inne och läser ett par tre dagar i veckan men lite skrivandes blir det. Nu är mannen i Sverige i igen eller ja Italien eller ja europa iallafall. och vi är kvar en vecka till. Wilbur sover som en stock om nätterna tack och lov för jag har haft en dunder förkylning så lilla Bill har fått hänga på trötta mamma's arm ett par dagar nu. Känner mycket bättre idag. Vilken utmaning med två barn och hund själv i ett land utan familj och sjuk. ja gregs familj är ju här men det är ju helt annorlunda med en annans familj. har träffat svenska mammorna en del och nu börjar det dra ihop sig för dem att dra till sverige över sommaren. Alla plannerar in i det sista och klagar på små bilar och finns det här och hur gör man om man måste byta blöja i kylan på vintern och ... jag sitter och ler och fnissar åt deras problem såóm jag så lätt löser. ja trevligt har vi allafall. Wilbur vill inte gå på dagis säger han men börjar inse att det är rätt så kul att leka med kompisar och att dagis inte kanske kommer att vara så tokigt. men han vill att mamma ska jobba där och inte någon annan stans.

Jag var med om min första jordbävning själv hemma med två barn i två olika rum så klart. Livrädd med hunden klistrad till mig överlevde jag den tydliga lilla skalven som var. Ja hur stor den nu var är inte intressant för det var döööööö läskigt. Allt skkkkaaaaaakkkkka. Nu sover båda barnen middag och jag ska jobba lite innan det är dax att börja om med snacks och blöjor och middag och lek. Rutiner och åter rutiner... men ack så underbart.