Vill...
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Vill...

    Gud vad jag är redo för barn! Kel, mys, amning och pussar. Sena nätter, turer till BVC, gränssättningar. Ett barns alla åldrar; spädbarnsåldern med allt det ömma myset, förskoleåldern med stor utveckling och trots, skolåldern med hela berg-och-dalbanan! Men att vara hemma, inreda deras rum, hjälpa dom med läxor, sköta matlagning och städning (delat med Micha såklart), köpa vinterkläder, åka på semester, inte kunna sticka iväg hur som helst, oron... I am willing! Går igenom det, en smärtsam förlossning och allt för att få se mitt barn växa upp, se hur hon eller han ser ut, hur han eller hon är som person...

    Men för att allt detta ska bli så behagligt som möjligt krävs medel - a.k.a cash! Jobbar på det nu...men har svårt att vänta på resultatet! Men det skulle vara schysst med att ha en bra bil, en bra barnvagn, bra kläder, kunna åka på semester och bo i ett fint och lagom stort hus! Och Micha skulle vara en sån underbar pappa... Jag vet det! Tänk att det är så svårt att vänta på något som skulle kunna vara Nu!

    Någon som känner igen sig?
    Kram Sofie...
  2. 1
    Vill... Gud vad jag är redo för barn! Kel, mys, amning och pussar. Sena nätter, turer till BVC, gränssättningar. Ett barns alla åldrar; spädbarnsåldern med allt det ömma myset, förskoleåldern med stor utveckling och trots, skolåldern med hela berg-och-dalbanan! Men att vara hemma, inreda deras rum, hjälpa dom med läxor, sköta matlagning och städning (delat med Micha såklart), köpa vinterkläder, åka på semester, inte kunna sticka iväg hur som helst, oron... I am willing! Går igenom det, en smärtsam förlossning och allt för att få se mitt barn växa upp, se hur hon eller han ser ut, hur han eller hon är som person...

    Men för att allt detta ska bli så behagligt som möjligt krävs medel - a.k.a cash! Jobbar på det nu...men har svårt att vänta på resultatet! Men det skulle vara schysst med att ha en bra bil, en bra barnvagn, bra kläder, kunna åka på semester och bo i ett fint och lagom stort hus! Och Micha skulle vara en sån underbar pappa... Jag vet det! Tänk att det är så svårt att vänta på något som skulle kunna vara Nu!

    Någon som känner igen sig?
    Kram Sofie...
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Hej

    Ja ja, känner igen mig massor. Problemet här är att min sambo inte vill. I natt kunde jag inte sova på grund utav mina tankar som snurrar runt i mitt huvud. Min sambo blir förstås frustrerad när jag mår dåligt och att han inte kan göra nått åt det.

    Nu är en till av mina bästa vänner gravid och min längtan bara växer. Fyyyy om han bara kunde ändra sig och säga att han vill ha barn nu.

    kram och lycka till
  4. 2
    Hej

    Ja ja, känner igen mig massor. Problemet här är att min sambo inte vill. I natt kunde jag inte sova på grund utav mina tankar som snurrar runt i mitt huvud. Min sambo blir förstås frustrerad när jag mår dåligt och att han inte kan göra nått åt det.

    Nu är en till av mina bästa vänner gravid och min längtan bara växer. Fyyyy om han bara kunde ändra sig och säga att han vill ha barn nu.

    kram och lycka till
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Såg att du svarat mig där nere. Vi tänker lika vi

    kram
  6. 3
    Såg att du svarat mig där nere. Vi tänker lika vi

    kram
  7. 212+
    #4
    Jo, så kände jag innan jag blev gravid första gången. Och om jag får säga så tror jag att det var en bra längtan.
    Just det här att längta både efter det mysiga och det jobbiga. Jag inbillar mig att det förberedde mig bra för mamma-livet. För jag kände mig inte alls lika chockad som många av mina bekanta.

    Tror dock att du gör väldigt klokt i att vänta tills det ekonomiska läget blir lite bättre. Inte lätt! Men jag tror du kommer tycka det är bra sen.

    *kram*
  8. 4
    Jo, så kände jag innan jag blev gravid första gången. Och om jag får säga så tror jag att det var en bra längtan.
    Just det här att längta både efter det mysiga och det jobbiga. Jag inbillar mig att det förberedde mig bra för mamma-livet. För jag kände mig inte alls lika chockad som många av mina bekanta.

    Tror dock att du gör väldigt klokt i att vänta tills det ekonomiska läget blir lite bättre. Inte lätt! Men jag tror du kommer tycka det är bra sen.

    *kram*
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    jaa, tror det med! stackars oss hihi...
  10. 5
    jaa, tror det med! stackars oss hihi...

Liknande trådar

  1. bebis vill inte sova själv..men vi vill!
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 00:21
  2. Jag både vill och inte vill skiljas
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-05, 21:17
  3. Vill du veta vad ditt barn vill?!
    By Maginett in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 15:32
  4. Vill amma men pappan vill också mata
    By Kaarolin in forum Bebissnack
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 22:08
  5. Ni som vill ha/inte vill ha fler barn!
    By Charlotte med sessorna in forum _0407 Julibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 19:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar