Sover på dagen?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Sover på dagen?

    Sover era barn på dagen? Isac slutade när han var ca 2½ och Thea sover fortfarande. Nu börjar jag misstänka att hon inte längre behöver det, eller att hon snart inte kommer att behöva det. Hon har den senaste veckan vid några tillfällen varit vaken tidigare på morgonen (behöver annars alltid väckas för att gå till dagis) och igår var hon även vaken innan vi gick och lade oss och sedan supertidigt när sambon åkte iväg till jobbet.

    På dagis har de sedan länge haft svårt att få Thea att sova, medan hon har sovit ca 1½ timme hemma på helgen (och gått och lagt sig i vanlig tid på kvällen).
    Lycka är en resa inte en destination.
  2. 1
    Sover på dagen? Sover era barn på dagen? Isac slutade när han var ca 2½ och Thea sover fortfarande. Nu börjar jag misstänka att hon inte längre behöver det, eller att hon snart inte kommer att behöva det. Hon har den senaste veckan vid några tillfällen varit vaken tidigare på morgonen (behöver annars alltid väckas för att gå till dagis) och igår var hon även vaken innan vi gick och lade oss och sedan supertidigt när sambon åkte iväg till jobbet.

    På dagis har de sedan länge haft svårt att få Thea att sova, medan hon har sovit ca 1½ timme hemma på helgen (och gått och lagt sig i vanlig tid på kvällen).
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Martin slutade för ett år sedan. Visst händer det att han behöver sova eller somnar, men det är max en gång i månaden om han inte är sjuk. Dock har jag haft dagbarn som sovit middag tills de varit 5 år och sen somnat gott på kvällen. Så det är väldigt olika.
  4. 2
    Martin slutade för ett år sedan. Visst händer det att han behöver sova eller somnar, men det är max en gång i månaden om han inte är sjuk. Dock har jag haft dagbarn som sovit middag tills de varit 5 år och sen somnat gott på kvällen. Så det är väldigt olika.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Oj!

    Vad tidigt att sluta sova på dagen! Ja det är helt klart olika från barn till barn. Det enda jag minns från Inär Isac slutade, var att han var hopplös att få att somna på dagen den sista tiden. Thea däremot har alltid varit en riktig sömntuta, så nu misstänker jag att hon inte bheöve rlika mycket sömn...
    Lycka är en resa inte en destination.
  6. 3
    Oj! Vad tidigt att sluta sova på dagen! Ja det är helt klart olika från barn till barn. Det enda jag minns från Inär Isac slutade, var att han var hopplös att få att somna på dagen den sista tiden. Thea däremot har alltid varit en riktig sömntuta, så nu misstänker jag att hon inte bheöve rlika mycket sömn...
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Oscar sover

    ibland. Beror lite på hur han vaknar. Vissa dagar vaknar han väldigt tidigt typ 6 och några få dagar ahr han sovit till halv åtta-åtta. Då sover han inte.
    Men det känns som han vaknar sådär tidigt för att han sover på dagen. Så det kanske börjar bli dags att sluta. Men vi får se. Vissa dagar är han jättetrött. Men han sover i 30 minuter. Inte mer för då är det så svårt att få honom att somna på kvällen.
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  8. 4
    Oscar sover ibland. Beror lite på hur han vaknar. Vissa dagar vaknar han väldigt tidigt typ 6 och några få dagar ahr han sovit till halv åtta-åtta. Då sover han inte.
    Men det känns som han vaknar sådär tidigt för att han sover på dagen. Så det kanske börjar bli dags att sluta. Men vi får se. Vissa dagar är han jättetrött. Men han sover i 30 minuter. Inte mer för då är det så svårt att få honom att somna på kvällen.
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5
    Oftast sover de en timme mitt på dagen - men de får inte sova längre än så, för då blir de "odrägliga" på kvällen ... Någon gång har vi försökt med att de inte ska sova, iallafall hemma - och en period gick det utmärkt så vi trodde att det var det - men nu är vi inne i att de helt enkelt inte orkar hela dagen annars...
  10. 5
    Oftast sover de en timme mitt på dagen - men de får inte sova längre än så, för då blir de "odrägliga" på kvällen ... Någon gång har vi försökt med att de inte ska sova, iallafall hemma - och en period gick det utmärkt så vi trodde att det var det - men nu är vi inne i att de helt enkelt inte orkar hela dagen annars...
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Linnea slutade sova på dagen strax efter hon blev två. Visst är hon ibland dötrött på em men hon somnar också gott absolut senast kl 19 = egen tid!
  12. 6
    Linnea slutade sova på dagen strax efter hon blev två. Visst är hon ibland dötrött på em men hon somnar också gott absolut senast kl 19 = egen tid!

Liknande trådar

  1. Hur mkt sover dom på dagen?
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 20:40
  2. Sover era 06:or på dagen?
    By Stellaris in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 07:42
  3. Sover de på dagen?
    By Mima76 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 12:02
  4. Hur sover de på dagen?
    By bubblan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 22:17
  5. hur sover era på dagen
    By Linda m. 4 barn in forum _05 Höstbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar