En "liten" rapport om livet i allmänhet-
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    En "liten" rapport om livet i allmänhet-

    En liten rapport om livet i allmänhet - mitt liv i synnerhet. ;o)

    Jag drömmer, om inte porr så om födslar. jag sover mig igenom dem i drömmen. vaknar upp och har en bebis. ;o)
    Igår sade jag att"jag skulle bli förvånad om Skorpan visar sig vara en kille..", i natt drömde jag att jag födde en stor frisk baby-kille med mörkt hår.
    Eller frisk och frisk, mina drömbebisar har alltid något vaj men jag fixar det rätt bra i drömmen. ;o)

    Annars så mega-städar jag hemma. När jag städar så är det hard-core. Varje låda rensas, organiseras, dammsugs och torkas. Diskar ala bestick och tvättar sängkläder, vädrar mm mm. Fönstren lämnar jag på entreprenad, pallar inte tvätta dem.

    Annars så planderar jag mina storkok inför babyankomst. Köpt burkar för kung och fosterland. Har planerat att frysa in; köttfärsås, köttbullar, lasagne, min tonfiskröra, linsgryta, kyckling, portionerat ris och lite bullar. Fler tips?

    Idag skall vi till sjukhuset och ha förlossningsföreläsning om just förlossningen, normal förlossning, BB, smärtstillande, kejsarsnitt, neo mm.

    Jag är dödstrött (kan det ha med all städning att göra..nää??)för de senaste dagarna har jag drabbats av en tvångstanke om att bebisen mår bäst om jag sover på vänster sida. ..ye ye...

    Det var lite babbel från mig!

    Hoppas ni får en fin dag allihop! Det närmar sig med stoooooooooooormsteg!!!

    KRAM
  2. 1
    En "liten" rapport om livet i allmänhet- En liten rapport om livet i allmänhet - mitt liv i synnerhet. ;o)

    Jag drömmer, om inte porr så om födslar. jag sover mig igenom dem i drömmen. vaknar upp och har en bebis. ;o)
    Igår sade jag att"jag skulle bli förvånad om Skorpan visar sig vara en kille..", i natt drömde jag att jag födde en stor frisk baby-kille med mörkt hår.
    Eller frisk och frisk, mina drömbebisar har alltid något vaj men jag fixar det rätt bra i drömmen. ;o)

    Annars så mega-städar jag hemma. När jag städar så är det hard-core. Varje låda rensas, organiseras, dammsugs och torkas. Diskar ala bestick och tvättar sängkläder, vädrar mm mm. Fönstren lämnar jag på entreprenad, pallar inte tvätta dem.

    Annars så planderar jag mina storkok inför babyankomst. Köpt burkar för kung och fosterland. Har planerat att frysa in; köttfärsås, köttbullar, lasagne, min tonfiskröra, linsgryta, kyckling, portionerat ris och lite bullar. Fler tips?

    Idag skall vi till sjukhuset och ha förlossningsföreläsning om just förlossningen, normal förlossning, BB, smärtstillande, kejsarsnitt, neo mm.

    Jag är dödstrött (kan det ha med all städning att göra..nää??)för de senaste dagarna har jag drabbats av en tvångstanke om att bebisen mår bäst om jag sover på vänster sida. ..ye ye...

    Det var lite babbel från mig!

    Hoppas ni får en fin dag allihop! Det närmar sig med stoooooooooooormsteg!!!

    KRAM
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    hihi... jag skulle behöva lära mig städning av dig!! det hör jag det ! låte rverkligen som du Boar nu .. kul med föreläsning gick en tråkig kurs i danderyd förra året .. mindre roligt då kan jag säga..

    ÅÅ blir lite avis.. vill oxå drömma bebis drömmar..
    här sover man som en stupad kamel.. det enda jag kommer ihåg från natten är alla ggr man gått upp för att trycka i nappen på lilleman


    du ela för go du kram
  4. 2
    hihi... jag skulle behöva lära mig städning av dig!! det hör jag det ! låte rverkligen som du Boar nu .. kul med föreläsning gick en tråkig kurs i danderyd förra året .. mindre roligt då kan jag säga..

    ÅÅ blir lite avis.. vill oxå drömma bebis drömmar..
    här sover man som en stupad kamel.. det enda jag kommer ihåg från natten är alla ggr man gått upp för att trycka i nappen på lilleman


    du ela för go du kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    åh, jag har också drömt baby drömmar i natt! Jag drömde att jag var på ultraljud och de sa att det kunde säga till 99 % blev en pojke Det är också precis vad jag tror... Ska på mitt efterlängtade 3D ultraljud om en vecka (den 9 april) så det lär ju visa sig då om inte annat...
  6. 3
    åh, jag har också drömt baby drömmar i natt! Jag drömde att jag var på ultraljud och de sa att det kunde säga till 99 % blev en pojke Det är också precis vad jag tror... Ska på mitt efterlängtade 3D ultraljud om en vecka (den 9 april) så det lär ju visa sig då om inte annat...
  7. S-mamman
    #4
    Har också haft massor med förlossningsdrömmar, det har alltid varit väldigt smärtfria förlossningar. Två ggr har jag fått en kille, resten av gångerna har det varit tjejer. Jag kommer också bli grymt förvånad om det visar sig att jag har en kille i magen, och det har jag blivit i drömmarna också de ggr jag fött killar.
    Hoppas det blir en givande föreläsning! Annars har du ju alltid Barnmorskorna på teve ikväll.
    Ha det gott!
    Kram
  8. 4
    Har också haft massor med förlossningsdrömmar, det har alltid varit väldigt smärtfria förlossningar. Två ggr har jag fått en kille, resten av gångerna har det varit tjejer. Jag kommer också bli grymt förvånad om det visar sig att jag har en kille i magen, och det har jag blivit i drömmarna också de ggr jag fött killar.
    Hoppas det blir en givande föreläsning! Annars har du ju alltid Barnmorskorna på teve ikväll.
    Ha det gott!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Har du redan börjat boa?!

    Vad härligt!

    Själv har jag knappt fattat att jag snart ska föda barn... Känns som att det börjar vara dags att knäppa på det, vi har ingen vagn och saknar massa babysaker men jag bara skjuter upp det till framtiden...

    Däremot så fattar jag inte vad det är med mig... Så här intresserad av sex har jag inte varit sen jag var tonåring... Hormoner är konstiga saker...
  10. 5
    Har du redan börjat boa?! Vad härligt!

    Själv har jag knappt fattat att jag snart ska föda barn... Känns som att det börjar vara dags att knäppa på det, vi har ingen vagn och saknar massa babysaker men jag bara skjuter upp det till framtiden...

    Däremot så fattar jag inte vad det är med mig... Så här intresserad av sex har jag inte varit sen jag var tonåring... Hormoner är konstiga saker...
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Spännande!! jag antar att du meddelar oss på direkten?
  12. 6
    Spännande!! jag antar att du meddelar oss på direkten?
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Tack!

    Jag sov som en stock ett tag jag också, men nu..madre mia, rena rama sience fiction vissa nätter, så det kommer nog för dig också.

    Jao, föreläsninngen då..mjah, den var söt på sitt sätt. Så många gravida med sina partners. Många antecknade flitigt, programmerade in vikiga tel nr i mobilen osv, det var så sött att se det. Men det mesta infon visste jag kanske väl innan.

    Du, jag och städning är inte något som går hand i hand, jag vet hur man städar, men jag avskyr det på allvar! jag städar så sällan jag bara kan. fast då både jag och min sambo är slarviga så får vi städa minst varje vecka.
    Att ha det rent och städat kommer inte gratis hos oss.

    KRAM
  14. 7
    Tack!

    Jag sov som en stock ett tag jag också, men nu..madre mia, rena rama sience fiction vissa nätter, så det kommer nog för dig också.

    Jao, föreläsninngen då..mjah, den var söt på sitt sätt. Så många gravida med sina partners. Många antecknade flitigt, programmerade in vikiga tel nr i mobilen osv, det var så sött att se det. Men det mesta infon visste jag kanske väl innan.

    Du, jag och städning är inte något som går hand i hand, jag vet hur man städar, men jag avskyr det på allvar! jag städar så sällan jag bara kan. fast då både jag och min sambo är slarviga så får vi städa minst varje vecka.
    Att ha det rent och städat kommer inte gratis hos oss.

    KRAM
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Först så var jag på föreläsningen och så såg vi dem på TV. *fniss* barnmorskorna är kändisar liksom. De var i alla fall supertrevliga och duktiga under hela föreläsningen.
  16. 8
    Först så var jag på föreläsningen och så såg vi dem på TV. *fniss* barnmorskorna är kändisar liksom. De var i alla fall supertrevliga och duktiga under hela föreläsningen.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9


    Jag boar nog för fullt. jag känner dock samma känsla som inför en tenta. Jag städade och fixade inför stora tentor på samma vis. Städae i 1 v sträck. Gnuggade bordsben och organiserade garderober, storhandlade, fixade storkok osv. Sen när allt det var gjort så kunde jag slappna av och enbart koncentrera mig på tentan.
    det här är tenta-städ de lux!

    Innan jag fortsätter så skall jag slöa lite i soffan!

    Somnar säkert och drömmer porr.
  18. 9


    Jag boar nog för fullt. jag känner dock samma känsla som inför en tenta. Jag städade och fixade inför stora tentor på samma vis. Städae i 1 v sträck. Gnuggade bordsben och organiserade garderober, storhandlade, fixade storkok osv. Sen när allt det var gjort så kunde jag slappna av och enbart koncentrera mig på tentan.
    det här är tenta-städ de lux!

    Innan jag fortsätter så skall jag slöa lite i soffan!

    Somnar säkert och drömmer porr.
  19. Medlem sedan
    Jan 2008
    #10
    absolut! Jag lägger ut bilder mm, när jag vet
  20. 10
    absolut! Jag lägger ut bilder mm, när jag vet
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11

    I natt drömde jag...

    att bebben var utplockad. Han va inte född för han låg i fostersäcken med vatten och allt men jag bar omkring honom i ett stort PÅSKÄGG istället. Hela drömmen gick ut på att hålla ägget stängt för han va ju inte klar ännu men ägget öppnade sig och jag gjorde allt för att stänga igen det igen.

    Skummare dröm får man nog leta efter (skall söka in till psyk tror jag)
    Drömtydare någon??? ;-)
    Följ mina funderingar: http://blogg.aftonbladet.se/23512
  22. 11
    I natt drömde jag... att bebben var utplockad. Han va inte född för han låg i fostersäcken med vatten och allt men jag bar omkring honom i ett stort PÅSKÄGG istället. Hela drömmen gick ut på att hålla ägget stängt för han va ju inte klar ännu men ägget öppnade sig och jag gjorde allt för att stänga igen det igen.

    Skummare dröm får man nog leta efter (skall söka in till psyk tror jag)
    Drömtydare någon??? ;-)
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    Jag tycker drömmen låter alldeles öm och beskyddande.
    Man ska visst drömma lite skruvat, det hör till förberedelsen.

    Din dröm var ju supersöt, en mammas oro och beskyddande. Klockren.
    Jag föder ank-ungar...vad skall man säga.
  24. 12
    Jag tycker drömmen låter alldeles öm och beskyddande.
    Man ska visst drömma lite skruvat, det hör till förberedelsen.

    Din dröm var ju supersöt, en mammas oro och beskyddande. Klockren.
    Jag föder ank-ungar...vad skall man säga.
  25. Medlem sedan
    Jan 2008
    #13

    Det är nog så...

    att du drömmer om ank ungar för att de är så gulliga och mjuka. Självklart så är det en lite gullunge som bor i din mage alltså ;-)
    Följ mina funderingar: http://blogg.aftonbladet.se/23512
  26. 13
    Det är nog så... att du drömmer om ank ungar för att de är så gulliga och mjuka. Självklart så är det en lite gullunge som bor i din mage alltså ;-)
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14
    Ja konstiga drömmar.... drömde härom natten att jag jag födde en liten pojke helt utan smärta. Han var så liten så jag hade honom i handväskan! Sen minns jag inte mer....
  28. 14
    Ja konstiga drömmar.... drömde härom natten att jag jag födde en liten pojke helt utan smärta. Han var så liten så jag hade honom i handväskan! Sen minns jag inte mer....
  29. Medlem sedan
    Feb 2007
    #15
    *skrattar*

    Vilken skön dröm! Ha sin baby i handväskan! det är något jag skulle kunna drömam med min väsk-fetisch! ;o)
  30. 15
    *skrattar*

    Vilken skön dröm! Ha sin baby i handväskan! det är något jag skulle kunna drömam med min väsk-fetisch! ;o)

Liknande trådar

  1. "Första" träningspasset - liten rapport
    By saraulrika in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-30, 20:58
  2. Principer kontra "egna livet"?
    By Eventa Aff in forum Styvfamiljer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 19:19
  3. "Liten" Alva rapport..
    By tingla_bu in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 20:51
  4. Liten "rapport"
    By saraulrika in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 08:28
  5. En "liten" bvc-rapport från oss..hehe
    By Maria m 3 bus. in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 15:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar