Äntligen över
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Äntligen över

    Nu är min dotters 9 års kalas över!
    Alla 16 tjejerna var bjudna i klassen & lillasyster.
    Fick precis plats i vårat kök för att äta hamburgare och pommes & marängtårta. Två av barnen var gluten och mjölkallergisk. Och en har diabetes. Men det gick bra.
    Sen var en tjej autistisk som jag inte visst om och en var mongolid(det visste jag).
    Den autistiska tjejen var ledsen, negativ, orolig, ängslig fick ringa efter pappa. Han kom det gick över och hon fortsatte kalaset. Maten var inte god, tårta gillar hon inte och inte att leka. Men det var lite jobbigt fast det gick bra.
    Mamman sa efteråt att hon aldrig har stannat på ett helt kalas förrut. Jag tyckte att hon var duktig.

    Efter röjningen blev det en välförtänt långpromenad för mig i solen.
  2. 1
    Äntligen över Nu är min dotters 9 års kalas över!
    Alla 16 tjejerna var bjudna i klassen & lillasyster.
    Fick precis plats i vårat kök för att äta hamburgare och pommes & marängtårta. Två av barnen var gluten och mjölkallergisk. Och en har diabetes. Men det gick bra.
    Sen var en tjej autistisk som jag inte visst om och en var mongolid(det visste jag).
    Den autistiska tjejen var ledsen, negativ, orolig, ängslig fick ringa efter pappa. Han kom det gick över och hon fortsatte kalaset. Maten var inte god, tårta gillar hon inte och inte att leka. Men det var lite jobbigt fast det gick bra.
    Mamman sa efteråt att hon aldrig har stannat på ett helt kalas förrut. Jag tyckte att hon var duktig.

    Efter röjningen blev det en välförtänt långpromenad för mig i solen.
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Det låter som ett väldigt lyckat kalas! Kul!
  4. 2
    Det låter som ett väldigt lyckat kalas! Kul!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Bra jobbat!

    Både att ha kalas med så många och att det gick så bra med flickan med autism. Förstår att det var skönt med en prommis sen för att vila öronen.

    (Psst! "Mongolid" är ett lite olyckligt ordval numera. Bättre att säga "Downs syndrom".)
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  6. 3
    Bra jobbat! Både att ha kalas med så många och att det gick så bra med flickan med autism. Förstår att det var skönt med en prommis sen för att vila öronen.

    (Psst! "Mongolid" är ett lite olyckligt ordval numera. Bättre att säga "Downs syndrom".)
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Det verkar som du haft värsta jobbet , kul det gick bra men skönt är et när det är över sådana där kalas med många ungar! Tänk bara på en sak att ordet mongoloid inte används längre... Kul att höra att den autístiska flcikan klaarde av att stanna på just ert kalas.
  8. 4
    Det verkar som du haft värsta jobbet , kul det gick bra men skönt är et när det är över sådana där kalas med många ungar! Tänk bara på en sak att ordet mongoloid inte används längre... Kul att höra att den autístiska flcikan klaarde av att stanna på just ert kalas.

Liknande trådar

  1. Nu är det över! Äntligen!
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 17:38
  2. äntligen över
    By Folkabo in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 19:30
  3. Äntligen är det över
    By Nu räcker det in forum Separation
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 21:53
  4. ÄNTLIGEN är det över...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 06:08
  5. Äntligen över..
    By -Tessie- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar