Belgiska våfflor?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Belgiska våfflor?

    Någon som vet om man kan köpa färdiga såna som man värmer? Döttrarna får det i skolan och bara äääälskar dem (säger de i alla fall).
    Fattig är inte den som äger lite,utan den som vill ha mycket.
  2. 1
    Belgiska våfflor? Någon som vet om man kan köpa färdiga såna som man värmer? Döttrarna får det i skolan och bara äääälskar dem (säger de i alla fall).
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2

    Jag googlade....

    och hittade en del recept samt att det finns någon (fler kanske) försäljare i Stockholm. Fast vore jag Du skulle jag göra egna, för våfflor är klart godast nygräddade (nästan oätliga värmda), tycker jag.
  4. 2
    Jag googlade.... och hittade en del recept samt att det finns någon (fler kanske) försäljare i Stockholm. Fast vore jag Du skulle jag göra egna, för våfflor är klart godast nygräddade (nästan oätliga värmda), tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Jag brukar göra vanliga egna men det skall tydligen vara ett speciellt våffeljärn till dessa. Tjockare än vanliga är de också. Har hört om några man skulle värma i brödrosten men det var nog ett tag sen. Tack för ditt svar
  6. 3
    Jag brukar göra vanliga egna men det skall tydligen vara ett speciellt våffeljärn till dessa. Tjockare än vanliga är de också. Har hört om några man skulle värma i brödrosten men det var nog ett tag sen. Tack för ditt svar
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    ica?

    Jag har sett såna på ica, för jättelänge sen iof, de är fyrkantiga eller hur?
  8. 4
    ica? Jag har sett såna på ica, för jättelänge sen iof, de är fyrkantiga eller hur?
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Ja det skall de nog vara Skall kolla både Ica och COOP. Fel forum kanske att fråga här där de flesta gör det mesta från grunden
  10. 5
    Ja det skall de nog vara Skall kolla både Ica och COOP. Fel forum kanske att fråga här där de flesta gör det mesta från grunden
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Liedl har belgiska våfflor.
  12. 6
    Liedl har belgiska våfflor.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Hmm där går jag förbi varje dag,kanske skulle svänga in där imorgon Tack.
  14. 7
    Hmm där går jag förbi varje dag,kanske skulle svänga in där imorgon Tack.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Har inte provat dom själv, så jag vet inte hur de smakar, men det kan vara värt att prova.
  16. 8
    Har inte provat dom själv, så jag vet inte hur de smakar, men det kan vara värt att prova.

Liknande trådar

  1. Våfflor
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 13:57
  2. Ziggy - om belgiska militären
    By -Tilia- in forum Politik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 11:49
  3. Våfflor
    By -nin- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 19:37
  4. Våfflor!
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 11:56
  5. Magnolia om Belgiska ambassaden
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 17:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar