Oscar är nu storebror
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Oscar är nu storebror

    Eller som han säger själv dubbelbror, både lille och storebror.

    Den 29 mars kl 12:42 föddes vår "lille" Fabian, 4415 g tung och 54 cm lång. Allt gick bra, min kropp lurade mig hela fredagen, så vi åkte på kontroll på kvällen var då öppen ca 3 cm och hade regelbudna värkar. Tyvärr försvann dom, för att komma tillbaka och så höll det på.
    Kl 10 på lördag fm tog dom hål på hinnorna och sen är han född 12:42. Så det gick nästan lite för fort på slutet.

    Vi kom hem i går sent på eftermiddagen. Han har blåsljud på hjärtat men efter ett ultraljud så konstaterades att det kommer att växa bort. Men vi skall på återbesök om 4-6 månader.
    Camilla m F01 o O04 o F08

    skolds.blogg.se
  2. 1
    Oscar är nu storebror Eller som han säger själv dubbelbror, både lille och storebror.

    Den 29 mars kl 12:42 föddes vår "lille" Fabian, 4415 g tung och 54 cm lång. Allt gick bra, min kropp lurade mig hela fredagen, så vi åkte på kontroll på kvällen var då öppen ca 3 cm och hade regelbudna värkar. Tyvärr försvann dom, för att komma tillbaka och så höll det på.
    Kl 10 på lördag fm tog dom hål på hinnorna och sen är han född 12:42. Så det gick nästan lite för fort på slutet.

    Vi kom hem i går sent på eftermiddagen. Han har blåsljud på hjärtat men efter ett ultraljud så konstaterades att det kommer att växa bort. Men vi skall på återbesök om 4-6 månader.
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Stort grattis till er o dubbelbrorsan!
  4. 2
    Stort grattis till er o dubbelbrorsan!
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Ååååhhh, grattis till lillebror. Jag har tänkt på dig på sistone och undrat om bebisen kommit! Vad roligt att det gått bra, och vilken bamsing det blev! Fabian är ett gulligt namn; det heter min 6-åring i andranamn! Flera bebisar i min omgivning har haft liknande blåsljud på hjärtat, men det har vuxit bort på dem och har inte påverkat det minsta.

    Grattis igen!! Nu får du snusa bebis!
  6. 3
    Ååååhhh, grattis till lillebror. Jag har tänkt på dig på sistone och undrat om bebisen kommit! Vad roligt att det gått bra, och vilken bamsing det blev! Fabian är ett gulligt namn; det heter min 6-åring i andranamn! Flera bebisar i min omgivning har haft liknande blåsljud på hjärtat, men det har vuxit bort på dem och har inte påverkat det minsta.

    Grattis igen!! Nu får du snusa bebis!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Stort grattis! Längtar själv efter min lille som ska stanna kvar (förhoppningsvis) tills augusti..

    Snusa nu och njut!
  8. 4
    Stort grattis! Längtar själv efter min lille som ska stanna kvar (förhoppningsvis) tills augusti..

    Snusa nu och njut!
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Grattis!

    Vad mysigt! Triss i killar, inte illa! Stort grattis till er. Tänkte faktiskt på dig häromdagen och undrade om det inte var dags snart. Själv har jag låååååångt kvar känns det som. Ända till juli!
    /Malin
  10. 5
    Grattis! Vad mysigt! Triss i killar, inte illa! Stort grattis till er. Tänkte faktiskt på dig häromdagen och undrade om det inte var dags snart. Själv har jag låååååångt kvar känns det som. Ända till juli!
    /Malin
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Ett grattis till lillebror! Härligt att allt har gått bra.
    Visst är det härligt att snusa bebbe igen . Min lillfis är inte så liten längre (12v) 6,5kg och 63cm lång , de växer ju så¨himla fort de små liven!
  12. 6
    Ett grattis till lillebror! Härligt att allt har gått bra.
    Visst är det härligt att snusa bebbe igen . Min lillfis är inte så liten längre (12v) 6,5kg och 63cm lång , de växer ju så¨himla fort de små liven!
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Grattis till lillkillen!

    Häftigt att vara trebarnsmor
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  14. 7
    Grattis till lillkillen! Häftigt att vara trebarnsmor
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8
    Ett stort grattis till Fabian!
  16. 8
    Ett stort grattis till Fabian!
  17. Medlem sedan
    Jul 2001
    #9
    Såg er annons i tidningen idag förresten!
  18. 9
    Såg er annons i tidningen idag förresten!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Grattis. Å dubbelbror var ju så bra ord dom är bra smarta dom små! Linnéa är oxå dubblesyster och jag älskar verkligen att vara 3 barnsmor : )
  20. 10
    Grattis. Å dubbelbror var ju så bra ord dom är bra smarta dom små! Linnéa är oxå dubblesyster och jag älskar verkligen att vara 3 barnsmor : )
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Grattis till Fabian! Vilken bamsing :-)
  22. 11
    Grattis till Fabian! Vilken bamsing :-)
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12
    Det är min mamma som satte in annonsen. Hon hade skrivet fel datum. Han är född den 29 och inte den 27, mormor börjar bli gammal och lite virrig
  24. 12
    Det är min mamma som satte in annonsen. Hon hade skrivet fel datum. Han är född den 29 och inte den 27, mormor börjar bli gammal och lite virrig

Liknande trådar

  1. Oscar har blivit storebror
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 21:31
  2. Oscar har blivit storebror
    By L-MF in forum _01 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 10:24
  3. Oscar har blivit storebror!
    By Yllopgirl in forum _0407 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 07:38
  4. Oscar har blivit storebror
    By miss_annis in forum _02 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 21:05
  5. OSCAR!!
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 00:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar