sommarläger?
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    sommarläger?

    Hej jag har inte vart inne sedan de slog ihop grupperna... har ett decemberbarn -98 som vill åka på sommarläger. Jag tycker absolut han ska få det om han vill (och får plats) , pappa tycker han är för liten. Finns det fler nittiåttor som åker på läger för första gången i år?
  2. 1
    sommarläger? Hej jag har inte vart inne sedan de slog ihop grupperna... har ett decemberbarn -98 som vill åka på sommarläger. Jag tycker absolut han ska få det om han vill (och får plats) , pappa tycker han är för liten. Finns det fler nittiåttor som åker på läger för första gången i år?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    inte i år men Aexander har varit på läger två år tidigare. Första gången var det bara 1 eller 2 nätter eftersom han var nying då, men förra året var det 4 nätter i tält. Då var även lillasyster med som var knappt 7 då. Så jag tycker absokut inte att han är för liten. Det beror mer på hur han är när han sover borta och i vilket sammanhang. är det någon han känner igen som ska med också? Vuxna han kan lita på? osv.
  4. 2
    inte i år men Aexander har varit på läger två år tidigare. Första gången var det bara 1 eller 2 nätter eftersom han var nying då, men förra året var det 4 nätter i tält. Då var även lillasyster med som var knappt 7 då. Så jag tycker absokut inte att han är för liten. Det beror mer på hur han är när han sover borta och i vilket sammanhang. är det någon han känner igen som ska med också? Vuxna han kan lita på? osv.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    förresten, vad roligt att du hittade hit igen Hoppas du kommer att känna dig lika hemma här som i den förra gruppen
  6. 3
    förresten, vad roligt att du hittade hit igen Hoppas du kommer att känna dig lika hemma här som i den förra gruppen
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4

    inte första

    gången, Isak var på sitt förta övernattaningsläger för två år sen. så jg tycker inte han är för liten! Lägret var dock med vår kyrka och vi känner ju både de flesta barnen och ledarna på lägret,l så det kändes tryggt.
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  8. 4
    inte första gången, Isak var på sitt förta övernattaningsläger för två år sen. så jg tycker inte han är för liten! Lägret var dock med vår kyrka och vi känner ju både de flesta barnen och ledarna på lägret,l så det kändes tryggt.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    näe

    jag tycker inte att de är för små! På de kollolappar jag delar ut på jobbet är det från år 2. Rebecca var borta på träningsläger första gången för 3 år sen och då kändes hon lite liten, men det gick
  10. 5
    näe jag tycker inte att de är för små! På de kollolappar jag delar ut på jobbet är det från år 2. Rebecca var borta på träningsläger första gången för 3 år sen och då kändes hon lite liten, men det gick
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    tack :)

    Jag hänger ju mest på komiform annars... och på OÄF där det rullar på lite hm fortare.

    Jag har anmält honom till ett stort idrottsbarnläger, förmodligen känner han knappt någon. Första dagen. Hade velat välja ett annat läger med kanske fler kända men datumen passade inte familjens sommarplaner.
  12. 6
    tack :) Jag hänger ju mest på komiform annars... och på OÄF där det rullar på lite hm fortare.

    Jag har anmält honom till ett stort idrottsbarnläger, förmodligen känner han knappt någon. Första dagen. Hade velat välja ett annat läger med kanske fler kända men datumen passade inte familjens sommarplaner.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    ååå en veteran!

    Vad bra med en trygg miljö när de ska "skolas ut" hemifrån

    När jag tänker efter har han varit på övernattningar både med idrottsföreningen och med klassen - men bara en natt eller två. Nu blir det mer kolloaktigt och i hela två veckor! Antagligen mer problem för mamma än för honom ...
  14. 7
    ååå en veteran! Vad bra med en trygg miljö när de ska "skolas ut" hemifrån

    När jag tänker efter har han varit på övernattningar både med idrottsföreningen och med klassen - men bara en natt eller två. Nu blir det mer kolloaktigt och i hela två veckor! Antagligen mer problem för mamma än för honom ...
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    okej bra!

    Jag antar att det är olika för olika barn också. Men när barnet själv säger att det är berett att prova så antar jag att mamma måste släppa på löplinan lite...
  16. 8
    okej bra! Jag antar att det är olika för olika barn också. Men när barnet själv säger att det är berett att prova så antar jag att mamma måste släppa på löplinan lite...
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9

    jo

    det var lite svårt med en sjuåring som knappt hade sovit borta... Men bussen var full med barn, rebecca var yngst och den äldsta var väl 16.. Men det stärkte henne enormt och efter det blev hon helt klart biten!
  18. 9
    jo det var lite svårt med en sjuåring som knappt hade sovit borta... Men bussen var full med barn, rebecca var yngst och den äldsta var väl 16.. Men det stärkte henne enormt och efter det blev hon helt klart biten!
  19. Medlem sedan
    Oct 1998
    #10
    Jupp, Fabbe åker en vecka med scouterna i år. Han tycker det ska bli urkul!
  20. 10
    Jupp, Fabbe åker en vecka med scouterna i år. Han tycker det ska bli urkul!
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11

    tack, alla, han är anmäld till

    www.hallevikslagret.se nu! Jag hoppas han kommer med...
  22. 11
    tack, alla, han är anmäld till www.hallevikslagret.se nu! Jag hoppas han kommer med...
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12

    Johanna åkte förra året.

    Först åkte hon med fältbiologerna till Öland under Kristi himmelsfärd. Åtta ungar i åldern 8-12 (mer vilda än tama) ledda av två pigga pojkar i tjugoårsåldern, tågresa i timtals (alla som provat att åka tåg till Kalmar vet vad jag menar!), militärtält, kikärtsgrytor och fågelskådning. Gick hur bra som helst.
    Sen var hon på ridläger en vecka i augusti. Men efter Öland kändes det som en barnlek eftersom det bara var drygt en halvtimmes resväg härifrån. Däremot hade hon ingen hon kände med sig - på fältislägret åkte hon ju med kompisarna. Men det var ingen fara, ridlägret gick också bra.
  24. 12
    Johanna åkte förra året. Först åkte hon med fältbiologerna till Öland under Kristi himmelsfärd. Åtta ungar i åldern 8-12 (mer vilda än tama) ledda av två pigga pojkar i tjugoårsåldern, tågresa i timtals (alla som provat att åka tåg till Kalmar vet vad jag menar!), militärtält, kikärtsgrytor och fågelskådning. Gick hur bra som helst.
    Sen var hon på ridläger en vecka i augusti. Men efter Öland kändes det som en barnlek eftersom det bara var drygt en halvtimmes resväg härifrån. Däremot hade hon ingen hon kände med sig - på fältislägret åkte hon ju med kompisarna. Men det var ingen fara, ridlägret gick också bra.

Liknande trådar

  1. Sommarläger i Sverige?
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 10:47
  2. Sommarläger?
    By ElsaB in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 22:23
  3. Sommarläger
    By Rultan in forum Stora barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 22:47
  4. Sommarläger
    By Anna med E in forum Utvecklingshämning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 20:28
  5. Sommarläger, var hitta dem?
    By åsa in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 03:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar