Aron har blivit storebror igen
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Aron har blivit storebror igen

    För en vecka sedan, på självaste 1:a april, föddes Arons andra lillasyster LEAH. Hon var 3740 g tung och 49 cm lång och har massor av mörkt hår (bilder finns i mitt galleri).
    Förlossningen blev en lång historia även denna gång, liksom med de andra två stannade förloppet upp vid 4-5 cm och jag fick värkstimulerande dropp och till slut (vid 7 cm) sprängdes hinnorna. Då gick det undan och på tre värkar var jag öppen 10 cm, sen krystade jag 19 minuter. Är ändå helt nöjd med förlossningen trots att den tog 28 timmar från det att jag började få regelbundna värkar. Klarade mig helt utan smärtlindring till hinnsprängningen, då andades jag lustgas och jag mådde superbra direkt efter förlossningen.
    Efter tre dygn på BB kom vi hem och försöker nu lära känna varandra och få lite rutin i hemmatillvaron. Aron och Alva är båda jättestolta över sin lillasyster och speciellt Aron säger ofta hur söt hon är, Alva kanske känner lite mer konkurrens och är lite instabil i humöret.
    Men vilken känsla det är att vara trebarnsmamma, kan fortfarande inte tro att jag har lyckan att ha fått tre friska, härliga barn!
    Kram på er.
    Mamma till tre

    "På varje sak som går snett i livet går det över hundra välsignelser."
  2. 1
    Aron har blivit storebror igen För en vecka sedan, på självaste 1:a april, föddes Arons andra lillasyster LEAH. Hon var 3740 g tung och 49 cm lång och har massor av mörkt hår (bilder finns i mitt galleri).
    Förlossningen blev en lång historia även denna gång, liksom med de andra två stannade förloppet upp vid 4-5 cm och jag fick värkstimulerande dropp och till slut (vid 7 cm) sprängdes hinnorna. Då gick det undan och på tre värkar var jag öppen 10 cm, sen krystade jag 19 minuter. Är ändå helt nöjd med förlossningen trots att den tog 28 timmar från det att jag började få regelbundna värkar. Klarade mig helt utan smärtlindring till hinnsprängningen, då andades jag lustgas och jag mådde superbra direkt efter förlossningen.
    Efter tre dygn på BB kom vi hem och försöker nu lära känna varandra och få lite rutin i hemmatillvaron. Aron och Alva är båda jättestolta över sin lillasyster och speciellt Aron säger ofta hur söt hon är, Alva kanske känner lite mer konkurrens och är lite instabil i humöret.
    Men vilken känsla det är att vara trebarnsmamma, kan fortfarande inte tro att jag har lyckan att ha fått tre friska, härliga barn!
    Kram på er.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Grattis!!

    Vad härligt med en liten lillasyster
    Många grattiskramar och lyckoönskningar till hela familjen. Skönt att allt gick bra. Många kramar från oss.
    ♥ KATARIINA 'S LIVING ♥
    http://katariinasliving.blogspot.com
  4. 2
    Grattis!! Vad härligt med en liten lillasyster
    Många grattiskramar och lyckoönskningar till hela familjen. Skönt att allt gick bra. Många kramar från oss.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Stort grattis till lillasyster! Det är lika fantastiskt med en ny liten människa varje gång... jag ryser! :-) Har kikat på bilderna och hon är verkligen en liten pralin... så vacker! Hoppas nu att ni snart får till lite rutiner där hemma.

    Kramar!!!
  6. 3
    Stort grattis till lillasyster! Det är lika fantastiskt med en ny liten människa varje gång... jag ryser! :-) Har kikat på bilderna och hon är verkligen en liten pralin... så vacker! Hoppas nu att ni snart får till lite rutiner där hemma.

    Kramar!!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Fel vikt, svängde om siffrorna, hon var 3470 g!
  8. 4
    Fel vikt, svängde om siffrorna, hon var 3470 g!
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Grattis till trebarnsklubben!

    Grattis och visst är det härligt med nyfödingar!
  10. 5
    Grattis till trebarnsklubben! Grattis och visst är det härligt med nyfödingar!
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Gratulerar!

    Stort grattis till senaste familjemedlemmen!

    Skönt att det gick bra trots att det tog lång tid och det blev lite stopp.

    Låter som att allt är på topp just nu. Underbart! Kram!
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  12. 6
    Gratulerar! Stort grattis till senaste familjemedlemmen!

    Skönt att det gick bra trots att det tog lång tid och det blev lite stopp.

    Låter som att allt är på topp just nu. Underbart! Kram!
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    Grattar här oxå!! :)

    Stort grattis till tjejjen!

    Grattade dig på april-gruppen oxå

    Stora kramar!
  14. 7
    Grattar här oxå!! :) Stort grattis till tjejjen!

    Grattade dig på april-gruppen oxå

    Stora kramar!
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Stort grattis till lilltösen! Kan tro det är mysigt att ha en liten igen att gosa med. Härligt att se syskonens nyfikenhet och kärlek. De är ju så söta de där pyttesmå liven.

    Det är tur att min ena syster har en tvåmånaders och att min andra syster ska få en liten i sommar. Då har jag att gosa med, utan att behöva stå för kalaset själv.

    Stort grattis till hela familjen!
  16. 8
    Stort grattis till lilltösen! Kan tro det är mysigt att ha en liten igen att gosa med. Härligt att se syskonens nyfikenhet och kärlek. De är ju så söta de där pyttesmå liven.

    Det är tur att min ena syster har en tvåmånaders och att min andra syster ska få en liten i sommar. Då har jag att gosa med, utan att behöva stå för kalaset själv.

    Stort grattis till hela familjen!
  17. Medlem sedan
    Nov 1998
    #9

    Åh grattis

    till trean! ´Vad skönt att det gick bra trots lång tid. Åh nu längtar jag ju efter vår bebis Kram från oss.
  18. 9
    Åh grattis till trean! ´Vad skönt att det gick bra trots lång tid. Åh nu längtar jag ju efter vår bebis Kram från oss.
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10
    Grattis till en liten tjej till
  20. 10
    Grattis till en liten tjej till
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Grattis till nya familjemedlemmen!

    Mysigt att få snusa bebis! SKönt att allt gick bra!
  22. 11
    Grattis till nya familjemedlemmen!

    Mysigt att få snusa bebis! SKönt att allt gick bra!
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12

    Stort Grattis

    till lilltjejen - så söt, kollade i ditt galleri...

    Förstår att Aron och Alva är stolta storasyskon nu...

    Härligt att du är nöjd med förlossningen också, det är ju så det ska vara, en bra förlossning och sen kommer det ut en liten underbar bebis....fantastiskt!

    Kram kam
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  24. 12
    Stort Grattis till lilltjejen - så söt, kollade i ditt galleri...

    Förstår att Aron och Alva är stolta storasyskon nu...

    Härligt att du är nöjd med förlossningen också, det är ju så det ska vara, en bra förlossning och sen kommer det ut en liten underbar bebis....fantastiskt!

    Kram kam
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    Åh, vad skönt att höra att allt gått bra. Ska kika på bilderna senare. Olivia är jätteavundsjuk på kompisarna som får syskon. Förstår att Aron är stolt. Jättestort grattis förstås till ännu en flicka.
    Kramar!
  26. 13
    Åh, vad skönt att höra att allt gått bra. Ska kika på bilderna senare. Olivia är jätteavundsjuk på kompisarna som får syskon. Förstår att Aron är stolt. Jättestort grattis förstås till ännu en flicka.
    Kramar!
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14
    Grattis till en lillasyster!
    Stort att vara trebarnsmamma.

    Kram
  28. 14
    Grattis till en lillasyster!
    Stort att vara trebarnsmamma.

    Kram
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15
    Grattis till hela familjen igen Va härligt med en liten igen!! Tycker det gick väldigt fort- du blev ju nyss gravid?
    Ha det så bra! Kram!
  30. 15
    Grattis till hela familjen igen Va härligt med en liten igen!! Tycker det gick väldigt fort- du blev ju nyss gravid?
    Ha det så bra! Kram!
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Tack för alla gratulationer!! Sitter nu och väntar på besök från bvc
  32. 16
    Tack för alla gratulationer!! Sitter nu och väntar på besök från bvc
  33. Medlem sedan
    Feb 2000
    #17

    Grattis!

    så underbart med en ny liten människa! Skönt att höra att allt gått bra trots allt. Njut nu av bebistiden ordentligt
    massa grattiskramar!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  34. 17
    Grattis! så underbart med en ny liten människa! Skönt att höra att allt gått bra trots allt. Njut nu av bebistiden ordentligt
    massa grattiskramar!

Liknande trådar

  1. Elric har blivit storebror igen
    By Arwen_77 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 17:10
  2. Valter har blivit storebror igen!
    By mie. in forum _0307 Julibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 07:30
  3. alex har blivit storebror igen
    By botti in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 10:10
  4. Jens har blivit storebror igen
    By Charlotte m jens in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 13:15
  5. Axel har blivit storebror igen
    By emmaaxel in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 11:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar