Mattjuv
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Mattjuv

    Är det fgler som inte får ha sin mat ifred längre? Nu har lillen övergått från att "äta maten med ögonen" till att försöka att knycka den från tallriken/gaffeln. Så nu har han fått smakportion med majs och jag har köpt hem majskrokar och smörgåsrån och lite annat smått och gott.. Det blev ingen helamning i 6 månader men det känns helt rätt att ge honom mat eftersom han så tydligt visar att han vill ha, och han gapar och gapar när man matar honom. :-)
    Sorry alla nyfikna, här finns inget spännande att läsa.
  2. 1
    Mattjuv Är det fgler som inte får ha sin mat ifred längre? Nu har lillen övergått från att "äta maten med ögonen" till att försöka att knycka den från tallriken/gaffeln. Så nu har han fått smakportion med majs och jag har köpt hem majskrokar och smörgåsrån och lite annat smått och gott.. Det blev ingen helamning i 6 månader men det känns helt rätt att ge honom mat eftersom han så tydligt visar att han vill ha, och han gapar och gapar när man matar honom. :-)
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Ha ha, vad roligt jag läste det som Matt tjuv när jag först läste rubriken :O)

    Jorå, här är en till, hon försöker gärna sträcka sig efter mat men är inte jätteintresserad när vi har testat med smakportioner. Hon verkar inte fatta galoppen med skeden och sväljandet utan det kommer ut igen. Smörgåsrån har Alicia fått testa, det kan hålla henne sysselsatt ett tag ;O)

    Vad är majskrokar?

    Kram Anna
  4. 2
    Ha ha, vad roligt jag läste det som Matt tjuv när jag först läste rubriken :O)

    Jorå, här är en till, hon försöker gärna sträcka sig efter mat men är inte jätteintresserad när vi har testat med smakportioner. Hon verkar inte fatta galoppen med skeden och sväljandet utan det kommer ut igen. Smörgåsrån har Alicia fått testa, det kan hålla henne sysselsatt ett tag ;O)

    Vad är majskrokar?

    Kram Anna
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Majskrokar ser ut som stora ostbågar och är gjorda av bara majs. De smälter liksom när man äter dem. Perfekt bebismat!
  6. 3
    Majskrokar ser ut som stora ostbågar och är gjorda av bara majs. De smälter liksom när man äter dem. Perfekt bebismat!
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Apropå att maten kommer ut. Kanske inget revolutionerande men med Ella funkar det om man låter skeden vara inne i munnen en stund så att hon liksom får suga i sig maten. Risgröt med banansmak är för övrigt en favorit för Ella.
  8. 4
    Apropå att maten kommer ut. Kanske inget revolutionerande men med Ella funkar det om man låter skeden vara inne i munnen en stund så att hon liksom får suga i sig maten. Risgröt med banansmak är för övrigt en favorit för Ella.

Liknande trådar

  1. Någon med tips? - Mattjuv
    By sprengja in forum Hem & fritid
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 10:38
  2. Vad gör man åt en "mattjuv"?
    By AnneE in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 12:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar