3-årskalas mm
Vikt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    3-årskalas mm

    I dag var det då 3 -årskalas för lillan.
    Tänk för 3 år sen tyckte jag Iza var stor när hon fyllde 3 år, men Klara känns så liten än, eller så är det jag som behandlar henne som liten än.

    Städade av i huset det värsta och sen hjälpte jag gubben att skott aute, det hade kommit mkt snö, vi höll på runt 30-40 min.
    Sen hade jag inte tid mer eftersom jag städat huset själv(som vanligt)
    Gjorde klart tårtan, såg ut som en fjäril.

    Vid kl 13 bombarderades huset av barn och föräldrar.
    Det var totalt 8 st barn(med mina då) och 7 vuxna, så fullt hus kan man säga, tur vi bor rätt stort nu.
    När jag äntligen kunde sätta mig på ändanå fika var ja ginte sugen på kakor , så det blev en normal tårtbit, gott var det.

    En 2 veckors bebis va rpå kalaset oxå, "vågade" inte snosa på han, jag kan ju bli sugen, folk frågar oxå om det inte är dags för 3:an än, men jag väntar gärna några år till Klara blivit större, har inget behov av att ha 2 småbarn, dessutom måste vi renovera lite mer och spara lite pengar, och så knakar det ju lite mellan mig och sambon ibland oxå.
    Vill ha en trea, men inte förrens jag är ca 30(blir 27 i år)

    PÅ em när alla farit tog jag Klara i vagen och promenerade i snöslasket 40 min, men ja ghar ändå bara 9500 steg på räknaren än, ska ha 10 000 innan läggdags.
    Färdigbabblat
    Mia med Iza,Klara& Alex


  2. 1
    3-årskalas mm I dag var det då 3 -årskalas för lillan.
    Tänk för 3 år sen tyckte jag Iza var stor när hon fyllde 3 år, men Klara känns så liten än, eller så är det jag som behandlar henne som liten än.

    Städade av i huset det värsta och sen hjälpte jag gubben att skott aute, det hade kommit mkt snö, vi höll på runt 30-40 min.
    Sen hade jag inte tid mer eftersom jag städat huset själv(som vanligt)
    Gjorde klart tårtan, såg ut som en fjäril.

    Vid kl 13 bombarderades huset av barn och föräldrar.
    Det var totalt 8 st barn(med mina då) och 7 vuxna, så fullt hus kan man säga, tur vi bor rätt stort nu.
    När jag äntligen kunde sätta mig på ändanå fika var ja ginte sugen på kakor , så det blev en normal tårtbit, gott var det.

    En 2 veckors bebis va rpå kalaset oxå, "vågade" inte snosa på han, jag kan ju bli sugen, folk frågar oxå om det inte är dags för 3:an än, men jag väntar gärna några år till Klara blivit större, har inget behov av att ha 2 småbarn, dessutom måste vi renovera lite mer och spara lite pengar, och så knakar det ju lite mellan mig och sambon ibland oxå.
    Vill ha en trea, men inte förrens jag är ca 30(blir 27 i år)

    PÅ em när alla farit tog jag Klara i vagen och promenerade i snöslasket 40 min, men ja ghar ändå bara 9500 steg på räknaren än, ska ha 10 000 innan läggdags.
    Färdigbabblat
  3. ÅJ67 m 3 kidz
    #2
    Har du räknat om städningen och snöskottningen till steg då? Då kanske du redan är uppe i 10000 steg.

    Jag har varit på 6-årskalas idag och vi fick minsann orm-tårta istället.
  4. 2
    Har du räknat om städningen och snöskottningen till steg då? Då kanske du redan är uppe i 10000 steg.

    Jag har varit på 6-årskalas idag och vi fick minsann orm-tårta istället.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Känner igen det där med att första barnet var så "stor"när hon fyllde tre medans minstingen fortfarande ärliten vid samma ålder.Vi behandlar nog henne lite så också och då nappar de såklart på det
    Bra promenerat och bra jobbat med födelsedagsfikat.
  6. 3
    Känner igen det där med att första barnet var så "stor"när hon fyllde tre medans minstingen fortfarande ärliten vid samma ålder.Vi behandlar nog henne lite så också och då nappar de såklart på det
    Bra promenerat och bra jobbat med födelsedagsfikat.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Nä, städningen sprang ju ju ändå framå tillbaks i huset,iofs skottningen förbrukar nog några extra kalorier, för det är rätt tungt ju
  8. 4
    Nä, städningen sprang ju ju ändå framå tillbaks i huset,iofs skottningen förbrukar nog några extra kalorier, för det är rätt tungt ju
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    3-åringen här är dessutom lite mindre i storlek än vad Iza var, pratar lite sämre och har kortare hår.

    Men jag upplevde att Iza ändå kunde lite mer saker än vad Klara , emn är man minstingen så är man

    Tog faktsikt en liiten bit tårta ikväll oxå.
    Men annars brukar jag ju moffa i mig resterna av fikat, frös in allt igen för säkerhetsskull.
  10. 5
    3-åringen här är dessutom lite mindre i storlek än vad Iza var, pratar lite sämre och har kortare hår.

    Men jag upplevde att Iza ändå kunde lite mer saker än vad Klara , emn är man minstingen så är man

    Tog faktsikt en liiten bit tårta ikväll oxå.
    Men annars brukar jag ju moffa i mig resterna av fikat, frös in allt igen för säkerhetsskull.
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6
    Vilken bra dag du gjort när det är kalasdag och allt! Och tokigt aktiv - låt dig nöja med nästan 10.000 steg, och sätt dig ner istället!!
  12. 6
    Vilken bra dag du gjort när det är kalasdag och allt! Och tokigt aktiv - låt dig nöja med nästan 10.000 steg, och sätt dig ner istället!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    lugn lugn du kan ta igen dom där stegen imorgon. fast klockan är mycket nu ser jag så det kvittar nog vad jag säger förresten.
    du har varit grymt aktiv idag må jag säga så det har blivit en del kollisar brända ändå.

    kul med kalas. hur gjorde du tårtan förresten? jag menar för att få den att se ut som en fjäril. min linnéa fyller tre d 11 maj och jag har ingen aning om hur jag ska göra tårtan än.
  14. 7
    lugn lugn du kan ta igen dom där stegen imorgon. fast klockan är mycket nu ser jag så det kvittar nog vad jag säger förresten.
    du har varit grymt aktiv idag må jag säga så det har blivit en del kollisar brända ändå.

    kul med kalas. hur gjorde du tårtan förresten? jag menar för att få den att se ut som en fjäril. min linnéa fyller tre d 11 maj och jag har ingen aning om hur jag ska göra tårtan än.

Liknande trådar

  1. 1 årskalas
    By Västeråsmamman in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 15:04
  2. 50-årskalas *ot*
    By Bissen in forum _0906 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 19:02
  3. 4-årskalas OT
    By Hoppsan in forum _0507 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 07:11
  4. 25 & 45 årskalas
    By Annica m 4kidz in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 18:49
  5. 25 & 45 årskalas
    By Annica m 4kidz in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 05:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar