Inovelon?
Epilepsi
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Inovelon?

    Hej! Jag vill höra om någon annan testat nya ep-läkemedlet Inovelon. Vi har försökt med upptrappning ett par veckor eftersom sonen fått ökat antal "droppattacker". Han går redan på maxdos Lamictal. Vi avbröt nu förra veckan eftersom han började kräkas efter kvälls-Inovelonet och fått ett jättekonstigt beteende. Han har utvecklat ett märkligt ljud som han "hakar upp sig" på. Igår kväll låg han 2,5 timme och blundade (sov?) och lät stötvis en gång varannan sekund ungefär. När vi "väckte" honom blev han glad och slutade men så fort han lade sig ner och slappnade av började det igen. Han har också fått ännu mer dropattacker än han hade innan vi startade. Nu har vi hållit uppe helt i 5 dagar och problemen fortsätter. Läkaren tycker vi ska trappa upp igen men ännu långsammare. Nån som har någon erfarenhet av medicinen - eller beteendet?. Sonen är 6 år och utvecklingsstörd, kan inte prata så vi vet inte hur han känner mer exakt./ E:s mamma.
  2. 1
    Inovelon? Hej! Jag vill höra om någon annan testat nya ep-läkemedlet Inovelon. Vi har försökt med upptrappning ett par veckor eftersom sonen fått ökat antal "droppattacker". Han går redan på maxdos Lamictal. Vi avbröt nu förra veckan eftersom han började kräkas efter kvälls-Inovelonet och fått ett jättekonstigt beteende. Han har utvecklat ett märkligt ljud som han "hakar upp sig" på. Igår kväll låg han 2,5 timme och blundade (sov?) och lät stötvis en gång varannan sekund ungefär. När vi "väckte" honom blev han glad och slutade men så fort han lade sig ner och slappnade av började det igen. Han har också fått ännu mer dropattacker än han hade innan vi startade. Nu har vi hållit uppe helt i 5 dagar och problemen fortsätter. Läkaren tycker vi ska trappa upp igen men ännu långsammare. Nån som har någon erfarenhet av medicinen - eller beteendet?. Sonen är 6 år och utvecklingsstörd, kan inte prata så vi vet inte hur han känner mer exakt./ E:s mamma.
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Hej ! Jag ser att dev var ett tag sedan du beskrev om medicinen Inovelon. Vi har identiska problem nu med vår pojke. Jag undrar hur gick det för er? avbröt ni Inovelon och blir han bettre?
    Hanna
  4. 2
    Hej ! Jag ser att dev var ett tag sedan du beskrev om medicinen Inovelon. Vi har identiska problem nu med vår pojke. Jag undrar hur gick det för er? avbröt ni Inovelon och blir han bettre?
    Hanna
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar