Inför fyran
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Inför fyran

    Tobias klass fick i går beskedet att klassen inte kommer att splittras (vilket varit på tapeten) och att de kommer att slås ihop med den klassen som de nu har haft vissa lektioner med (som gympa och slöjd). Det har tydligen varit väldigt jobbigt på dessa lektioner, för att det finns en del "tuppar" i bägge klasserna,som måste hävda sig mot varandra och detta ville de inte skulle fortsätta. Tobias dröm var dock en hopslagning, eftersom bästisen går i den klassen. Nu blev det som han ville Dessutom får de samma klasslärare som storebror har haft i tre år, så även jag är nöjd. Om någon ska få ordning på stöket, så är det hon. Blir det någon ändring för era barn iom fyran? Här går man i 0-3:a, men från mellanstadiet går man i "ren" klass. Därav förändringarna.
  2. 1
    Inför fyran Tobias klass fick i går beskedet att klassen inte kommer att splittras (vilket varit på tapeten) och att de kommer att slås ihop med den klassen som de nu har haft vissa lektioner med (som gympa och slöjd). Det har tydligen varit väldigt jobbigt på dessa lektioner, för att det finns en del "tuppar" i bägge klasserna,som måste hävda sig mot varandra och detta ville de inte skulle fortsätta. Tobias dröm var dock en hopslagning, eftersom bästisen går i den klassen. Nu blev det som han ville Dessutom får de samma klasslärare som storebror har haft i tre år, så även jag är nöjd. Om någon ska få ordning på stöket, så är det hon. Blir det någon ändring för era barn iom fyran? Här går man i 0-3:a, men från mellanstadiet går man i "ren" klass. Därav förändringarna.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    vi vet inget

    ska på f-möte om någon vecka, och när jag pratade med fröken sist så fanns det en plan, men inget hon kunde gå ut med iaf.
    (där jag jobbar har rektor inte ens funderat över att det kommer en hösttermin...)
  4. 2
    vi vet inget ska på f-möte om någon vecka, och när jag pratade med fröken sist så fanns det en plan, men inget hon kunde gå ut med iaf.
    (där jag jobbar har rektor inte ens funderat över att det kommer en hösttermin...)
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    Isak

    går i en mindre friskola så det lär inte bli någr större förändringar. Just nu är 3.an sammaslagen med 2:an så han går alltså i en 2-3.a. Vilket funkar kanonbra. Hoppas inte det blir några förändringar!
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  6. 3
    Isak går i en mindre friskola så det lär inte bli någr större förändringar. Just nu är 3.an sammaslagen med 2:an så han går alltså i en 2-3.a. Vilket funkar kanonbra. Hoppas inte det blir några förändringar!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    vi har inte fått någon info än. Det är två treor men bara en lärare i nuvarande sexan så någon förändring blir de tju. Vi hoppas att Alexanders lärare som han har nu följer med upp i mellanstadiet eftersom hon egentligen är mellanstadielärare, men vi vet inget än.

    Kul att Tobias fick som han ville! Alexander har också en bästis i andra klassen, men här finns inga planer/möjligheter för ihopslagnign, de är över 50 st 98-or på skolan.
  8. 4
    vi har inte fått någon info än. Det är två treor men bara en lärare i nuvarande sexan så någon förändring blir de tju. Vi hoppas att Alexanders lärare som han har nu följer med upp i mellanstadiet eftersom hon egentligen är mellanstadielärare, men vi vet inget än.

    Kul att Tobias fick som han ville! Alexander har också en bästis i andra klassen, men här finns inga planer/möjligheter för ihopslagnign, de är över 50 st 98-or på skolan.
  9. Helena,Bettan
    #5
    Min dotter går i friskola vilket gör att de går i samma klass,från 6-års till 9:an.Inga byten av lärare ännu utan det blir till högstadiet.Hon börjar dock 5:an i höst.
  10. 5
    Min dotter går i friskola vilket gör att de går i samma klass,från 6-års till 9:an.Inga byten av lärare ännu utan det blir till högstadiet.Hon börjar dock 5:an i höst.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    OJ vad många!

    Nä, då förstår jag att det inte blir ihopslagna. Från Tobias klass är de 10 stycken. Därför de blir ihopslagna med en annan klass.
  12. 6
    OJ vad många! Nä, då förstår jag att det inte blir ihopslagna. Från Tobias klass är de 10 stycken. Därför de blir ihopslagna med en annan klass.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Vad skönt!

    Jag tror på att det är bättre ju mindre man behöver byta. Erfarenheten från äldre broderns sammanslagning är att det tog ungefär en termin att få ordning och reda på klassen-få ihop dem. Nu har de ju desutom redan innan indikationer på att det kan bli stökigt. En annan sak som kävndes skön, när jag såg på klasslistan var att det var flera som jag kände igen från annat - har syskon som gått mina andra barn osv, så det känns som att jag kommer att känna igen fler föräldrar, än vad jag gjort med äldste sonens sammanslagning.
  14. 7
    Vad skönt! Jag tror på att det är bättre ju mindre man behöver byta. Erfarenheten från äldre broderns sammanslagning är att det tog ungefär en termin att få ordning och reda på klassen-få ihop dem. Nu har de ju desutom redan innan indikationer på att det kan bli stökigt. En annan sak som kävndes skön, när jag såg på klasslistan var att det var flera som jag kände igen från annat - har syskon som gått mina andra barn osv, så det känns som att jag kommer att känna igen fler föräldrar, än vad jag gjort med äldste sonens sammanslagning.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Näe det är ju bättre ju mindre

    förändringar de får, tror jag. Fast det har ju samtidigt varit bra att de har fått vara så få hittills, så jag är ändå glad över att de löst det som de gjort på skolan.
  16. 8
    Näe det är ju bättre ju mindre förändringar de får, tror jag. Fast det har ju samtidigt varit bra att de har fått vara så få hittills, så jag är ändå glad över att de löst det som de gjort på skolan.
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9

    Jobbigt

    Att känna så inför rektorn menar jag. Planering behövs ju och man vill ju gärna veta hur det blir. Det har surrats sedna i höstas om hur det ska bli, men nu hade de alltså bestämt sig.
  18. 9
    Jobbigt Att känna så inför rektorn menar jag. Planering behövs ju och man vill ju gärna veta hur det blir. Det har surrats sedna i höstas om hur det ska bli, men nu hade de alltså bestämt sig.
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10
    Vi vet ingenting. Hos oss går de i "rena" klasser redan från nollan. De har gjort en hel del experiment med stora klasser mer fler lärare på vår skola. Men jag tror inte det har fungerat sådär jättebra.
    Felix klass är väldigt stökig och bråkig, så jag tycker nästan det vore bra om de delades eller något, men troligen kommer de att gå i samma klass tom 6:an.
  20. 10
    Vi vet ingenting. Hos oss går de i "rena" klasser redan från nollan. De har gjort en hel del experiment med stora klasser mer fler lärare på vår skola. Men jag tror inte det har fungerat sådär jättebra.
    Felix klass är väldigt stökig och bråkig, så jag tycker nästan det vore bra om de delades eller något, men troligen kommer de att gå i samma klass tom 6:an.
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Inför fyran blir det nog inga förändringar vad jag vet. De går 3-4 an med två klasslärare. Och de trivs både vi som föräldrar med och P
    Jag hoppas att det inte blir förändringar för P skull, eftersom det inte riktigt fungerar. Ska bli en utredning på henne nu i vår eftersom det inte fungerar socialt i skolan.
  22. 11
    Inför fyran blir det nog inga förändringar vad jag vet. De går 3-4 an med två klasslärare. Och de trivs både vi som föräldrar med och P
    Jag hoppas att det inte blir förändringar för P skull, eftersom det inte riktigt fungerar. Ska bli en utredning på henne nu i vår eftersom det inte fungerar socialt i skolan.
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12

    hopslagningen gjordes i 3an

    Nu kommer samma klass och samma lärare att följas åt hela vägen till sexan. Fast de kommer att byta byggnad från lågstadiebyggnaden till mellanstadiebyggnaden! Räknar inte med så mycket extrainformation innan nästa termin.
  24. 12
    hopslagningen gjordes i 3an Nu kommer samma klass och samma lärare att följas åt hela vägen till sexan. Fast de kommer att byta byggnad från lågstadiebyggnaden till mellanstadiebyggnaden! Räknar inte med så mycket extrainformation innan nästa termin.
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13
    Matilda får ny lärare (igen tyvärr...) Therese som dom har nu ska ha barn i augusti annars händer inget, dom förblir som dom är nu.
  26. 13
    Matilda får ny lärare (igen tyvärr...) Therese som dom har nu ska ha barn i augusti annars händer inget, dom förblir som dom är nu.
  27. Medlem sedan
    Jul 1998
    #14

    Gott om förändringar...

    ...När Maja gick ut tvåan så lades ju våran fina byaskola ner..
    Inför i höstas valde jag en annan skola än den föreslagna pga närmare avstånd och att jag själv jobbar där...Alla andra valde den föreslagna...(dock gick alla 5-6r i samma som Maja)
    Just innan sommarlovet så kom vi överens om att hon inte skulle börja 3:an utan 4:an...i den nya skolan...där har hon ju nu gått i snart 1 år och det har funkat skitbra...nu inför 5:an så har vi fått besked om att våran byaskola får starta som friskola....då kommer hon att flytta tillbaka men i klassen över den hon gick förut...det blir en 5-6:a med ca 12-14 barn...alldelens lagom om nu inte kommunen fortsätter att "jävlas" de är inte glada över friskolebeskedet och bråkar hela tiden....
  28. 14
    Gott om förändringar... ...När Maja gick ut tvåan så lades ju våran fina byaskola ner..
    Inför i höstas valde jag en annan skola än den föreslagna pga närmare avstånd och att jag själv jobbar där...Alla andra valde den föreslagna...(dock gick alla 5-6r i samma som Maja)
    Just innan sommarlovet så kom vi överens om att hon inte skulle börja 3:an utan 4:an...i den nya skolan...där har hon ju nu gått i snart 1 år och det har funkat skitbra...nu inför 5:an så har vi fått besked om att våran byaskola får starta som friskola....då kommer hon att flytta tillbaka men i klassen över den hon gick förut...det blir en 5-6:a med ca 12-14 barn...alldelens lagom om nu inte kommunen fortsätter att "jävlas" de är inte glada över friskolebeskedet och bråkar hela tiden....
  29. Medlem sedan
    Sep 1998
    #15
    Här blir det förändringar. Skolledningen och lärare har förvarnat om att det kommer ske en del förändringar, mycket på grund av att området växer så det knakar med nyinflyttade barn som följd, så en långsiktig plan utarbetas. Exakt hur det kommer bli vet vi inte. Signaler vi fått är att det nog blir åldershomogen klass. Tidigare har Clara gått i F-1, 2-3 och nu 4-5. T o m 2-3 tycker vi blandade åldrar har varit bra, men i 4-5 upplever nog dom flesta, både elever, föräldrar och lärare att det inte längre har varit lika lyckat med blandade åldrar. Frågan är hur man ska lösa det då -97rna är så många. (Clara är född sent -97, men vi har hållit till i vb-98 sedan tiden då inga grupper fanns för äldre barn än så.)
  30. 15
    Här blir det förändringar. Skolledningen och lärare har förvarnat om att det kommer ske en del förändringar, mycket på grund av att området växer så det knakar med nyinflyttade barn som följd, så en långsiktig plan utarbetas. Exakt hur det kommer bli vet vi inte. Signaler vi fått är att det nog blir åldershomogen klass. Tidigare har Clara gått i F-1, 2-3 och nu 4-5. T o m 2-3 tycker vi blandade åldrar har varit bra, men i 4-5 upplever nog dom flesta, både elever, föräldrar och lärare att det inte längre har varit lika lyckat med blandade åldrar. Frågan är hur man ska lösa det då -97rna är så många. (Clara är född sent -97, men vi har hållit till i vb-98 sedan tiden då inga grupper fanns för äldre barn än så.)
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16
    Astrid byter skola gång 2. Vi flyttade ill trean och nu i femman börjar hon i engelska skolan.
  32. 16
    Astrid byter skola gång 2. Vi flyttade ill trean och nu i femman börjar hon i engelska skolan.
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17
    oj redan i femman? Här börjar man inte i engelska förrän i sexan så det är två år kvar
  34. 17
    oj redan i femman? Här börjar man inte i engelska förrän i sexan så det är två år kvar
  35. Medlem sedan
    Jun 1998
    #18
    Nej, ingen förändring här då klasserna gjordes om inför 3:an. Så fram t.om. sexan går de ihop nu. Jätteskönt iofs, men vi har haft supertur med den här klasssammansättningen.
  36. 18
    Nej, ingen förändring här då klasserna gjordes om inför 3:an. Så fram t.om. sexan går de ihop nu. Jätteskönt iofs, men vi har haft supertur med den här klasssammansättningen.
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19
    De ändrar här och de tar in från 4an i år - Leo ska börja i fyran
  38. 19
    De ändrar här och de tar in från 4an i år - Leo ska börja i fyran
  39. Helena,Bettan
    #20
    Vilken tur att ni är nöjda med sammansättningen.Har det blivit bättre för Oscar?
  40. 20
    Vilken tur att ni är nöjda med sammansättningen.Har det blivit bättre för Oscar?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. På fyran nu
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 19:21
  2. Såg ni på fyran?
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 10:32
  3. såg ni på fyran?
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 18:31
  4. Fyran är här!
    By Annika m H, H, F & M in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 10:26
  5. Fyran på väg
    By Mona-Lis in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 14:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar