Hur mycket har ni gått upp i vikt?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Hur mycket har ni gått upp i vikt?

    Ni behöver inte svara om ni inte vill och kan vara anonyma osv. Jag är mest nyfiken på att se vad snittet ligger på. Själv har jag nu i v 27 gått upp från 66kg till 78kg. Jag är 172cm lång. Men jag fattar INTE vart dessa 12 kg har satt sig!
  2. 1
    Hur mycket har ni gått upp i vikt? Ni behöver inte svara om ni inte vill och kan vara anonyma osv. Jag är mest nyfiken på att se vad snittet ligger på. Själv har jag nu i v 27 gått upp från 66kg till 78kg. Jag är 172cm lång. Men jag fattar INTE vart dessa 12 kg har satt sig!
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Jag har gått upp ca 10 kg sen inskrivningen. Är i vecka 27 nu och kan ha gått upp mer sen BM besöket i vecka 25. Verkar som det går uppåt lite hela tiden så har säkert också gått upp 12 nu. På mig verkar det sitta mest på magen men har också dragit på mig vätska i benen osv.
  4. 2
    Jag har gått upp ca 10 kg sen inskrivningen. Är i vecka 27 nu och kan ha gått upp mer sen BM besöket i vecka 25. Verkar som det går uppåt lite hela tiden så har säkert också gått upp 12 nu. På mig verkar det sitta mest på magen men har också dragit på mig vätska i benen osv.
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    just ja så har jag ju enligt svärmor blivit bredare om baken med.
  6. 3
    just ja så har jag ju enligt svärmor blivit bredare om baken med.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    jag är i vecka 23 nu och har gått upp 8 kg. det är nog bara magen det har satt sig på, för jag kan inte se att kilona har satt sig någon annanstans...
  8. 4
    jag är i vecka 23 nu och har gått upp 8 kg. det är nog bara magen det har satt sig på, för jag kan inte se att kilona har satt sig någon annanstans...
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    haha ja just det men deppa inte. det har jag med fått höra ett antal ggr.
  10. 5
    haha ja just det men deppa inte. det har jag med fått höra ett antal ggr.
  11. Skuggan2008
    #6

    Små och smala går ofta upp mer

    Men så har ni lättare att bli av med det efteråt också! Speciellt efter första och andra barnet bara rasar det av.

    Din svärmor är bara avundsjuk på din bakdel
  12. 6
    Små och smala går ofta upp mer Men så har ni lättare att bli av med det efteråt också! Speciellt efter första och andra barnet bara rasar det av.

    Din svärmor är bara avundsjuk på din bakdel
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    det tror jag med
  14. 7
    det tror jag med
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Är i v. 26 och har gått upp 7kg.
    Skrev in mig på 60 så jag räknar därifrån, brukar växla mellan 57-60.
    Jag får höra att jag är bred om baken och att jag har valkar på sidorna...najs! Maken säger iaf att baken inte är bredare...har ju svårt att se själv och några valkar ser jag inte heller...
  16. 8
    Är i v. 26 och har gått upp 7kg.
    Skrev in mig på 60 så jag räknar därifrån, brukar växla mellan 57-60.
    Jag får höra att jag är bred om baken och att jag har valkar på sidorna...najs! Maken säger iaf att baken inte är bredare...har ju svårt att se själv och några valkar ser jag inte heller...
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    5-6 kg nu när jag gar in i vecka 26. Känns som jag gar upp mer än i tidigare graviditeter, även om jag inte minns exakt när jag gick upp da. Första gick jag upp 9-10 kg och andra (med tvillingar) 12-13 kg. Jag har liksom inbillat mig att min kropp helt enkel inte gar upp sa mycket under graviditet, men nu vete katten om det blir likadant den här gangen. Kan inte pasta att jag ser att det satt sig nagonstans annat än pa magen, men det har det väl.
  18. 9
    5-6 kg nu när jag gar in i vecka 26. Känns som jag gar upp mer än i tidigare graviditeter, även om jag inte minns exakt när jag gick upp da. Första gick jag upp 9-10 kg och andra (med tvillingar) 12-13 kg. Jag har liksom inbillat mig att min kropp helt enkel inte gar upp sa mycket under graviditet, men nu vete katten om det blir likadant den här gangen. Kan inte pasta att jag ser att det satt sig nagonstans annat än pa magen, men det har det väl.
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10
    8kg =) (v25+3)

    Jag har nog blivit lite rundare i ansiktet, större bröst, rumpa o mage förstås
  20. 10
    8kg =) (v25+3)

    Jag har nog blivit lite rundare i ansiktet, större bröst, rumpa o mage förstås
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Jag har gått upp sju kilo ungefär, men då gick jag ner ett par i början. Vägde ca 65 från början, men jag är ganska lång - 177 ungefär.
    Förra gången vägde jag 60 på inskrivningen och gick nog upp nästan 20 kg, men jag gick ner allt efteråt. Ändå var jag inte så stor säger de, även om jag tyckte jag var grotesk! har lagt på mig lite sen när jag slutade amma.
  22. 11
    Jag har gått upp sju kilo ungefär, men då gick jag ner ett par i början. Vägde ca 65 från början, men jag är ganska lång - 177 ungefär.
    Förra gången vägde jag 60 på inskrivningen och gick nog upp nästan 20 kg, men jag gick ner allt efteråt. Ändå var jag inte så stor säger de, även om jag tyckte jag var grotesk! har lagt på mig lite sen när jag slutade amma.
  23. Medlem sedan
    Feb 2008
    #12
    Jag startade på BMI 18 vilket anses vara undervikt. Jag har dock knatat upp nästan 9 kilo sedan inskrivningen. Är i vecka 24+2 nu. Det verkar sitta mest på bröst och mage - ännu så länge :-)
  24. 12
    Jag startade på BMI 18 vilket anses vara undervikt. Jag har dock knatat upp nästan 9 kilo sedan inskrivningen. Är i vecka 24+2 nu. Det verkar sitta mest på bröst och mage - ännu så länge :-)
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13
    Jag har gått upp ca 3 kg sedan jag blev gravid, (är i v 23)och det är mycket mindre än jag gått upp med de andra två innan. tror att det beror på att jag redan dras med några extrakilon samt att jag har varit magsjuk 2 ggr under vintern och har gått ner några kilon varje gång. Känns i alla fall väldigt skönt att inte ha gått upp mer! Magen växer så det knakar men folk påpekar att jag är smalare i ansiktet mm än tidigare, så jag har nog egentligen gått ner i mig själv så att säga.
  26. 13
    Jag har gått upp ca 3 kg sedan jag blev gravid, (är i v 23)och det är mycket mindre än jag gått upp med de andra två innan. tror att det beror på att jag redan dras med några extrakilon samt att jag har varit magsjuk 2 ggr under vintern och har gått ner några kilon varje gång. Känns i alla fall väldigt skönt att inte ha gått upp mer! Magen växer så det knakar men folk påpekar att jag är smalare i ansiktet mm än tidigare, så jag har nog egentligen gått ner i mig själv så att säga.
  27. Medlem sedan
    Jan 2008
    #14
    Är i vecka 25 (den tar slut på söndag) och har gått upp cirka 8 kg (har inte 100 koll på utgångsläget)
    Gick upp snabbt i början men har nästan stått still sista månaden. Inte bara magen utan häck och lår har ökat - inte så kul - bröstkorgen har blivit bredare och jag har fått köpa nya BH's.
  28. 14
    Är i vecka 25 (den tar slut på söndag) och har gått upp cirka 8 kg (har inte 100 koll på utgångsläget)
    Gick upp snabbt i början men har nästan stått still sista månaden. Inte bara magen utan häck och lår har ökat - inte så kul - bröstkorgen har blivit bredare och jag har fått köpa nya BH's.
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15
    Jag har gått upp 13 kg, från 57 till 70, är i vecka 26+1.
  30. 15
    Jag har gått upp 13 kg, från 57 till 70, är i vecka 26+1.
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16
    Oh my god, jag har gått upp mest av alla. Jag visste det. Jag är grotesk. Urk.
  32. 16
    Oh my god, jag har gått upp mest av alla. Jag visste det. Jag är grotesk. Urk.
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17
    Jag tror att det rör sig om ca 7 kg.
    JAg hade inte stenkoll på min startvikt pga jag blev gravid direkt efter ett mf.
    Jag tror startvikten var ca 56,5 och jag väger nu ca 63,5. Är 169 lång men har tidigare alltid legat på en vikt runt 54-55 kg gått upp i vikt lite under sommaren. Som mest var jag nog uppe i 58 kilo innan jag blev gravid . Var svårt att vänja sig vid de nya siffrorna på vågen.
  34. 17
    Jag tror att det rör sig om ca 7 kg.
    JAg hade inte stenkoll på min startvikt pga jag blev gravid direkt efter ett mf.
    Jag tror startvikten var ca 56,5 och jag väger nu ca 63,5. Är 169 lång men har tidigare alltid legat på en vikt runt 54-55 kg gått upp i vikt lite under sommaren. Som mest var jag nog uppe i 58 kilo innan jag blev gravid . Var svårt att vänja sig vid de nya siffrorna på vågen.
  35. Medlem sedan
    Oct 2003
    #18
    Är nu i v 26 (25+3)
  36. 18
    Är nu i v 26 (25+3)
  37. Medlem sedan
    Aug 2003
    #19
    Nej säj nu inte att vi ska räkna därifrån ;-)
    Jag hade också ett missfall precis innan denna graviditet och innan den graviditeten låg jag på ca 54 kg och nu på 57 när jag börjar räkna denna graviditet. Om vi räknar så har jag gått upp hela 16 kg!!! Nä, det går jag inte med på ;-)
  38. 19
    Nej säj nu inte att vi ska räkna därifrån ;-)
    Jag hade också ett missfall precis innan denna graviditet och innan den graviditeten låg jag på ca 54 kg och nu på 57 när jag börjar räkna denna graviditet. Om vi räknar så har jag gått upp hela 16 kg!!! Nä, det går jag inte med på ;-)
  39. Medlem sedan
    Nov 2007
    #20
    Ähum, jag har som sagt inte vägt mig sen vecka 25 så jag mkt väl ha gått upp mer de senaste 2 veckorna!
  40. 20
    Ähum, jag har som sagt inte vägt mig sen vecka 25 så jag mkt väl ha gått upp mer de senaste 2 veckorna!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur mycket har ni gått upp i vikt?
    By Anonym in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 09:08
  2. gått upp mycket i vikt
    By anonymt namn in forum Vikt – barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 08:03
  3. Hur mycket har ni gått upp i vikt?
    By Emelie_ in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 22:10
  4. Hur mycket har ni gått upp i vikt
    By amra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 15:32
  5. Hur mycket har ni gått upp i vikt nu?
    By jessicad in forum _0605 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 07:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar