tjufem bullar
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    tjufem bullar

    Igår kändes det mesta som pest, Johannes grinig med förkylning på G så att jag inte ville släppa hem honom till kompisen som just fått ett litet syskon. Men det blev rätt ok ändå till slut:

    Johannes var bullsugen så vi bakade 32 st bullar och medan de jäste och gräddades av trötta mig här hemma gick han och pappa M till pulkabacken för att träffa kompisen som han inte kunde åka hem till. Efter en stund ringde M och frågade om bullarna var färdiga attbjuda kompisen och hans familj på och visst var de det. Och efter en stund trillade det in en bunte glada barn och föräldrar på bullfika - jättetrevligt! Lille bebisen sov i Oscars vagn hela tiden och vi klämde i oss 25 av bullarna och det fick bli gårdagens middag *s*. Ser hysteriskt ut med så många bullar men på 4 vuxna och 3 barn (4, 4 och 2 år) blir det inte så många på man, men mätta vart vi! Oscar ratade bulle och ville sova istället.

    Så i fisken vi skulle ha till middag igår får bli idag istället och i helgen blir det bara att baka fler bullar till Oscars födelsedag på Onsdag

    Vad skall ni göra i helgen då?

    Kramar
    R/E
    Mamma till Johannes f sept-03 och Oscar f apr-07
  2. 1
    tjufem bullar Igår kändes det mesta som pest, Johannes grinig med förkylning på G så att jag inte ville släppa hem honom till kompisen som just fått ett litet syskon. Men det blev rätt ok ändå till slut:

    Johannes var bullsugen så vi bakade 32 st bullar och medan de jäste och gräddades av trötta mig här hemma gick han och pappa M till pulkabacken för att träffa kompisen som han inte kunde åka hem till. Efter en stund ringde M och frågade om bullarna var färdiga attbjuda kompisen och hans familj på och visst var de det. Och efter en stund trillade det in en bunte glada barn och föräldrar på bullfika - jättetrevligt! Lille bebisen sov i Oscars vagn hela tiden och vi klämde i oss 25 av bullarna och det fick bli gårdagens middag *s*. Ser hysteriskt ut med så många bullar men på 4 vuxna och 3 barn (4, 4 och 2 år) blir det inte så många på man, men mätta vart vi! Oscar ratade bulle och ville sova istället.

    Så i fisken vi skulle ha till middag igår får bli idag istället och i helgen blir det bara att baka fler bullar till Oscars födelsedag på Onsdag

    Vad skall ni göra i helgen då?

    Kramar
    R/E
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Skyll på det du! Att ni var många alltså.
    Låter som en trevlig dag! Både med bullbak och att träffas.

    Själv ska jag jobba i helgen.

    /genaro m emelina
  4. 2
    Skyll på det du! Att ni var många alltså.
    Låter som en trevlig dag! Både med bullbak och att träffas.

    Själv ska jag jobba i helgen.

    /genaro m emelina

Liknande trådar

  1. ME:s bullar
    By Pigghaj in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 14:11
  2. 3 bullar
    By smultron in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 10:25
  3. 3 bullar!
    By Malla in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:38
  4. 3 bullar!!!!
    By Mizaja_5a in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 15:55
  5. Bullar
    By resel in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar