Hörseltest
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Hörseltest

    Var tillbaks på återbesök på BB idag för att göra om hörseltestet på Theas högra öra. Det gick inget vidare och jag brast ut i gråt, ingen kan ju svara på vad det kan bero på, det kan ju bero på att hon fortfarande har fosterfett, fostervatten och blod kvar eller det värsta av allt att hon inget hör på det örat.

    Nu ska vi till Huddinge sjukhus till deras hörselmottagning den 9 april. Jag ber till högre makter att allt ska se bra ut med Theas öron då.

    Har även varit på BVC idag och Thea har bara gått upp 50 g sedan i torsdags så nu så ska hon få extra tillägg efter varje amningstillfälle dag och kvällstid, runt 30-40 ml/gång och så ske vi även ge henne 5 droppar Sempers magdroppar per dag för att se om det blir mindre gaser och ont i magen för henne.

    Känner mig lite nere idag och trött som bara den.

    Har i alla fall fått nästan ok på utökad dagistid för barnen och det känns som et stor stenbumling har lossnat från mina axlar.
  2. 1
    Hörseltest Var tillbaks på återbesök på BB idag för att göra om hörseltestet på Theas högra öra. Det gick inget vidare och jag brast ut i gråt, ingen kan ju svara på vad det kan bero på, det kan ju bero på att hon fortfarande har fosterfett, fostervatten och blod kvar eller det värsta av allt att hon inget hör på det örat.

    Nu ska vi till Huddinge sjukhus till deras hörselmottagning den 9 april. Jag ber till högre makter att allt ska se bra ut med Theas öron då.

    Har även varit på BVC idag och Thea har bara gått upp 50 g sedan i torsdags så nu så ska hon få extra tillägg efter varje amningstillfälle dag och kvällstid, runt 30-40 ml/gång och så ske vi även ge henne 5 droppar Sempers magdroppar per dag för att se om det blir mindre gaser och ont i magen för henne.

    Känner mig lite nere idag och trött som bara den.

    Har i alla fall fått nästan ok på utökad dagistid för barnen och det känns som et stor stenbumling har lossnat från mina axlar.
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Vad skönt ändå att de följer upp det på en gång! Förhoppningsvis är det fosterfett som sitter i örat och det kan de ju enkelt t bort på Huddinge! Vi håller tummarna!

    Vad bra att det verkar lösa sig med dagis också!!!

    Kram
  4. 2
    Vad skönt ändå att de följer upp det på en gång! Förhoppningsvis är det fosterfett som sitter i örat och det kan de ju enkelt t bort på Huddinge! Vi håller tummarna!

    Vad bra att det verkar lösa sig med dagis också!!!

    Kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Dem vill inte pilla i barns öron utan det absorberas upp av kroppen om det nu är det.
    Jag hoppas det är nåt sånt så det inte är något allvarligare.

    Jo det är jätteskönt att det förhoppningsvis löst sig med dagis.
  6. 3
    Dem vill inte pilla i barns öron utan det absorberas upp av kroppen om det nu är det.
    Jag hoppas det är nåt sånt så det inte är något allvarligare.

    Jo det är jätteskönt att det förhoppningsvis löst sig med dagis.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Fast på våra grannars bebis så satt det kvar så då sög en öronläkare ut klumpen försiktigt.
  8. 4
    Fast på våra grannars bebis så satt det kvar så då sög en öronläkare ut klumpen försiktigt.
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Hoppas du oroar dig i onödan och att det visar sig vara lite fosterfett bara. Skönt att ni får komma en ordentlig koll! vi håller tummarna för Thea!

    Semperdroppar måste jag skaffa med, lillan har mest knorrat på kvällskvisetn men just idag då jag är hemma själv så har hon knorrat mest hela tiden tycker jag, typiskt!

    Hoppas du får OK från dagis, det är så skönt när man får veta att man får ha dom där lite x-tra så här i början Kram
  10. 5
    Hoppas du oroar dig i onödan och att det visar sig vara lite fosterfett bara. Skönt att ni får komma en ordentlig koll! vi håller tummarna för Thea!

    Semperdroppar måste jag skaffa med, lillan har mest knorrat på kvällskvisetn men just idag då jag är hemma själv så har hon knorrat mest hela tiden tycker jag, typiskt!

    Hoppas du får OK från dagis, det är så skönt när man får veta att man får ha dom där lite x-tra så här i början Kram
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6
    Hoppas det "bara" är lite fosterfett i örat och att ersättningen hjälper henne. Skönt att dagiset verkar lösa sig iaf.
  12. 6
    Hoppas det "bara" är lite fosterfett i örat och att ersättningen hjälper henne. Skönt att dagiset verkar lösa sig iaf.
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    Hoppas att det bara är något ivägen! Förstår att du blir orolig!
  14. 7
    Hoppas att det bara är något ivägen! Förstår att du blir orolig!
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    okej, men på södertälje sa dem att dem inte pillar i öronen på små bebisar.
  16. 8
    okej, men på södertälje sa dem att dem inte pillar i öronen på små bebisar.
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Tacj, hoppas också allt är ok med Theas öron.

    Jag har nu barnen på utökad tid på dagis och så kommer det vara fram till 11 juli, sedan blir det semester i 4 veckor och sen hoppas jag på att fixa det. Thea är ju dessutom 5 månader då.

    Magdropprna tycker jag redan gett effekt. Thea gillar dem inte, men vi blandar det i hennes tillägg. Rätt så dyr flaska 180 kr, men effektivt.
  18. 9
    Tacj, hoppas också allt är ok med Theas öron.

    Jag har nu barnen på utökad tid på dagis och så kommer det vara fram till 11 juli, sedan blir det semester i 4 veckor och sen hoppas jag på att fixa det. Thea är ju dessutom 5 månader då.

    Magdropprna tycker jag redan gett effekt. Thea gillar dem inte, men vi blandar det i hennes tillägg. Rätt så dyr flaska 180 kr, men effektivt.

Liknande trådar

  1. hörseltest
    By vita bergen in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 15:07
  2. Hörseltest my ass!!!
    By shehulk in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 11:44
  3. Hörseltest
    By Kakafoni in forum Hörselskador & nedsättning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 15:27
  4. Hörseltest ok.
    By Humla med tre in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 21:26
  5. Ang. hörseltest...
    By Milla m Matilda 04 & Ida 051027 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 18:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar