Bubbelpool och Varma källor
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Bubbelpool och Varma källor

    har en kompis som ska åka till Island snart, hon planerar att bada i dom varma källorna men har blivit osäker på om man verkligen får göra det.
    bubbelpooler ska man tydligen passa sig för och det vet jag inte heller varför. men vet någon om man får bada i varma källor?
  2. 1
    Bubbelpool och Varma källor har en kompis som ska åka till Island snart, hon planerar att bada i dom varma källorna men har blivit osäker på om man verkligen får göra det.
    bubbelpooler ska man tydligen passa sig för och det vet jag inte heller varför. men vet någon om man får bada i varma källor?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Bm sa att gravida ska undvika bubbelpool.. det är det enda jag vet!! kram
  4. 2
    Bm sa att gravida ska undvika bubbelpool.. det är det enda jag vet!! kram
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Om jag har förstått det hela rätt så är det på grund av att det ofta finns en hög halt av bakterier och svamp i bubbelpooler, och eftersom man är extra känslig som gravid kan man lättare dra på sig en infektion. Sedan har jag för mig att barnet kan få förhöjd puls av ljudnivån också, men det är inte farligt så länge man har en normal graviditet och inte badar varje dag. Jag skulle då inte tveka att hoppa i de varma källorna!
  6. 3
    Om jag har förstått det hela rätt så är det på grund av att det ofta finns en hög halt av bakterier och svamp i bubbelpooler, och eftersom man är extra känslig som gravid kan man lättare dra på sig en infektion. Sedan har jag för mig att barnet kan få förhöjd puls av ljudnivån också, men det är inte farligt så länge man har en normal graviditet och inte badar varje dag. Jag skulle då inte tveka att hoppa i de varma källorna!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Man bör inte bada bubbelpool eftersom det ofta finns gott om bakterier i vattnet, bakterier som kan få fäste i underlivet tex. Man bör heller inte basta någon längre stund eftersom fostret/barnet är känsligare för värme och inte har någon chans att själv reglera värmen när det ligger i magen. En snabbis i bastun är ok men inte sitta där länge.
    Ångbastu/turkisk bastu bör man också undvika eftersom det ofta är rikligt med bakterier där med.

    Varma källor bör vara samma rekomendation som vanlig bastu, att det är helt ok en liten stund men någon längre stund bör hon inte sitta där. Eftersom det handlar om ett större vattensystem som inte är slutet bör bakterietillväxten inte vara den samma som i bubbelpool.
  8. 4
    Man bör inte bada bubbelpool eftersom det ofta finns gott om bakterier i vattnet, bakterier som kan få fäste i underlivet tex. Man bör heller inte basta någon längre stund eftersom fostret/barnet är känsligare för värme och inte har någon chans att själv reglera värmen när det ligger i magen. En snabbis i bastun är ok men inte sitta där länge.
    Ångbastu/turkisk bastu bör man också undvika eftersom det ofta är rikligt med bakterier där med.

    Varma källor bör vara samma rekomendation som vanlig bastu, att det är helt ok en liten stund men någon längre stund bör hon inte sitta där. Eftersom det handlar om ett större vattensystem som inte är slutet bör bakterietillväxten inte vara den samma som i bubbelpool.
  9. mandelblomma
    #5
    när vi var på Island var det i alla fall kvinnor som var gravid som badade där...det är ju inget "bubbel" i det vattnet heller.
    Själv badar jag bubbelbad, fast hemma där jag vet att vattnet är rent.
  10. 5
    när vi var på Island var det i alla fall kvinnor som var gravid som badade där...det är ju inget "bubbel" i det vattnet heller.
    Själv badar jag bubbelbad, fast hemma där jag vet att vattnet är rent.

Liknande trådar

  1. Enligt säkra källor...
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 22:22
  2. Alla min källor är i dig
    By ElsaB in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 19:30
  3. bubbelpool och varma källor
    By Black Lady in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 16:07
  4. Varma källor/SPA/Yasuragi?
    By Hemliga kramar in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 00:00
  5. Opponering, källor?
    By cilia m june & lisa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 00:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar