Knöl i bröstet...
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Knöl i bröstet...

    Förra veckan kände jag en knöl i bröstet - dagen efter träffade jag en läkare på VC som kände o klämde och kom fram till samma sak som mig. Knölen som är rund och ca 1.5 cm sitter inte fast utan verkar rörlig. Läkaren kände även under armarna men kunde inte känna någonting förutom knölen ("som ligger klockan 19:00").
    Hon skickade remiss till mammografi, fick remissen idag - ska dit om en vecka....

    Jag är 44 år - har två tonårskillar och givetvis är jag nu jätteorolig att det ska vara bröstcancer...
    Usch, jag vill veta NU vad det är för något "främmande föremål" som finns i mina bröst. Det känns som om man fått pesten, jag vill inte känna på knölen - det är en pina att duscha, för då känner jag ju den, jag vill bara att den ska bort... FYYY!!!!
    "Så länge min chef låtsas som om jag har hög lön,
    låtsas jag som om att jag har mycket att göra"
  2. 1
    Knöl i bröstet... Förra veckan kände jag en knöl i bröstet - dagen efter träffade jag en läkare på VC som kände o klämde och kom fram till samma sak som mig. Knölen som är rund och ca 1.5 cm sitter inte fast utan verkar rörlig. Läkaren kände även under armarna men kunde inte känna någonting förutom knölen ("som ligger klockan 19:00").
    Hon skickade remiss till mammografi, fick remissen idag - ska dit om en vecka....

    Jag är 44 år - har två tonårskillar och givetvis är jag nu jätteorolig att det ska vara bröstcancer...
    Usch, jag vill veta NU vad det är för något "främmande föremål" som finns i mina bröst. Det känns som om man fått pesten, jag vill inte känna på knölen - det är en pina att duscha, för då känner jag ju den, jag vill bara att den ska bort... FYYY!!!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    *styrkekramar*

    Jag har ingen egen erfarenhet av bröstcancer, men jag hoppas på att du får goda besked nästa vecka. Däremot är min erfarenhet (som anhörig, min mamma är svårt sjuk i njurcancer) att ovissheten är det som är fruktansvärt jobbigt i början. Att vänta på besked och information om vad det innebär är oerhört påfrestande. Jag håller tummar och tår för att du får bra svar nästa vecka! *styrkekramar*
    Lycka är en resa inte en destination.
  4. 2
    *styrkekramar* Jag har ingen egen erfarenhet av bröstcancer, men jag hoppas på att du får goda besked nästa vecka. Däremot är min erfarenhet (som anhörig, min mamma är svårt sjuk i njurcancer) att ovissheten är det som är fruktansvärt jobbigt i början. Att vänta på besked och information om vad det innebär är oerhört påfrestande. Jag håller tummar och tår för att du får bra svar nästa vecka! *styrkekramar*
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Hej!

    Du, jag har haft två knölar i bröstet, bägge ofarliga!

    Kram
  6. 3
    Hej!

    Du, jag har haft två knölar i bröstet, bägge ofarliga!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Tack, jo, det är en riktig pina att bara gå och vänta. Mammografin är nästa vecka, sen får jag vänta 2 veckor till innan jag får träffa läkaren... USCH!! Jag ska ringa och se om dom inte kan snabba på det hela. För jag antar att jag inte får veta något förrän jag träffar läkaren. Grejen är att jag bokat en resa tillsammans med mina tonårspojkar (London), vi ska åka dit den 2 maj, tänk om jag får dåligt besked när jag träffar läkaren den 29 april...
  8. 4
    Tack, jo, det är en riktig pina att bara gå och vänta. Mammografin är nästa vecka, sen får jag vänta 2 veckor till innan jag får träffa läkaren... USCH!! Jag ska ringa och se om dom inte kan snabba på det hela. För jag antar att jag inte får veta något förrän jag träffar läkaren. Grejen är att jag bokat en resa tillsammans med mina tonårspojkar (London), vi ska åka dit den 2 maj, tänk om jag får dåligt besked när jag träffar läkaren den 29 april...
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Oj, vad skönt, hoppas det är så för mig också.. Hur var det hade du ont också? Jag har som en molande värk i mitt bröst där knölen sitter
  10. 5
    Oj, vad skönt, hoppas det är så för mig också.. Hur var det hade du ont också? Jag har som en molande värk i mitt bröst där knölen sitter
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    Det hade jag också alltså molande värk. Det var en fettknöl som hade blivit större alldeles efter mensen. Så se inte allt nattsvart det kan mycket väl vara en ofarlig knöl. Jag har vart på mammografi 2 gg pga. mina knöliga bröst (som läkaren sa).
    Håller tummarna för dig!
  12. 6
    Det hade jag också alltså molande värk. Det var en fettknöl som hade blivit större alldeles efter mensen. Så se inte allt nattsvart det kan mycket väl vara en ofarlig knöl. Jag har vart på mammografi 2 gg pga. mina knöliga bröst (som läkaren sa).
    Håller tummarna för dig!
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    Hejsan!

    Jag fick mitt bc-besked för snart 2 år sedan. Jag hade en tumör som också var rörlig. Om jag inte är helt ute och cyklar, så är det positivt.

    Jag har opererats, fått cellgifter och strålats. Men nu är jag frisk!

    Håller tummarna för dig!

    kram
    mamma till fyra
  14. 7
    Hejsan!

    Jag fick mitt bc-besked för snart 2 år sedan. Jag hade en tumör som också var rörlig. Om jag inte är helt ute och cyklar, så är det positivt.

    Jag har opererats, fått cellgifter och strålats. Men nu är jag frisk!

    Håller tummarna för dig!

    kram
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    just det. De flesta knölar man upptäcker är ju faktiskt ofarliga! Det får man ju inte glömma. Så nu håller vi tummarna för dig Mimi!

    kram
    mamma till fyra
  16. 8
    just det. De flesta knölar man upptäcker är ju faktiskt ofarliga! Det får man ju inte glömma. Så nu håller vi tummarna för dig Mimi!

    kram
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Tack för tummhållningen, i mina mörkaste stunder så har jag redan planerat min begravning
    Men det är skönt att läsa att även om det är cancer så är det många som blir friskförklarade...
    Man tror ju lätt det värsta..
  18. 9
    Tack för tummhållningen, i mina mörkaste stunder så har jag redan planerat min begravning
    Men det är skönt att läsa att även om det är cancer så är det många som blir friskförklarade...
    Man tror ju lätt det värsta..
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10

    Har också haft knölar...

    Den ena när jag var runt tjugo, minns inte så mkt men den var ofarlig och försvann av sig själv. Däremot hittade jag en klart avdefinierad knöl för ungefär fyra år sedan. Fick panik, mamma har ju haft bröstcancer. Denna knöl var också ruckbar, vilket läkaren ansåg vara ett gott tecken. Det visade sig att knölen är helt ofarlig, den innehåller bara fett. Har gjort ultraljud, mammografi och punktion vid två tillfällen (eftersom jag var så orolig och den första läkaren inte var så tydlig med att beskedet var positivt). Knölen är fortfarande kvar men har inte växt eller förändrats. Den är nästan två cm stor.

    Jag håller alla tummar jag kan för att din knöl är snäll! Som någon skrev ovan, de flesta knölar i brösten är faktiskt ofarliga.

    kram och lycka till!!
    son -00, dotter -03, son -08!
  20. 10
    Har också haft knölar... Den ena när jag var runt tjugo, minns inte så mkt men den var ofarlig och försvann av sig själv. Däremot hittade jag en klart avdefinierad knöl för ungefär fyra år sedan. Fick panik, mamma har ju haft bröstcancer. Denna knöl var också ruckbar, vilket läkaren ansåg vara ett gott tecken. Det visade sig att knölen är helt ofarlig, den innehåller bara fett. Har gjort ultraljud, mammografi och punktion vid två tillfällen (eftersom jag var så orolig och den första läkaren inte var så tydlig med att beskedet var positivt). Knölen är fortfarande kvar men har inte växt eller förändrats. Den är nästan två cm stor.

    Jag håller alla tummar jag kan för att din knöl är snäll! Som någon skrev ovan, de flesta knölar i brösten är faktiskt ofarliga.

    kram och lycka till!!
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11
    Jag vill också ha en fettknöl.. framförallt vill jag veta vad det är för knöl som flyttat in i mitt bröst...
    Tack för kramen - du får en du också
  22. 11
    Jag vill också ha en fettknöl.. framförallt vill jag veta vad det är för knöl som flyttat in i mitt bröst...
    Tack för kramen - du får en du också

Liknande trådar

  1. Knöl i bröstet!!!!!!
    By anonymt namn in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 16:28
  2. Knöl i bröstet
    By Tuvali in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 18:24
  3. Knöl i bröstet
    By Orolig mamma P in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 05:05
  4. öm knöl i bröstet
    By Marie in forum Mammasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 14:20
  5. Knöl i bröstet
    By frida42 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 10:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar