snopp snopp snopp snopp
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    snopp snopp snopp snopp

    Det verkar röra sig mkt snopptankar i huvudet hos min 5-åring just nu. Han har just upptäckt nya spännande funktioner hos sin egen och det är ett evigt pillande och kikande. Inga hämningar heller...mitt bland folk.

    Har försökt förklara att man kan kolla och dona med snoppen när man är själv...men han är allför facinerad för att vänta. "Den blir ju hård mamma!"

    Bara under pankaksmakandet idag kom två snoppliknelser....

    Jag till stora sonen: Man har i ägg och mjölk och mjöl och när den blir varm så stelnar den.
    Lillebror: Precis som snoppen!

    Han tyckte även den ihoprullade pankakan likande en snopp.

    Han är rätt söt...men pinsam. Säg att det snart mattas av!
    På sidan http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-o...ollection=2297 samlar vi in bidrag till cancerforskningen i alla våra nätvänners namn!
  2. 1
    snopp snopp snopp snopp Det verkar röra sig mkt snopptankar i huvudet hos min 5-åring just nu. Han har just upptäckt nya spännande funktioner hos sin egen och det är ett evigt pillande och kikande. Inga hämningar heller...mitt bland folk.

    Har försökt förklara att man kan kolla och dona med snoppen när man är själv...men han är allför facinerad för att vänta. "Den blir ju hård mamma!"

    Bara under pankaksmakandet idag kom två snoppliknelser....

    Jag till stora sonen: Man har i ägg och mjölk och mjöl och när den blir varm så stelnar den.
    Lillebror: Precis som snoppen!

    Han tyckte även den ihoprullade pankakan likande en snopp.

    Han är rätt söt...men pinsam. Säg att det snart mattas av!
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2

    hehe sicken unge..:D

    Men det är helt naturligt... och mattas av så småningom...... oftast Intresset för den egna kroppsdelen avtar nog inte. Men de kommer på att det kanske inte är helt på sin plats att snacka snopp i tid o otid
  4. 2
    hehe sicken unge..:D Men det är helt naturligt... och mattas av så småningom...... oftast Intresset för den egna kroppsdelen avtar nog inte. Men de kommer på att det kanske inte är helt på sin plats att snacka snopp i tid o otid
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    jag känner igen mig...

    ...lite själv!!! och jag är stor nu & tjej... *s* - inte lika charmigt va???
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  6. 3
    jag känner igen mig... ...lite själv!!! och jag är stor nu & tjej... *s* - inte lika charmigt va???
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Kan inte lugna dig...för min son drygt 4 år är lika snoppfixerad *S* det är ett evigt tjatande om hans snopp, och roligast av allt är att springa naken och jaga mig med snoppen i högsta hugg! *S*
  8. 4
    Kan inte lugna dig...för min son drygt 4 år är lika snoppfixerad *S* det är ett evigt tjatande om hans snopp, och roligast av allt är att springa naken och jaga mig med snoppen i högsta hugg! *S*
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Ja...jag hoppas det lugnat ner sig innan skolstarten i höst...annars blir det inte kul för honom.
  10. 5
    Ja...jag hoppas det lugnat ner sig innan skolstarten i höst...annars blir det inte kul för honom.
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    ASG! Haha...då får man springa för att slippa bli ollad.
  12. 6
    ASG! Haha...då får man springa för att slippa bli ollad.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Jo...det känns ungefär på samma nivå...
  14. 7
    Jo...det känns ungefär på samma nivå...
  15. anchita
    #8
    Och när en tjej har samma utspel, men med snippan, då blir det liksom... jobbigt på riktigt. Med killar hör man mer "he he, vilken toker" och "hö hö, en grabb är en grabb".
    Min dotter har inte kommit dithän att hon öppet flashar, men jag undrar hur jag kommer reagera om hon gör det? Tror inte det kommer hända iom att hon nu hunnit bli så pass stor att hon inser att det är en privat sak, men ändå... Varför är reaktionerna hos vuxna så olika beroende pojkar o flickor?
  16. 8
    Och när en tjej har samma utspel, men med snippan, då blir det liksom... jobbigt på riktigt. Med killar hör man mer "he he, vilken toker" och "hö hö, en grabb är en grabb".
    Min dotter har inte kommit dithän att hon öppet flashar, men jag undrar hur jag kommer reagera om hon gör det? Tror inte det kommer hända iom att hon nu hunnit bli så pass stor att hon inser att det är en privat sak, men ändå... Varför är reaktionerna hos vuxna så olika beroende pojkar o flickor?
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Jag vet inte...men Tor är så stor nu så det känns pinsamt iaf. Och han har inte fått några positiva reaktioner alls.
  18. 9
    Jag vet inte...men Tor är så stor nu så det känns pinsamt iaf. Och han har inte fått några positiva reaktioner alls.
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    JA!!! Jag älskar min son MEN det finns gränser *Skrattar*
  20. 10
    JA!!! Jag älskar min son MEN det finns gränser *Skrattar*
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Tänkte på samma sak.... Och tror ju att förädrarnas/omgivningesn bemötande spelar rätt stor roll på hur "öppna" flickor och pojkar är utåt. Vet med mej själv att jag hyschat ner och direkt förbjudit min dotter på ett sätt som de flesta pojkföräldrar inte gör.
  22. 11
    Tänkte på samma sak.... Och tror ju att förädrarnas/omgivningesn bemötande spelar rätt stor roll på hur "öppna" flickor och pojkar är utåt. Vet med mej själv att jag hyschat ner och direkt förbjudit min dotter på ett sätt som de flesta pojkföräldrar inte gör.
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    Men flashar tjejer sig verkligen lika mycket? Jag undrar det... känns som om det av naturliga själ är mer intressant för killar. Men vet ju själv hur svårt det kan vara att låta bli tex en sårskorpa *skrattar*
  24. 12
    Men flashar tjejer sig verkligen lika mycket? Jag undrar det... känns som om det av naturliga själ är mer intressant för killar. Men vet ju själv hur svårt det kan vara att låta bli tex en sårskorpa *skrattar*
  25. anchita
    #13
    Mitt svar försvann *gaaah* Men ok, min tjej fyller ju 7 nu. Så hon lär väl "klara sig". Men det _är_ en skillnad på bemötande. Även här.
    Hoppas det ordnar sig. Du kan ta ett snack med honom, förklara att privat är privat. Det handlar ju inte bara om barnets privata gränser, utan även gränser gentemot omvärlden...
  26. 13
    Mitt svar försvann *gaaah* Men ok, min tjej fyller ju 7 nu. Så hon lär väl "klara sig". Men det _är_ en skillnad på bemötande. Även här.
    Hoppas det ordnar sig. Du kan ta ett snack med honom, förklara att privat är privat. Det handlar ju inte bara om barnets privata gränser, utan även gränser gentemot omvärlden...
  27. anchita
    #14
    Tjejer flashar sig mindre än killar pga (eller tack vare?) omvärldens bemötande.
    Eller menar du att tjejers lust och nyfikenhet är mindre/inte så viktig som killars?
  28. 14
    Tjejer flashar sig mindre än killar pga (eller tack vare?) omvärldens bemötande.
    Eller menar du att tjejers lust och nyfikenhet är mindre/inte så viktig som killars?
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15
    Visst är det. Det är sorgligt, men tillhör väl den där synen att kvinnor och sexuella tankar inte passar ihop.

    Jo...har försökt förklara att andra inte vill se...det kommer väl.
  30. 15
    Visst är det. Det är sorgligt, men tillhör väl den där synen att kvinnor och sexuella tankar inte passar ihop.

    Jo...har försökt förklara att andra inte vill se...det kommer väl.
  31. Medlem sedan
    Apr 2003
    #16
    NEJ! Jag menar att det antagligen är mer lockande när man har organet på utsidan! Kommer ihåg hur min brorsdotter drog i sitt magbrock...det vart långt som en snopp..
  32. 16
    NEJ! Jag menar att det antagligen är mer lockande när man har organet på utsidan! Kommer ihåg hur min brorsdotter drog i sitt magbrock...det vart långt som en snopp..

Liknande trådar

  1. Hon har snopp!
    By Shadowangel in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 09:27
  2. Röd snopp
    By annnab in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 23:04
  3. En med snopp!!!
    By juana in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 18:15
  4. Snopp och ???????
    By Smilla... in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 21:21
  5. snopp
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar