färska mått
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    färska mått

    vi var på BVC i tisdags eftersom Felix fyllde 5 i måndags

    allt var bra med honom o han fick sin spruta, sa inte ett pip *stolt*
    på kvällen hade han ont i armen o i onsdags fick jag hämta honom på dagis vid lunch då han hade feber. när vi varit hemma ett par timmar så var febern borta så han var på dagis igen tor-fre.
    Vincent fick oxå feber av sin 5-årsspruta. fast å andra sidan har mina 3 alltid fått feber efter vaccination men det har gått över fort!

    han är iaf 111 cm o väger 18,8 kg (3880 g 0 50,5 cm som nyfödd).

    kan inte säga "r" men sköterskan sa att det är vanligt. jag är inte ororlig än o dom har inte sagt nåt på dagis heller så vi avvaktar ett tag till!

    sköt om er,
    kramar i massor
  2. 1
    färska mått vi var på BVC i tisdags eftersom Felix fyllde 5 i måndags

    allt var bra med honom o han fick sin spruta, sa inte ett pip *stolt*
    på kvällen hade han ont i armen o i onsdags fick jag hämta honom på dagis vid lunch då han hade feber. när vi varit hemma ett par timmar så var febern borta så han var på dagis igen tor-fre.
    Vincent fick oxå feber av sin 5-årsspruta. fast å andra sidan har mina 3 alltid fått feber efter vaccination men det har gått över fort!

    han är iaf 111 cm o väger 18,8 kg (3880 g 0 50,5 cm som nyfödd).

    kan inte säga "r" men sköterskan sa att det är vanligt. jag är inte ororlig än o dom har inte sagt nåt på dagis heller så vi avvaktar ett tag till!

    sköt om er,
    kramar i massor
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    hejsan

    Aha en 5 åring läser jag. Grattis i efterskott Felix.
    Han är lång 110 cm skrev du. Linus är (tror jag iallafall) 105 cm.

    Jag har ingen aning om när nästa koll på bvc är, men vi får väl en kallelse snart antar jag.
    Annars hur är det med dig?
  4. 2
    hejsan Aha en 5 åring läser jag. Grattis i efterskott Felix.
    Han är lång 110 cm skrev du. Linus är (tror jag iallafall) 105 cm.

    Jag har ingen aning om när nästa koll på bvc är, men vi får väl en kallelse snart antar jag.
    Annars hur är det med dig?
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    Så bra att...

    ... det gick bra att ta sprutan men jobbigt med febern. Tur att det gick snabbt över.

    Selmas mått glömde jag skriva i mitt inlägg. Hon är 118 cm och väger 23,5 kg. Stora tjejen.

    Kram,
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  6. 3
    Så bra att... ... det gick bra att ta sprutan men jobbigt med febern. Tur att det gick snabbt över.

    Selmas mått glömde jag skriva i mitt inlägg. Hon är 118 cm och väger 23,5 kg. Stora tjejen.

    Kram,
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Grattis i efterskott till Felix, skönt att det gick bra med sprutan - jag har inte berättat för E att hon skall få en heller, vet inte om jag skall göra det faktiskt. Vi skall inte dit förräns i slutet av månaden så jag har en stund att fundera på. Skönt att febern gick över så fort
  8. 4
    Grattis i efterskott till Felix, skönt att det gick bra med sprutan - jag har inte berättat för E att hon skall få en heller, vet inte om jag skall göra det faktiskt. Vi skall inte dit förräns i slutet av månaden så jag har en stund att fundera på. Skönt att febern gick över så fort

Liknande trådar

  1. rykande färska
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 20:46
  2. färska mått
    By myzpyz in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 13:26
  3. färska mått
    By myzpyz in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 11:16
  4. färska mått
    By myzpyz in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 16:59
  5. Färska tranbär?
    By La mama in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 12:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar