Simskola
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Simskola

    Felicia har börjat på simskola.

    Det blev snabba puckar. De ringde på torsdagen och behövde svar på en gång och det skulle börja på lördagen eller söndagen (beroende på vilken tid vi valde). Det blev ett ja från oss och vi valde lördagar kl.12,10. Inte den bästa tiden, men bättre än de andra två vi hade att välja på.

    Vi har stått i kö (det är lååånga köer för alla grupper) en längre tid och det var därför som det blev så snabbt.

    Var ju tvugna att köpa ny baddräkt (tur att vår- och sommarkläderna redan är på plats i butikerna!) och Felicia valde en fin en.

    Hade fått info om att vi föräldrar skulle få vara med hela lektionen första gången, men si, så var det inte... Blev lite orolig då jag vet att hennes vattenvana är sisådär, med dragning åt dålig egentligen. Jag kunde i alla fall sitta precis vid ingången och se hälften av vad de gjorde. Jag och en annan mamma satt där. De sista 10 fick den som ville komma in och då var det bara lek.

    Jag måste säga att hon var riktigt duktig med tanke på hennes ringa erfarenhet. Jämfört med de andra (de var 7 st totalt, skönt med liten grupp, men kanske saknades det nån?!) var hon riktigt "efter". Hon var den enda som inte hoppas i från kanten. Hon satte sig lite försiktigt ned och väntade på att en av lärarna (de är 2 st) skulle ta tag i hennes händer och så hoppade hon ner. Mot slutet gick hon i alla fall ner i vattnet själv, utan att hoppa alltså. Men det kommer nog.

    Det var samma sak med flera övningar. Hon väntade till sist och fick hjälp. Men det är ju därför hon går på simskola- för att lära sig.

    Det var en fröjd att se henne! Hon log och skrattade så mycket!!! Å när jag berättade för henne på torsdagen att hon skulle börja på simskola blev hon överlycklig! Så nu har vi att göra mitt på lördagen några gånger.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  2. 1
    Simskola Felicia har börjat på simskola.

    Det blev snabba puckar. De ringde på torsdagen och behövde svar på en gång och det skulle börja på lördagen eller söndagen (beroende på vilken tid vi valde). Det blev ett ja från oss och vi valde lördagar kl.12,10. Inte den bästa tiden, men bättre än de andra två vi hade att välja på.

    Vi har stått i kö (det är lååånga köer för alla grupper) en längre tid och det var därför som det blev så snabbt.

    Var ju tvugna att köpa ny baddräkt (tur att vår- och sommarkläderna redan är på plats i butikerna!) och Felicia valde en fin en.

    Hade fått info om att vi föräldrar skulle få vara med hela lektionen första gången, men si, så var det inte... Blev lite orolig då jag vet att hennes vattenvana är sisådär, med dragning åt dålig egentligen. Jag kunde i alla fall sitta precis vid ingången och se hälften av vad de gjorde. Jag och en annan mamma satt där. De sista 10 fick den som ville komma in och då var det bara lek.

    Jag måste säga att hon var riktigt duktig med tanke på hennes ringa erfarenhet. Jämfört med de andra (de var 7 st totalt, skönt med liten grupp, men kanske saknades det nån?!) var hon riktigt "efter". Hon var den enda som inte hoppas i från kanten. Hon satte sig lite försiktigt ned och väntade på att en av lärarna (de är 2 st) skulle ta tag i hennes händer och så hoppade hon ner. Mot slutet gick hon i alla fall ner i vattnet själv, utan att hoppa alltså. Men det kommer nog.

    Det var samma sak med flera övningar. Hon väntade till sist och fick hjälp. Men det är ju därför hon går på simskola- för att lära sig.

    Det var en fröjd att se henne! Hon log och skrattade så mycket!!! Å när jag berättade för henne på torsdagen att hon skulle börja på simskola blev hon överlycklig! Så nu har vi att göra mitt på lördagen några gånger.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Glömde en fråga.

    Skulle ju fråga vilka här som går på aktiviteter och vad det är. Vet att fler går på nåt, men har inte riktigt i skallen. Vore roligt att få höra.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  4. 2
    Glömde en fråga. Skulle ju fråga vilka här som går på aktiviteter och vad det är. Vet att fler går på nåt, men har inte riktigt i skallen. Vore roligt att få höra.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Vi går inte på något alls just nu med barnen. Har börjat tänka att det kanske är dags att göra det. Har några grannar vars flicka går både på simskola och gympa... En sak räcker kan jag tycka, men vet inte riktigt vad vi ska välja.

    Lisan gick ju och simmade ett par år efter babysimmet, men när det var dags att byta grupp så tyckte vi inte hon var mogen för det. Då skulle de vara mer själva och det hade hon inte vågat, tror jag. Nu är hon lite tuffare däremot.

    Låter så roligt att din tjeja blev så glad och gillade simningen!
  6. 3
    Vi går inte på något alls just nu med barnen. Har börjat tänka att det kanske är dags att göra det. Har några grannar vars flicka går både på simskola och gympa... En sak räcker kan jag tycka, men vet inte riktigt vad vi ska välja.

    Lisan gick ju och simmade ett par år efter babysimmet, men när det var dags att byta grupp så tyckte vi inte hon var mogen för det. Då skulle de vara mer själva och det hade hon inte vågat, tror jag. Nu är hon lite tuffare däremot.

    Låter så roligt att din tjeja blev så glad och gillade simningen!
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Vår Emma

    går på balettskola en gång per vecka. Hon började där i höstas. Det är ju sagobalett och först vid 7 års ålder börjar man träna mer på "riktigt".

    Vi har också funderat på simskola, ska kolla mer på det för det är ju så bra att kunna simma tidigt.
    Det låter så kul med simskola, roligt att Felicia gillade det

    Kram!
    ♥ KATARIINA 'S LIVING ♥
    http://katariinasliving.blogspot.com
  8. 4
    Vår Emma går på balettskola en gång per vecka. Hon började där i höstas. Det är ju sagobalett och först vid 7 års ålder börjar man träna mer på "riktigt".

    Vi har också funderat på simskola, ska kolla mer på det för det är ju så bra att kunna simma tidigt.
    Det låter så kul med simskola, roligt att Felicia gillade det

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Siri har hitills provat på gympaskoj/dans i tre olika sammanhang och hon gillar det. Till hösten vill hon gå på cirkusgympa (som lillebror fast i äldre grupp) och så funderar även vi på simskola... men det brukar man köra utomhus på sommaren här!

    Kul att Felicia gillade sin simskola!!!
  10. 5
    Siri har hitills provat på gympaskoj/dans i tre olika sammanhang och hon gillar det. Till hösten vill hon gå på cirkusgympa (som lillebror fast i äldre grupp) och så funderar även vi på simskola... men det brukar man köra utomhus på sommaren här!

    Kul att Felicia gillade sin simskola!!!
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Simskola, Fotboll och Mulle. Simskolan är det bara 4 ggr kvar på och fotbollssäsongen börjar på fredag...

    Lite mkt varje helg men det är bara tillfälligt. Tror att han gillar simskola (mest plask & lek) och Mulle bäst...
  12. 6
    Simskola, Fotboll och Mulle. Simskolan är det bara 4 ggr kvar på och fotbollssäsongen börjar på fredag...

    Lite mkt varje helg men det är bara tillfälligt. Tror att han gillar simskola (mest plask & lek) och Mulle bäst...
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Simskola

    går Gustaf på och det har han gjort sedan Januari förra året - han tycker det är skojigt och vi tycker det är sååå bra att han får vattenvana och kankse lär sig ett och annat simtag på kuppen..hihi.

    Igår på simningen tog han krabban - så stolt och nöjd han var - så det märket åkte upp på hans medaljtavla direkt bland de andra simmärkena....

    kul att Felicia gillade simskolan.

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  14. 7
    Simskola går Gustaf på och det har han gjort sedan Januari förra året - han tycker det är skojigt och vi tycker det är sååå bra att han får vattenvana och kankse lär sig ett och annat simtag på kuppen..hihi.

    Igår på simningen tog han krabban - så stolt och nöjd han var - så det märket åkte upp på hans medaljtavla direkt bland de andra simmärkena....

    kul att Felicia gillade simskolan.

    kram kram
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Olivia går på friskis&svettis knattegympa. Förut gick hon på dans också, men tiderna krockade så vi slutade med det. Vi har tänkt anmäla henne till fotbollslekis till sommaren. Har funderat lite på simskola, här är också köer. Hon är väldigt duktig och orädd i vattnet, men kan behöva tid att lära sig koordinationen.
  16. 8
    Olivia går på friskis&svettis knattegympa. Förut gick hon på dans också, men tiderna krockade så vi slutade med det. Vi har tänkt anmäla henne till fotbollslekis till sommaren. Har funderat lite på simskola, här är också köer. Hon är väldigt duktig och orädd i vattnet, men kan behöva tid att lära sig koordinationen.
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9

    Simskola här oxå...

    .....Leo började i januari och har gjort stora framsteg
    Så kul o se o man bli så stolt!

    Han spelade fotboll ett tag men han tröttnade.
    Nu till våren ska han börja köra på sin cross, får se om han gillar det bättre iår. (Förra året nådde han inte ner )
  18. 9
    Simskola här oxå... .....Leo började i januari och har gjort stora framsteg
    Så kul o se o man bli så stolt!

    Han spelade fotboll ett tag men han tröttnade.
    Nu till våren ska han börja köra på sin cross, får se om han gillar det bättre iår. (Förra året nådde han inte ner )
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10
    Ebba går på dans, Funky Kidz, som hon älskar!
    Har också börjat fundera på simskola, men det blir nog till hösten.
  20. 10
    Ebba går på dans, Funky Kidz, som hon älskar!
    Har också börjat fundera på simskola, men det blir nog till hösten.
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Elias går på

    Bollek en gång i veckan, där han får prova lite olika bollsporter samt hinderbanor och andra lekar. Och i början på Maj börjar fotbollsskolan igen. En aktivitet i taget tycker jag räcker gott, vi varken hinner eller orkar mer just nu.
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  22. 11
    Elias går på Bollek en gång i veckan, där han får prova lite olika bollsporter samt hinderbanor och andra lekar. Och i början på Maj börjar fotbollsskolan igen. En aktivitet i taget tycker jag räcker gott, vi varken hinner eller orkar mer just nu.
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Jonathan har provat fotboll & brottning, men det har varit "tråkigt" efter ett tag..
    Däremot är vi till badhuset varje vecka hela familjen och det är superkul! Jonathan kan simma nu och det är vi så glada över!!
    Måste bara berätta.. sist vi va dit, så fick Thilde ett utbrott, bara för att hon inte fick hoppa från trampolinen utan puffar- som Jonathan kan!! Så visst är det skönt med vattenvana- men inte alltid
    Han tycker förövrigt om att köra fyrhjuling, så det vill han "satsa" lite mer på!

    Va kul att hon tycker det är skojigt! Känns bra till sommaren när de har lite mer vattenvana!
  24. 12
    Jonathan har provat fotboll & brottning, men det har varit "tråkigt" efter ett tag..
    Däremot är vi till badhuset varje vecka hela familjen och det är superkul! Jonathan kan simma nu och det är vi så glada över!!
    Måste bara berätta.. sist vi va dit, så fick Thilde ett utbrott, bara för att hon inte fick hoppa från trampolinen utan puffar- som Jonathan kan!! Så visst är det skönt med vattenvana- men inte alltid
    Han tycker förövrigt om att köra fyrhjuling, så det vill han "satsa" lite mer på!

    Va kul att hon tycker det är skojigt! Känns bra till sommaren när de har lite mer vattenvana!
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13

    Håller med,

    en sak kan nog räcka. De är så små fortfarande. Men som alltid får man ju stämma av och se hur det funkar oavsett ålder och antal aktiviteter.

    Bra att hon är lite tuffare. Är man i nån sorts grupp är det bra att vara tuff, på rätt sätt.

    Hoppas ni hittar nåt som passar henne. Gympa verkar kul också.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  26. 13
    Håller med, en sak kan nog räcka. De är så små fortfarande. Men som alltid får man ju stämma av och se hur det funkar oavsett ålder och antal aktiviteter.

    Bra att hon är lite tuffare. Är man i nån sorts grupp är det bra att vara tuff, på rätt sätt.

    Hoppas ni hittar nåt som passar henne. Gympa verkar kul också.
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14

    Sagobalett

    låter roligt!

    Simskola är ju så bra alltså! Bra att kunna simma lixom. *s* Men först och främst gäller ju att man får vattenvana och vet på ett ungefär vad som gäller när man är i vattnet.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  28. 14
    Sagobalett låter roligt!

    Simskola är ju så bra alltså! Bra att kunna simma lixom. *s* Men först och främst gäller ju att man får vattenvana och vet på ett ungefär vad som gäller när man är i vattnet.
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15

    Den där

    cirkusgympan verkar riktigt rolig måste jag säga!

    Har funderat på nån sorts gympa till Felicia (och även Linnea, hon fixade ju inte dansleken tyvärr) också.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  30. 15
    Den där cirkusgympan verkar riktigt rolig måste jag säga!

    Har funderat på nån sorts gympa till Felicia (och även Linnea, hon fixade ju inte dansleken tyvärr) också.
  31. Medlem sedan
    Feb 2002
    #16

    Kul

    att hon redan har koll på vattnet. Det blir ju genast lite lättare för alla inblandade.

    Jag har tänkt på fotboll också, antagligen mest pga att jag spelade fotboll... Är lite osäker på vad Felicia tycker om fotboll. Får höra med henne när det är dags att börja anmäla sig till sommaren. Dessutom måste ju upplägget passa. Förra sommaren var det lagt som så att man var tvungen att ha semester de två veckorna fotbollsskolan var. Det gillade jag inte!
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  32. 16
    Kul att hon redan har koll på vattnet. Det blir ju genast lite lättare för alla inblandade.

    Jag har tänkt på fotboll också, antagligen mest pga att jag spelade fotboll... Är lite osäker på vad Felicia tycker om fotboll. Får höra med henne när det är dags att börja anmäla sig till sommaren. Dessutom måste ju upplägget passa. Förra sommaren var det lagt som så att man var tvungen att ha semester de två veckorna fotbollsskolan var. Det gillade jag inte!
  33. Medlem sedan
    Feb 2002
    #17

    Simskola

    verkar poppis. Men det är väl inte så konstigt. Det är ju viktigt att lära sig vattenvana/att simma och de flesta ungar gillar ju att plaska i vattnet. Det är ju inte som en sport.

    Vad roligt att han har gjort såna framsteg. Så klart man blir stolt!

    Har en kompis vars två söner också kör cross. Eller, den ena kör bara lite ibland på "skoj". Den äldre är det mer "allvar" för. Hoppas att det går bättre nu när han har växt.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  34. 17
    Simskola verkar poppis. Men det är väl inte så konstigt. Det är ju viktigt att lära sig vattenvana/att simma och de flesta ungar gillar ju att plaska i vattnet. Det är ju inte som en sport.

    Vad roligt att han har gjort såna framsteg. Så klart man blir stolt!

    Har en kompis vars två söner också kör cross. Eller, den ena kör bara lite ibland på "skoj". Den äldre är det mer "allvar" för. Hoppas att det går bättre nu när han har växt.
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18

    Roligt

    att hon gillar dansen så mycket.

    Hade förhoppningar om att Linnea skulle älska att gå på dans/danslek, men icke...

    Vi är många som går på/funderar på simskola. Det är bra det.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  36. 18
    Roligt att hon gillar dansen så mycket.

    Hade förhoppningar om att Linnea skulle älska att gå på dans/danslek, men icke...

    Vi är många som går på/funderar på simskola. Det är bra det.
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19

    Men det där

    verkar ju himla häftigt och bra. Prova på olika saker. Vart går ni och finns det nån hemsida? Blev lite nyfiken nu.

    Aha, har han redan gått på fotboll?! I Väsby kan man tidigast börja gå det året man fyller 6 år.
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  38. 19
    Men det där verkar ju himla häftigt och bra. Prova på olika saker. Vart går ni och finns det nån hemsida? Blev lite nyfiken nu.

    Aha, har han redan gått på fotboll?! I Väsby kan man tidigast börja gå det året man fyller 6 år.
  39. Medlem sedan
    Feb 2002
    #20

    Ja, det är

    faktiskt jätteroligt! Det är här i Huddinge, så det är nog lite långt för er, men det kanske finns något liknande i närheten? Huddinge gymnastik och idrottsförening är det som har det iaf, http://huddingeigk.dinstudio.se/text1_9.html

    Ja, fotbollsskolan började E på förra våren, i Segeltorps IF. Pappa Fredrik är tränare för knattarna. Så här är det 03rna som är yngst i år.

    Här tror jag att man måste ha fyllt 6 för att få gå i simskolan, iaf i den hallen som jag kollade.

    Kram Malin
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  40. 20
    Ja, det är faktiskt jätteroligt! Det är här i Huddinge, så det är nog lite långt för er, men det kanske finns något liknande i närheten? Huddinge gymnastik och idrottsförening är det som har det iaf, http://huddingeigk.dinstudio.se/text1_9.html

    Ja, fotbollsskolan började E på förra våren, i Segeltorps IF. Pappa Fredrik är tränare för knattarna. Så här är det 03rna som är yngst i år.

    Här tror jag att man måste ha fyllt 6 för att få gå i simskolan, iaf i den hallen som jag kollade.

    Kram Malin
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Det där med simskola
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 19:58
  2. Simskola
    By Anonym in forum Öronbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 10:40
  3. Simskola
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 19:54
  4. Simskola?
    By mariamed4 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 19:11
  5. Simskola..
    By Pricken in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar