5 ½ åringar
_0207 Julibarn
  1. anonymt namn
    #1

    5 ½ åringar

    Hur är era 5 ½ åringar?

    Vi har två stycken tjejer här hemma i samma ålder (halvsyskon). Den ena klär sig helt själv och känner efter så att allt sitter bra.
    Den andra vill helst ha hjälp (men får det ej då hon måste försöka själv), hennes kläder hamnar bak och fram, ut och in och "knölar" sig överallt. Skorna hamnar nästan alltid på fel fot och känner inte av att något är fel.

    Lite nyfiken bara...
  2. 1
    5 ½ åringar Hur är era 5 ½ åringar?

    Vi har två stycken tjejer här hemma i samma ålder (halvsyskon). Den ena klär sig helt själv och känner efter så att allt sitter bra.
    Den andra vill helst ha hjälp (men får det ej då hon måste försöka själv), hennes kläder hamnar bak och fram, ut och in och "knölar" sig överallt. Skorna hamnar nästan alltid på fel fot och känner inte av att något är fel.

    Lite nyfiken bara...
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Självständigt

    Linn som är 5 år och 8 månader lite drygt, klär på och av sig helt själv och har gjort det sedan 3-års åldern. Hon ber ibland om hjälp att knäppa eller knäppa upp någon knapp som kanske är lite hård. Men det är det enda.
  4. 2
    Självständigt Linn som är 5 år och 8 månader lite drygt, klär på och av sig helt själv och har gjort det sedan 3-års åldern. Hon ber ibland om hjälp att knäppa eller knäppa upp någon knapp som kanske är lite hård. Men det är det enda.
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3
    Ida klär sig själv, helt och hållet. Om det finns besvärliga knappar kan hon behöva hjälp. Annars väljer hon kläder själv i garderoben på morgnarna, klär på sig på två röda sekunder och ropar så att taket håller på att lyfta sig "KAN NÅGON BORSTA TÄNDERNA TACK!!!!!"
  6. 3
    Ida klär sig själv, helt och hållet. Om det finns besvärliga knappar kan hon behöva hjälp. Annars väljer hon kläder själv i garderoben på morgnarna, klär på sig på två röda sekunder och ropar så att taket håller på att lyfta sig "KAN NÅGON BORSTA TÄNDERNA TACK!!!!!"
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Min son klär sig självt och har gjort d länge nu. Förutom svåra knappar o knyta skorna. Däremot kan jag komma och göra det för att jag själv är stressad. Mycket dumt.
  8. 4
    Min son klär sig självt och har gjort d länge nu. Förutom svåra knappar o knyta skorna. Däremot kan jag komma och göra det för att jag själv är stressad. Mycket dumt.
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5
    A kan och vill lika ofta som hon är lat och vill ha hjälp.
    På dagis är hon tvungen och KAN - hemma är hon för bekväm och vill ha hjälp ibland.
    Knyta snören kan hon inte än.
  10. 5
    A kan och vill lika ofta som hon är lat och vill ha hjälp.
    På dagis är hon tvungen och KAN - hemma är hon för bekväm och vill ha hjälp ibland.
    Knyta snören kan hon inte än.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Precis så är Tilde också!
  12. 6
    Precis så är Tilde också!

Liknande trådar

  1. Fyra 11-12-åringar, två 8-9-åringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:57
  2. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  3. 6 åringar
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 16:54
  4. Hur är era 6-åringar
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 14:17
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar