moderskapsintyg till försäkringskassan
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    moderskapsintyg till försäkringskassan

    Fick ett sånt där moderskapsintyg på mitt nedan rapoorterade meningslösa bm möte igår. Bm (som iofs inte verkade ha koll på så mycket) sa att man först skulle ringa dit och få en ansökningsblankett och sen skicka in moderskapsintyget tillsammans med den. Men på FKs hemsida står det att man ska skicka in moderskapsintyget och sen tar FK kontakt med en. Vem ska ajg tro på?
    Nån som vet? Jag orkar verkligen inte ringa och sitta i telefonkö om ajg inte absolut MÅSTE.
  2. 1
    moderskapsintyg till försäkringskassan Fick ett sånt där moderskapsintyg på mitt nedan rapoorterade meningslösa bm möte igår. Bm (som iofs inte verkade ha koll på så mycket) sa att man först skulle ringa dit och få en ansökningsblankett och sen skicka in moderskapsintyget tillsammans med den. Men på FKs hemsida står det att man ska skicka in moderskapsintyget och sen tar FK kontakt med en. Vem ska ajg tro på?
    Nån som vet? Jag orkar verkligen inte ringa och sitta i telefonkö om ajg inte absolut MÅSTE.
  3. Anonym
    #2
    Hej! Om det är ansökan om havandeskapspennig du menar så fick jag uppgiften om att moderskaps intygen ska skickas in tillsammans med ansökan. Jag ska skicka in min ansökan idag o i samma kuvert kommer moderskapsintyget ligga. Kram!
  4. 2
    Hej! Om det är ansökan om havandeskapspennig du menar så fick jag uppgiften om att moderskaps intygen ska skickas in tillsammans med ansökan. Jag ska skicka in min ansökan idag o i samma kuvert kommer moderskapsintyget ligga. Kram!
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    nej vanlig föräldrapenning. så de kan beräkna hur mycket man ska få...
  6. 3
    nej vanlig föräldrapenning. så de kan beräkna hur mycket man ska få...
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    tro på FK. Vid min förra graviditet skickade jag in intyget. Är det fel lär de väl höra av sig.
  8. 4
    tro på FK. Vid min förra graviditet skickade jag in intyget. Är det fel lär de väl höra av sig.
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Lägger mig i - du ska bara skicka in moderskapsintyget. Efter ett tag får du ett brev från FK där det står hur du går tillväga med föräldrapenningsansökan. Det är bra att skicka in moderskapsintyget så fort som möjligt, så att du är registrerad som blivande moder i tid innan du ska börja söka fp - fk kan ju vara lite knöliga, som bekant.

    /Camellis - på besök (med februaribebis)
  10. 5
    Lägger mig i - du ska bara skicka in moderskapsintyget. Efter ett tag får du ett brev från FK där det står hur du går tillväga med föräldrapenningsansökan. Det är bra att skicka in moderskapsintyget så fort som möjligt, så att du är registrerad som blivande moder i tid innan du ska börja söka fp - fk kan ju vara lite knöliga, som bekant.

    /Camellis - på besök (med februaribebis)
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Så som jag har hört från FK, så inväntar de ditt moderskapsintyg och sedan får du info. hemskickat.
    Lycka till
  12. 6
    Så som jag har hört från FK, så inväntar de ditt moderskapsintyg och sedan får du info. hemskickat.
    Lycka till

Liknande trådar

  1. Ang ansökan till försäkringskassan..
    By lillans mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 07:55
  2. Överklagan till Försäkringskassan...
    By carolin.hevelius in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 21:14
  3. Överklagan till Försäkringskassan...
    By carolin.hevelius in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 16:55
  4. Moderskapsintyg till FK
    By elwira76 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 19:33
  5. Adressen till Försäkringskassan
    By -Solrosen- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 13:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar