50 ârs present
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    50 ârs present

    Jag behöver en 50 ârs present ât min moster, hon önskar sig ingenting men jag vet att hon tycker mycket om Orkidéer och Champagne.
    Orkidéer köper jag i Sverige men Champagnen kan jag ju ta härifrân, fâr man ha med den i handbagaget eller skall jag lägga den i suiten ( glasflaska med kartong runt omkring)
    Eller skall jag köpa Champagne pâ flygplatsen?
    C'est drôle ce besoin qu'ont les gens d'accuser les autres d'avoir gâché leur existence. Alors qu'ils y parviennent si bien eux-mêmes, sans l'aide de quiconque
    -Amelie Nothomb
    (extrait de Cosmetique de l'ennemie)
  2. 1
    50 ârs present Jag behöver en 50 ârs present ât min moster, hon önskar sig ingenting men jag vet att hon tycker mycket om Orkidéer och Champagne.
    Orkidéer köper jag i Sverige men Champagnen kan jag ju ta härifrân, fâr man ha med den i handbagaget eller skall jag lägga den i suiten ( glasflaska med kartong runt omkring)
    Eller skall jag köpa Champagne pâ flygplatsen?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Köp Champagnen på flygplatsen om du vill ha den i handbagaget! Kan du tänka dig att lägga den i suiten, så köp den där du brukar handla sådan!
  4. 2
    Köp Champagnen på flygplatsen om du vill ha den i handbagaget! Kan du tänka dig att lägga den i suiten, så köp den där du brukar handla sådan!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Jag tror

    att du måste ha den i det incheckade bagaget. Alternativt köpa på flygplatsen. Tror inte de godkänner den i handbagaget vid säkerhetskontrollen, för där beslagtar de ju t.o.m vattenflaskor. Du kan bli lite yr i huvudet om du känner dig tvingad att dricka upp all champagne ifall de tar ifrån dig flaskan. Men som sagt jag är inte hundra procent säker. Hos oss är det maken som flyger och far medan jag sitter fasttjudrad här hemma *mutter mutter*. Livet är bra orättvist. Fast vädret i Istanbul är tydligen sämre än här just nu *hehe*.

    Kram vännen! Den här gången får du inte missa flyget!
  6. 3
    Jag tror att du måste ha den i det incheckade bagaget. Alternativt köpa på flygplatsen. Tror inte de godkänner den i handbagaget vid säkerhetskontrollen, för där beslagtar de ju t.o.m vattenflaskor. Du kan bli lite yr i huvudet om du känner dig tvingad att dricka upp all champagne ifall de tar ifrån dig flaskan. Men som sagt jag är inte hundra procent säker. Hos oss är det maken som flyger och far medan jag sitter fasttjudrad här hemma *mutter mutter*. Livet är bra orättvist. Fast vädret i Istanbul är tydligen sämre än här just nu *hehe*.

    Kram vännen! Den här gången får du inte missa flyget!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    vilken ung moster du har!
    skulle nog köpa skumpan på flygplatsen så det inte blir några problem. du vill ju inte att den ska gå söner i väskan och i handbagaget får du inte packa ner den.
  8. 4
    vilken ung moster du har!
    skulle nog köpa skumpan på flygplatsen så det inte blir några problem. du vill ju inte att den ska gå söner i väskan och i handbagaget får du inte packa ner den.
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    ingen champagne i handbagaget. De tar allt som här volym över 50ml...
  10. 5
    ingen champagne i handbagaget. De tar allt som här volym över 50ml...

Liknande trådar

  1. dop-present
    By toktroll in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 12:09
  2. 40 års present
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 13:45
  3. 30- present
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 12:38
  4. Bra present?
    By Strumplisa in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:20
  5. Dop-present?
    By -Fluffyn- in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar