VILKEN BARNFÖRSÄKRING??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    VILKEN BARNFÖRSÄKRING??

    Snälla hjälp mig lite snabbt nu?!
    (Frågar här också - för flesta möjliga svar...)

    Jag har tre barn på 7 + 7 + 9 år gamla (strax) som inte har några barnförsäkringar. Jag skäms över att jag inte ordnat det redan när dom var små, men det
    har bla haft med ekonomi att göra, och det har liksom "fallit mellan stolarna"....

    Nu har ena dottern (7 år) får problem med nacken och svår huvudvärk och jag har beställt tid hos doktorn. DÅ slog det mig; TÄNK om det är ngt allvarligt - jag har ju inga försäkringar. Och lär få svårt att teckna oavsett om jag börjar springa till läkaren med henne för nacke o rygg. Hon har fårr tid om 9 dagar först, så nu vill jag SNABBT som ögat ha tre barnförsäkringar!

    ALLA TIPS OCH RÅD TACK - SNÄLLA!
    Vem ska jag välja?? Ska teckna hemförsäkring på samma gång också...

    (Är skitdålig på så´nt här! Och vilken jädra nivå bör man tecka?? Lever själv och är inte skitrik. Men vill ju ha ett bra skydd... :-(
  2. 1
    VILKEN BARNFÖRSÄKRING?? Snälla hjälp mig lite snabbt nu?!
    (Frågar här också - för flesta möjliga svar...)

    Jag har tre barn på 7 + 7 + 9 år gamla (strax) som inte har några barnförsäkringar. Jag skäms över att jag inte ordnat det redan när dom var små, men det
    har bla haft med ekonomi att göra, och det har liksom "fallit mellan stolarna"....

    Nu har ena dottern (7 år) får problem med nacken och svår huvudvärk och jag har beställt tid hos doktorn. DÅ slog det mig; TÄNK om det är ngt allvarligt - jag har ju inga försäkringar. Och lär få svårt att teckna oavsett om jag börjar springa till läkaren med henne för nacke o rygg. Hon har fårr tid om 9 dagar först, så nu vill jag SNABBT som ögat ha tre barnförsäkringar!

    ALLA TIPS OCH RÅD TACK - SNÄLLA!
    Vem ska jag välja?? Ska teckna hemförsäkring på samma gång också...

    (Är skitdålig på så´nt här! Och vilken jädra nivå bör man tecka?? Lever själv och är inte skitrik. Men vill ju ha ett bra skydd... :-(
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    har förenande liv via facket
    61 kr/ mån oavsett antal barn
  4. 2
    har förenande liv via facket
    61 kr/ mån oavsett antal barn
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Har de inte en försäkring via skolan som man kan utöka så den gäller även fritid?
    Ellar om du har någon gruppförsäkring som går att utöka så den omfattar även barnen.
    Oftast blir det mest förmånligt att utöka någon redan befintlig försäkring än att teckna en helt ny.
  6. 3
    Har de inte en försäkring via skolan som man kan utöka så den gäller även fritid?
    Ellar om du har någon gruppförsäkring som går att utöka så den omfattar även barnen.
    Oftast blir det mest förmånligt att utöka någon redan befintlig försäkring än att teckna en helt ny.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag tycker du ska testa Ace, billig och bra.
  8. 4
    Jag tycker du ska testa Ace, billig och bra.
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Tror det är viss karens med på försäkringarna, så om den ska utnjyttas redan om 9 dagar går det nog inte.

    Vi har Skandia tror jag om jag minns rätt.
  10. 5
    Tror det är viss karens med på försäkringarna, så om den ska utnjyttas redan om 9 dagar går det nog inte.

    Vi har Skandia tror jag om jag minns rätt.
  11. Bebismagen
    #6
    Välj Trygghansa ,dom har dom bästa barnförsäkringarna!
  12. 6
    Välj Trygghansa ,dom har dom bästa barnförsäkringarna!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Nejnej - inte så. Jag är bara rädd att jag inte får teckna senare om det står i journalerna att hon börjat söka för problem med rygg o nacke vid sju års ålder... och OM det skulle vara något hon kommer att få problem med senare - om det SKULLE vara något allvarligt.... Men tack ändå. :-)
  14. 7
    Nejnej - inte så. Jag är bara rädd att jag inte får teckna senare om det står i journalerna att hon börjat söka för problem med rygg o nacke vid sju års ålder... och OM det skulle vara något hon kommer att få problem med senare - om det SKULLE vara något allvarligt.... Men tack ändå. :-)
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Jag igen; Ingen som vill rekommendera Länsförsäkringar??
  16. 8
    Jag igen; Ingen som vill rekommendera Länsförsäkringar??
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Jo, jag!

    Vi har alla våra försäkringar där och vi är jättenöjda. Bra priser, försäkringarna har "bra täckning" osv!

    Tummen upp för dom säger jag (vi bytte fr Trygg Hansa)

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  18. 9
    Jo, jag! Vi har alla våra försäkringar där och vi är jättenöjda. Bra priser, försäkringarna har "bra täckning" osv!

    Tummen upp för dom säger jag (vi bytte fr Trygg Hansa)

    /mie
  19. Medlem sedan
    Mar 2008
    #10
    Vi har länsförsäkringar. Fungerar jättebra. Premien beror på hur hög ersättning man vill ha om det skulle hända något.
  20. 10
    Vi har länsförsäkringar. Fungerar jättebra. Premien beror på hur hög ersättning man vill ha om det skulle hända något.
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Eftersom du beställde läkartiden för problemet innan du tecknar försäkringen, kan det bli problem. Försäkringsbolag är inte att leka med, när det gäller att slippa betala.

    Jag skulle avbokat tiden, tecknat försäkringar, sett till att de är betalda och gällande. Sedan boka ny läkartid.

    Det låter omständigt jag vet, men bättre vara på säkra sidan.
  22. 11
    Eftersom du beställde läkartiden för problemet innan du tecknar försäkringen, kan det bli problem. Försäkringsbolag är inte att leka med, när det gäller att slippa betala.

    Jag skulle avbokat tiden, tecknat försäkringar, sett till att de är betalda och gällande. Sedan boka ny läkartid.

    Det låter omständigt jag vet, men bättre vara på säkra sidan.
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Joo... jag har funderat på det, för jag förstår ju att det är så... Uch - jag känner mig skitkass som inte ornat upp med allt sånt här! Och det känns ju inte bra att skjuta upp tiden OM det faktiskt skulle vara ngt allvarligt! jag förmodar väl att det är spänningar/knutor av GameBoy och pysselfia som hon är etc... men om inte? Ja uch... det lutar åt Länets bara för enkelhetens skull - för att jag hört flera som tycker det är bra så jag ringer väl i morgon så får vi se hur det blir med läkarbesöket... HAr ju tre st det ska ordnas för vilket som.. :-(
    TACK i alla fall - för ALLA svar! (Men fortsätt gärna svara :-)
  24. 12
    Joo... jag har funderat på det, för jag förstår ju att det är så... Uch - jag känner mig skitkass som inte ornat upp med allt sånt här! Och det känns ju inte bra att skjuta upp tiden OM det faktiskt skulle vara ngt allvarligt! jag förmodar väl att det är spänningar/knutor av GameBoy och pysselfia som hon är etc... men om inte? Ja uch... det lutar åt Länets bara för enkelhetens skull - för att jag hört flera som tycker det är bra så jag ringer väl i morgon så får vi se hur det blir med läkarbesöket... HAr ju tre st det ska ordnas för vilket som.. :-(
    TACK i alla fall - för ALLA svar! (Men fortsätt gärna svara :-)

Liknande trådar

  1. Vilken Barnförsäkring ska man ha?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 18:25
  2. Vilken barnförsäkring ska man ha?
    By anonymt namn in forum _06 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:34
  3. Vilken barnförsäkring är bäst?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 18:42
  4. VILKEN BARNFÖRSÄKRING????!
    By Missemu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-04-06, 19:54
  5. vilken barnförsäkring ska man ha?
    By Jen med Vidar 02 och Olle 05 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar