Underbarn!
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Underbarn!

    Vet inte om jag vågar skriva detta, men jag nattade Måns klockan 22 igår sen sov han i sin säng fram till 3 då han åt sen sov han vidare till 06.00 då det var dags för morgonmål! Jag blir så imponerad, min andra son sov med munnen runt mitt bröst hela nätterna, man fick aldrig sova ordentligt eller själv. Jag hoppas nu att Måns inte kommer att ta efter sin bror utan att han faktiskt sover på nätterna och inte bara ska ligga och snutta!
  2. 1
    Underbarn! Vet inte om jag vågar skriva detta, men jag nattade Måns klockan 22 igår sen sov han i sin säng fram till 3 då han åt sen sov han vidare till 06.00 då det var dags för morgonmål! Jag blir så imponerad, min andra son sov med munnen runt mitt bröst hela nätterna, man fick aldrig sova ordentligt eller själv. Jag hoppas nu att Måns inte kommer att ta efter sin bror utan att han faktiskt sover på nätterna och inte bara ska ligga och snutta!
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Vad underbart! Nils är också tvärt om mot sin syster, hon skulle ha kroppskontakt dygnet runt och helst sova med bröstet i munnen (mindre kyckat när man läcker som ett såll...). Nu igger Nisse i babysittern och halvsover och jag har tid att både sitta här och läsa saga med storasyster!!!
  4. 2
    Vad underbart! Nils är också tvärt om mot sin syster, hon skulle ha kroppskontakt dygnet runt och helst sova med bröstet i munnen (mindre kyckat när man läcker som ett såll...). Nu igger Nisse i babysittern och halvsover och jag har tid att både sitta här och läsa saga med storasyster!!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Åhhh vad härligt!!!!Dante e ju en så lugn bebis.Han är inte missnöjd alls merän vid blöjbyte(knappt då ens) och när han e hungrig.
    Men vi får hoppas han oxå lär sig sova på natten
  6. 3
    Åhhh vad härligt!!!!Dante e ju en så lugn bebis.Han är inte missnöjd alls merän vid blöjbyte(knappt då ens) och när han e hungrig.
    Men vi får hoppas han oxå lär sig sova på natten
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Så skönt!! Här vill lilleman ligga på sin mamma hela natten,så fort jag lägger honom bredvid mig så vaknar han och blir ledsen. Sömnen blir ju inget vidare tyvärr.
  8. 4
    Så skönt!! Här vill lilleman ligga på sin mamma hela natten,så fort jag lägger honom bredvid mig så vaknar han och blir ledsen. Sömnen blir ju inget vidare tyvärr.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Amningen fungerar, men vet inte om hon blir vidare mätt. Igår kväll innan jag la mig hade jag ammat i flera omgångar under hela kvällen, men ändå så slukade hon två flaskor ersättning på 60 ml vardera innan hon somnade.

    Idag ammade jag och några minuter senare slukade hon en flaska ersättning på 60 ml.

    Sover gör hon på mig eller vid sidan av mig eller hos pappa.
    På dagarna är det min famn helst som gäller, går korta stunder i selen eller korgen.

    Idag kom sjalen så den ska vi testa nu och jag hoppas både Thea och jag kommer gilla den.

    Inte kunde jag tro att jag skulle samsova och bli sjalmamma inte, men tydligen. Fast jag sover ju inte alls så vidare bra med Thea intill mig, men det är ju en vanesak. Hoppas på att hon snart kan börja sova i sin egen säng och att man kan lägga henne ifrån sig lite längre stunder på dagarna.
  10. 5
    Amningen fungerar, men vet inte om hon blir vidare mätt. Igår kväll innan jag la mig hade jag ammat i flera omgångar under hela kvällen, men ändå så slukade hon två flaskor ersättning på 60 ml vardera innan hon somnade.

    Idag ammade jag och några minuter senare slukade hon en flaska ersättning på 60 ml.

    Sover gör hon på mig eller vid sidan av mig eller hos pappa.
    På dagarna är det min famn helst som gäller, går korta stunder i selen eller korgen.

    Idag kom sjalen så den ska vi testa nu och jag hoppas både Thea och jag kommer gilla den.

    Inte kunde jag tro att jag skulle samsova och bli sjalmamma inte, men tydligen. Fast jag sover ju inte alls så vidare bra med Thea intill mig, men det är ju en vanesak. Hoppas på att hon snart kan börja sova i sin egen säng och att man kan lägga henne ifrån sig lite längre stunder på dagarna.
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Det är likadant för mig oxå,amningen funkar Ludvig hat jättebra grepp om när han suger men det verkar inte som han blir mätt. Igår kväll ammade jag ett par gånger sen fick han tillägg 60ml slurp sen när vi skulle sova så ville han ha bröstet då åt han sen spydde han upp massor med mjölk,blir inte klok på det här ibland.
  12. 6
    Det är likadant för mig oxå,amningen funkar Ludvig hat jättebra grepp om när han suger men det verkar inte som han blir mätt. Igår kväll ammade jag ett par gånger sen fick han tillägg 60ml slurp sen när vi skulle sova så ville han ha bröstet då åt han sen spydde han upp massor med mjölk,blir inte klok på det här ibland.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Inte jag heller, men jag tror att både din son och min dotter har en ökningsperiod just nu.

    Dags att ta hand om lilla Thea, hon har en lite mjölkmustach efter tillägget som hon fick vid lunchtid, nu är det dags att bta på henne och amma igen innan stora barnen ska hämtas.

    Kräks han mycket din sin son?
    Thea kräks en del och har mycket magknip, börjar fundera på om det kan vara nåt jag äter som ger mer magknip än annat.
  14. 7
    Inte jag heller, men jag tror att både din son och min dotter har en ökningsperiod just nu.

    Dags att ta hand om lilla Thea, hon har en lite mjölkmustach efter tillägget som hon fick vid lunchtid, nu är det dags att bta på henne och amma igen innan stora barnen ska hämtas.

    Kräks han mycket din sin son?
    Thea kräks en del och har mycket magknip, börjar fundera på om det kan vara nåt jag äter som ger mer magknip än annat.

Liknande trådar

  1. Mitt musikaliska underbarn *s*
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 18:55
  2. Mitt musikaliska underbarn ;)
    By Marmelad in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 17:21
  3. Motoriskt underbarn!!!
    By Fascinerad mamma in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 13:42
  4. En helt underbarn amningsbehå...
    By Agneta H med Noah 051122 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar