymt namn
    #1

    Trött 4-åring

    Varför är vår kille så trött ? Han ber om att få gå och lägga sig på kvällarna, sover sedan 12 timmar. Alltid mörk under ögonen.

    Ofta ont i magen samt att den är uppsvälld. Vi har testat om de kan vara laktos men inte märkt någon förbättring. Är det någon som har en teori om vad det kan vara ?
  2. 1
    Trött 4-åring Varför är vår kille så trött ? Han ber om att få gå och lägga sig på kvällarna, sover sedan 12 timmar. Alltid mörk under ögonen.

    Ofta ont i magen samt att den är uppsvälld. Vi har testat om de kan vara laktos men inte märkt någon förbättring. Är det någon som har en teori om vad det kan vara ?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Har ni kollat gluten? Järnnivåerna?
    Dessa kan ha samband med varandra .
    Att han sover 12 timmar är iof inte konstigt för en 4 åring. Sover han ngt på dagen?
    Att han har ofta ont i magen är väl nåt ni borde kolla upp.
  4. 2
    Har ni kollat gluten? Järnnivåerna?
    Dessa kan ha samband med varandra .
    Att han sover 12 timmar är iof inte konstigt för en 4 åring. Sover han ngt på dagen?
    Att han har ofta ont i magen är väl nåt ni borde kolla upp.
  5. Anonym
    #3
    Han sover inte på dagen...vilar lite framför TV:n. Vi har kollat hans mage. Men inget konstigt då, allt verkade bra. Borde kanske kolla igen eftersom vi i dagsläget vet att det inte är laktos. Kanske borde kolla gluten. Kan man testa sådant eller är det utelutningsmetoden ?
  6. 3
    Han sover inte på dagen...vilar lite framför TV:n. Vi har kollat hans mage. Men inget konstigt då, allt verkade bra. Borde kanske kolla igen eftersom vi i dagsläget vet att det inte är laktos. Kanske borde kolla gluten. Kan man testa sådant eller är det utelutningsmetoden ?
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Gå in på Astma & allergi - barn och fråga om glutenprover! Man ska INTE sluta med gluten själv, utan man tar prover (från tarmen tror jag) för att se om man hittar tecken på glutenintolerans. Har man slutat med gluten så kan man inte få några vettiga svar.
  8. 4
    Gå in på Astma & allergi - barn och fråga om glutenprover! Man ska INTE sluta med gluten själv, utan man tar prover (från tarmen tror jag) för att se om man hittar tecken på glutenintolerans. Har man slutat med gluten så kan man inte få några vettiga svar.
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Ni bör ta upp det med en läkare och inte bara testa uteslutning.
  10. 5
    Ni bör ta upp det med en läkare och inte bara testa uteslutning.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Har ni kollat mjölkproteinet. Hade det varit gluten så hade det nog "runnit" rätt igenom honom.
    Min tös hade ont i magen och fisig och det var överkänsligt mot mjölkproteinet.
  12. 6
    Har ni kollat mjölkproteinet. Hade det varit gluten så hade det nog "runnit" rätt igenom honom.
    Min tös hade ont i magen och fisig och det var överkänsligt mot mjölkproteinet.
  13. Anonym
    #7
    Tack Ni som kommit med idéer om vad det kan vara. Vi ska till läkare om drygt en vecka...åtekommer då.
  14. 7
    Tack Ni som kommit med idéer om vad det kan vara. Vi ska till läkare om drygt en vecka...åtekommer då.
  15. anonymt namn
    #8
    kanske det e gluten eller att det e mjölkprotein, det finns i laktosfria produkter.
  16. 8
    kanske det e gluten eller att det e mjölkprotein, det finns i laktosfria produkter.
  17. Anonym
    #9
    Vi har vart hos läkaren nu och gjort pricktest...ägg reagerar han på, vilket vi aldrig ens misstänkt. Men vi äter väldigt lite mat med ägg i så jag tror att det måste finnas något mer som han inte tål.

    Jag lär mig aldrig det där med mjölken. Han får laktosfri mjölk och då är det bättre, men finns det något i den mjölken som han kan vara känslig mot ?
  18. 9
    Vi har vart hos läkaren nu och gjort pricktest...ägg reagerar han på, vilket vi aldrig ens misstänkt. Men vi äter väldigt lite mat med ägg i så jag tror att det måste finnas något mer som han inte tål.

    Jag lär mig aldrig det där med mjölken. Han får laktosfri mjölk och då är det bättre, men finns det något i den mjölken som han kan vara känslig mot ?

Liknande trådar

  1. Trött 3 åring......
    By Jehia in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 23:01
  2. Trött två- åring...
    By Lo-X in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 22:17
  3. Så trött på vår 5 1/2 åring!!!
    By vad ska jag göra? in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 14:37
  4. Så trött på vår 5 1/2 åring!!!
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 06:12
  5. Trött 5-åring
    By Anonym in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 09:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar