Granulom
Sond- & knappmatning
  1. Fiano
    #1

    Granulom

    Dessa granulom! Jag tycker att det så fort jag inte smörjt med xyloproct på ett tag så kommer det smygande igen. Sen försvinner det snabbt om jag smörjer när det börjar komma. Även om det ser rött och lite irriterat ut blir det snabbt bättre med xyloproct.

    Xyloproct är dessvärre restat på apoteket och kommer tillbaks i sortimentet först om ett halvår!
    Finns det nån annan (receptbelagd) salva att smörja med? Vad använder ni?

    Sofia
  2. 1
    Granulom Dessa granulom! Jag tycker att det så fort jag inte smörjt med xyloproct på ett tag så kommer det smygande igen. Sen försvinner det snabbt om jag smörjer när det börjar komma. Även om det ser rött och lite irriterat ut blir det snabbt bättre med xyloproct.

    Xyloproct är dessvärre restat på apoteket och kommer tillbaks i sortimentet först om ett halvår!
    Finns det nån annan (receptbelagd) salva att smörja med? Vad använder ni?

    Sofia
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Hmmm om jag inte minns fel så har jag fått höra att man inte ska använda Xyloprocten mer än några dagar åt gången för att den innehåller kortison. Har ni provat Lapis? Det kanske kan ta bort det en gång för alla. Ser att E också börjat få lite granulom nu faktiskt. Vi har varit hyfsat befriade från det.
  4. 2
    Hmmm om jag inte minns fel så har jag fått höra att man inte ska använda Xyloprocten mer än några dagar åt gången för att den innehåller kortison. Har ni provat Lapis? Det kanske kan ta bort det en gång för alla. Ser att E också börjat få lite granulom nu faktiskt. Vi har varit hyfsat befriade från det.
  5. Fiano
    #3
    oops, tack för tipset, har nog blivit lite för mycket xyloproct.

    Det har sett väldigt bra ut länge nu men efter en ordentlig magsjuka vill det inte riktigt försvinna. Vår sköterska säger att det är så lite att det knappt är nåt så jag vet inte om det behövs lapis just nu.

    Efter han var sjuk har det läckt ganska mycket också jag har fått fylla på 2ml extra i kuffen (7ml nu ). Hela knappen liksom snurrar runt och det känns som om den har mer plats nu kanske det är därför granulomet kommit tillbaks också?

    Får väl bara vänta och se vart det tar vägen...

    Sofia
  6. 3
    oops, tack för tipset, har nog blivit lite för mycket xyloproct.

    Det har sett väldigt bra ut länge nu men efter en ordentlig magsjuka vill det inte riktigt försvinna. Vår sköterska säger att det är så lite att det knappt är nåt så jag vet inte om det behövs lapis just nu.

    Efter han var sjuk har det läckt ganska mycket också jag har fått fylla på 2ml extra i kuffen (7ml nu ). Hela knappen liksom snurrar runt och det känns som om den har mer plats nu kanske det är därför granulomet kommit tillbaks också?

    Får väl bara vänta och se vart det tar vägen...

    Sofia
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Vi har använt Kenacutan när det kommit granulom. Den får man på recept men å andra sidan är den bra och förstör inte kläderna, samt bränner inte heller som lapis kan göra.
    Från början var det lapis som gällde och det gjorde sköterskan på barnkliniken när det behövdes, men Sol visade tydligt att det brände av lapisen + att kläderna fick mycket fula fläckar. Sedan fick vi kenacutan och det var minst lika effektivt.
  8. 4
    Vi har använt Kenacutan när det kommit granulom. Den får man på recept men å andra sidan är den bra och förstör inte kläderna, samt bränner inte heller som lapis kan göra.
    Från början var det lapis som gällde och det gjorde sköterskan på barnkliniken när det behövdes, men Sol visade tydligt att det brände av lapisen + att kläderna fick mycket fula fläckar. Sedan fick vi kenacutan och det var minst lika effektivt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Elecon har vi använt, det är en kortison salva som är receptbelagd.
  10. 5
    Elecon har vi använt, det är en kortison salva som är receptbelagd.
  11. Fiano
    #6
    tack snälla för ditt svar!
  12. 6
    tack snälla för ditt svar!
  13. Fiano
    #7
    Tack så mycket! Hoppas det går bra för David på operation!
  14. 7
    Tack så mycket! Hoppas det går bra för David på operation!
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Tack det hoppas vi med.Hur har det gått för er?
    Kram
  16. 8
    Tack det hoppas vi med.Hur har det gått för er?
    Kram
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Vi använder Elecon såg att en till använde det.Jag tycker att det är jättebra.
  18. 9
    Vi använder Elecon såg att en till använde det.Jag tycker att det är jättebra.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    David är jätte röd runt knappen nu och grnulomet har kommit tillbaka . Får ingen ordning på det. Han som skulle få ta bort sin, men det verkar ta en hel evighet innan får det att se fint ut.
  20. 10
    David är jätte röd runt knappen nu och grnulomet har kommit tillbaka . Får ingen ordning på det. Han som skulle få ta bort sin, men det verkar ta en hel evighet innan får det att se fint ut.

Liknande trådar

  1. Granulom
    By ingegerdb in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 09:11
  2. Nån annan som haft granulom?
    By -Frida- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:35
  3. Granulom?
    By Imsavimsa in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 05:57
  4. pyogent granulom
    By patricia in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 21:29
  5. pyogent granulom
    By patricia in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar