VILKEN BARNFÖRSÄKRING????!
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    VILKEN BARNFÖRSÄKRING????!

    Snälla hjälp mig lite snabbt nu?!

    Jag har tre barn på 7 + 7 + 9 år gamla (strax) som inte har några barnförsäkringar. Jag skäms över att jag inte ordnat det redan när dom var små, men det
    har bla haft med ekonomi att göra, och det har liksom "fallit mellan stolarna"....

    Nu har ena dottern (7 år) får problem med nacken och svår huvudvärk och jag har beställt tid hos doktorn. DÅ slog det mig; TÄNK om det är ngt allvarligt - jag har ju inga försäkringar. Och lär få svårt att teckna oavsett om jag börjar springa till läkaren med henne för nacke o rygg. Hon har fårr tid om 9 dagar först, så nu vill jag SNABBT som ögat ha tre barnförsäkringar!

    ALLA TIPS OCH RÅD TACK - SNÄLLA!
    Vem ska jag välja?? Ska teckna hemförsäkring på samma gång också...
  2. 1
    VILKEN BARNFÖRSÄKRING????! Snälla hjälp mig lite snabbt nu?!

    Jag har tre barn på 7 + 7 + 9 år gamla (strax) som inte har några barnförsäkringar. Jag skäms över att jag inte ordnat det redan när dom var små, men det
    har bla haft med ekonomi att göra, och det har liksom "fallit mellan stolarna"....

    Nu har ena dottern (7 år) får problem med nacken och svår huvudvärk och jag har beställt tid hos doktorn. DÅ slog det mig; TÄNK om det är ngt allvarligt - jag har ju inga försäkringar. Och lär få svårt att teckna oavsett om jag börjar springa till läkaren med henne för nacke o rygg. Hon har fårr tid om 9 dagar först, så nu vill jag SNABBT som ögat ha tre barnförsäkringar!

    ALLA TIPS OCH RÅD TACK - SNÄLLA!
    Vem ska jag välja?? Ska teckna hemförsäkring på samma gång också...
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Vet inte om den vi har är den bästa men vi har Trygg Hansa till alla våra fyra döttrar.

    Problemet för dig är att det nog inte hjälper att försäkra din 7-åriga dotter som nu är sjuk. Eftersom hennes tillstånd uppstod innan en försäkring börjat gälla kan det bli svårt för du måste ju lämna en hälsodeklaration i samband med att försäkringen tecknas. Brukar vara så hos de flesta försäkringsbolag.

    Givetvis kan du ändå teckna en försäkring men den omfattas då inte av den ev. "sjukdom" din dotter lider av idag eller ev. följdsjukdomar den kan medföra.

    Rekommenderar ändå en bra försäkring till alla dina barn snarast!

    Håller tummarna för att det ordnar sig och att dottern mår bra och det inte är ngt allvarligt

    kram
  4. 2
    Vet inte om den vi har är den bästa men vi har Trygg Hansa till alla våra fyra döttrar.

    Problemet för dig är att det nog inte hjälper att försäkra din 7-åriga dotter som nu är sjuk. Eftersom hennes tillstånd uppstod innan en försäkring börjat gälla kan det bli svårt för du måste ju lämna en hälsodeklaration i samband med att försäkringen tecknas. Brukar vara så hos de flesta försäkringsbolag.

    Givetvis kan du ändå teckna en försäkring men den omfattas då inte av den ev. "sjukdom" din dotter lider av idag eller ev. följdsjukdomar den kan medföra.

    Rekommenderar ändå en bra försäkring till alla dina barn snarast!

    Håller tummarna för att det ordnar sig och att dottern mår bra och det inte är ngt allvarligt

    kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Vi har trygghansa, men man måste lämna in en hälsodeklaration och sjukdomar som oftast har uppstått innan försäkringen brukar inte täcka de sjukdomarna.
  6. 3
    Vi har trygghansa, men man måste lämna in en hälsodeklaration och sjukdomar som oftast har uppstått innan försäkringen brukar inte täcka de sjukdomarna.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Vi har Trygg Hansa. När en försäkringskvinna från Folksam var på hembesök för att se över våra försäkringar tyckte hon inte att vi skulle byta till Folksams, för Trygg Hansa var barnförsäkringarnas Rolls Royce sa hon.

    Man brukar ju fylla i nån hälsodeklaration när man tecknar försäkring och har man nåt "fel" brukar försäkringen inte täcka sånt som beror på "felet".
  8. 4
    Vi har Trygg Hansa. När en försäkringskvinna från Folksam var på hembesök för att se över våra försäkringar tyckte hon inte att vi skulle byta till Folksams, för Trygg Hansa var barnförsäkringarnas Rolls Royce sa hon.

    Man brukar ju fylla i nån hälsodeklaration när man tecknar försäkring och har man nåt "fel" brukar försäkringen inte täcka sånt som beror på "felet".
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5

    Har genom facket

    Jag har tecknat en barnförsäkring genom facket, nu Unionen tidigare SIF. Kolla med ditt fackförbund om de har bra barnförsäkring.
  10. 5
    Har genom facket Jag har tecknat en barnförsäkring genom facket, nu Unionen tidigare SIF. Kolla med ditt fackförbund om de har bra barnförsäkring.
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    Har Trygg Hansa

    med alla tillägg. Har även en försäkring till dem via mitt jobb, mao är de försäkrade upp över öronen :-) Nu hoppas jag bara att slippa nyttja dem.
  12. 6
    Har Trygg Hansa med alla tillägg. Har även en försäkring till dem via mitt jobb, mao är de försäkrade upp över öronen :-) Nu hoppas jag bara att slippa nyttja dem.
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    Tja det bästa är ju att kolla

    upp olika bolag och vad de ersätter och med hur mkt. Men du har ju inte så gott om tid på dej, kanske finns det nån jämförelse på konsumentverkets hemsida eller nåt. Vi har våra barn i Trygghansa.
    Hoppas det går bra, vet ju att det kan vara svårt att få teckna utan massa "krångel" när barnen är så pass stora...
  14. 7
    Tja det bästa är ju att kolla upp olika bolag och vad de ersätter och med hur mkt. Men du har ju inte så gott om tid på dej, kanske finns det nån jämförelse på konsumentverkets hemsida eller nåt. Vi har våra barn i Trygghansa.
    Hoppas det går bra, vet ju att det kan vara svårt att få teckna utan massa "krångel" när barnen är så pass stora...
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8

    TryggHansa

    Vi har TryggHansa för vi tyckte att deras vilkor var de bästa när vi jämförde.

    Du kan jämföra de olika barnförsäkringarna på Konsumenternas försäkringsbyrå (http://www.konsumenternasforsakrings...R&menu=JAMFOR).
    ****************************** **
    Mamma till Albin född dec-07 och Joel född okt-10
  16. 8
    TryggHansa Vi har TryggHansa för vi tyckte att deras vilkor var de bästa när vi jämförde.

    Du kan jämföra de olika barnförsäkringarna på Konsumenternas försäkringsbyrå (http://www.konsumenternasforsakrings...R&menu=JAMFOR).
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Trygghansa har vi. När Kristin föddes så kom en försäkringsmäklare hem till oss och beskrev deras försäkring och den verkade bra.

    Han nämnde att Skandias då nya var nästan lika bra men det var något som skilde sig.

    Så kolla upp deras oxå om den har förändrats för det är ju ändå 2 år sedan.
  18. 9
    Trygghansa har vi. När Kristin föddes så kom en försäkringsmäklare hem till oss och beskrev deras försäkring och den verkade bra.

    Han nämnde att Skandias då nya var nästan lika bra men det var något som skilde sig.

    Så kolla upp deras oxå om den har förändrats för det är ju ändå 2 år sedan.
  19. Medlem sedan
    Jun 2000
    #10
    Trygg Hansa här med!
  20. 10
    Trygg Hansa här med!
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Kolla med facket !

    Om du är medlem vill säga. De flesta förbunden har en försäkring typ "medlemsbarn" och den brukar vara utan hälsoprövning. Det kan ju tänkas att de även har hemföräkring inbakad i medlemsavgiften eller rabatt på försäkringen.
  22. 11
    Kolla med facket ! Om du är medlem vill säga. De flesta förbunden har en försäkring typ "medlemsbarn" och den brukar vara utan hälsoprövning. Det kan ju tänkas att de även har hemföräkring inbakad i medlemsavgiften eller rabatt på försäkringen.
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Bara för att väga upp alla TryggHansa-försäkringar så kan jag berätta att mina barn är försäkrade i Skandia och hos If.

    Och jag blir onekligen nyfiken på alla TryggHansa-val... måste nog jmf om de är så mycket bättre...
  24. 12
    Bara för att väga upp alla TryggHansa-försäkringar så kan jag berätta att mina barn är försäkrade i Skandia och hos If.

    Och jag blir onekligen nyfiken på alla TryggHansa-val... måste nog jmf om de är så mycket bättre...
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Trygg-Hansa har vi för alla våra fem barn. Hade Holmia och då blev det ju automatisk trygghansa sedan...
  26. 13
    Trygg-Hansa har vi för alla våra fem barn. Hade Holmia och då blev det ju automatisk trygghansa sedan...
  27. Anonym
    #14
    Vi har TH, men ska jag vara ärlig så är jag grymt besviken på föräkringar överlag. De har klausuler som gör att vi inte kan utnyttja den som vi trodde då vi täcknade den. Vi har barn med autism och vips så tog de bort den biten. Nä, fy sjutton. Man bara betalar och betalar men när det väl behövs så lyckas de ha någon klausul som gör att de slipper igenom ändå... Funderar skarpt på att säga upp barnförsäkringen.
  28. 14
    Vi har TH, men ska jag vara ärlig så är jag grymt besviken på föräkringar överlag. De har klausuler som gör att vi inte kan utnyttja den som vi trodde då vi täcknade den. Vi har barn med autism och vips så tog de bort den biten. Nä, fy sjutton. Man bara betalar och betalar men när det väl behövs så lyckas de ha någon klausul som gör att de slipper igenom ändå... Funderar skarpt på att säga upp barnförsäkringen.
  29. gwendolyn
    #15
    trygg hansa. är supernöjd. de gånger vi haft med dem att göra har de varit hur bra som helst. (vi har både huset och fritidshuset, båt och båda barnen försäkrade där.

    däremot kan det nog vara svårt att få ersättning om det skulle vara något med dottern nu, du kommer ju få försäkra en massa saker för att få tecka den och det kommer ju inte gå att ducka att du redan sökt läkare nu, det kommer bli för tydligt. jag hoppas innerligt (av alla skäl) att din dotter inte har något allvarligt och att du snart tecknar försäkring hur som helst, jag rekommnderar som flera andra varmt TH.
  30. 15
    trygg hansa. är supernöjd. de gånger vi haft med dem att göra har de varit hur bra som helst. (vi har både huset och fritidshuset, båt och båda barnen försäkrade där.

    däremot kan det nog vara svårt att få ersättning om det skulle vara något med dottern nu, du kommer ju få försäkra en massa saker för att få tecka den och det kommer ju inte gå att ducka att du redan sökt läkare nu, det kommer bli för tydligt. jag hoppas innerligt (av alla skäl) att din dotter inte har något allvarligt och att du snart tecknar försäkring hur som helst, jag rekommnderar som flera andra varmt TH.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Trots alla bra svar som borde bädda för TH så lutar det år Länets. Vet några i min närhet som har dom och de verkar nöjda, men jag ska iaf ringa o jänföra. HAr redan pratat med Länets som påstodd att deras försäkring from 1 nov numera presenterats som helt jämförbar med TH´s... Och tog upp fördelen med att det alltid finns skadereglerare på plats. (Bor ju i Norrlands inre skogar ;-)

    Det värsta är läkartiden.. Jag har faktiskt avbeställt den och överväger att vänta till allt är klart såtillvida hon inte blir sämre... Om det är idioti eller ett smart drag har jag ingen aning om. Får dåligt samvete hur jag än gör känns det som. :-(
    TACK för alla svar!!! :-)
  32. 16
    Trots alla bra svar som borde bädda för TH så lutar det år Länets. Vet några i min närhet som har dom och de verkar nöjda, men jag ska iaf ringa o jänföra. HAr redan pratat med Länets som påstodd att deras försäkring from 1 nov numera presenterats som helt jämförbar med TH´s... Och tog upp fördelen med att det alltid finns skadereglerare på plats. (Bor ju i Norrlands inre skogar ;-)

    Det värsta är läkartiden.. Jag har faktiskt avbeställt den och överväger att vänta till allt är klart såtillvida hon inte blir sämre... Om det är idioti eller ett smart drag har jag ingen aning om. Får dåligt samvete hur jag än gör känns det som. :-(
    TACK för alla svar!!! :-)
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    (Undrar om en läkare går med på att inte skriva in i journal om jag talar om hur länge hon haft problem...? TROR ju inte det är allvarligt, men är ändå orolig...)
  34. 17
    (Undrar om en läkare går med på att inte skriva in i journal om jag talar om hur länge hon haft problem...? TROR ju inte det är allvarligt, men är ändå orolig...)
  35. Anonym
    #18
    ingen seriös läkare i alla fall!
  36. 18
    ingen seriös läkare i alla fall!
  37. Anonym
    #19
    hur kan man ens överväga att låta ekonomin gå före sina barns hälsa!?
  38. 19
    hur kan man ens överväga att låta ekonomin gå före sina barns hälsa!?
  39. Medlem sedan
    Feb 2005
    #20

    Det hjälper inte...

    att du avbokat läkartiden. Om hon nu har en skada som har uppstått innan försäkringen tecknades så gäller inte försäkringen i alla fall. Du kan ju få din försäkring beviljad, men beroende på skadan, så kan det ändå gå att bevisa att den har uppstått innan försäkringens tecknande och då blir det ingen ersättning i alla fall.

    Jag hoppas att det inte är något fel med din dotter och att du får en försäkring, vänta bara inte för länge med att gå till läkaren _om_ det skulle vara något allvarligt.
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  40. 20
    Det hjälper inte... att du avbokat läkartiden. Om hon nu har en skada som har uppstått innan försäkringen tecknades så gäller inte försäkringen i alla fall. Du kan ju få din försäkring beviljad, men beroende på skadan, så kan det ändå gå att bevisa att den har uppstått innan försäkringens tecknande och då blir det ingen ersättning i alla fall.

    Jag hoppas att det inte är något fel med din dotter och att du får en försäkring, vänta bara inte för länge med att gå till läkaren _om_ det skulle vara något allvarligt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vilken Barnförsäkring ska man ha?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 18:25
  2. Vilken barnförsäkring ska man ha?
    By anonymt namn in forum _06 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:34
  3. Vilken barnförsäkring är bäst?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 18:42
  4. VILKEN BARNFÖRSÄKRING??
    By Missemu in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 18:28
  5. vilken barnförsäkring ska man ha?
    By Jen med Vidar 02 och Olle 05 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar