Ny oktobermamma
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Ny oktobermamma

    Hej, har just varit på mitt första ultraljud någonsin, åh vad spännande det var att se den lilla där inne, hittils har jag varit beräknad till september men blev tillbakaflyttad nästan en hel månad så nu är jag oktobermamma istället. Känns bra eftersom jag ändå räknat med att de skulle flytta tillbaka mig en hel del. Finns det några andra förstagångsmammor här, eller några skaraborgsmammor?? / Clara
  2. 1
    Ny oktobermamma Hej, har just varit på mitt första ultraljud någonsin, åh vad spännande det var att se den lilla där inne, hittils har jag varit beräknad till september men blev tillbakaflyttad nästan en hel månad så nu är jag oktobermamma istället. Känns bra eftersom jag ändå räknat med att de skulle flytta tillbaka mig en hel del. Finns det några andra förstagångsmammor här, eller några skaraborgsmammor?? / Clara
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Japp, väntar med första barnet! Så jag e med oskuld här tänkte jag säga men det kommer man inte undan med längre...

    Oj, blev du flyttad en hel månad nästan... du är en elefant kanske som går gravid ett år *flinar*...humorn är lika kass som hormonstabbiliteten är!

    Välkommen hit i alla fall! Det är en bra grupp med många som har en hel kull med ungar hemma som glatt svarar på alla "dumma" frågor.
  4. 2
    Japp, väntar med första barnet! Så jag e med oskuld här tänkte jag säga men det kommer man inte undan med längre...

    Oj, blev du flyttad en hel månad nästan... du är en elefant kanske som går gravid ett år *flinar*...humorn är lika kass som hormonstabbiliteten är!

    Välkommen hit i alla fall! Det är en bra grupp med många som har en hel kull med ungar hemma som glatt svarar på alla "dumma" frågor.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Känns skönt att veta. Jag har en drös med systrar som kan svara på frågor också men det är inte alltid man kan fråga dom och här kan man ju alltid smita in och ställa sina frågor. Ja jag tror att jag är en elefant, känns så i alla fall när man i hjärnan är gravid i vecka 17 och egentligen bara är i vecka 14. Men men jag fick ju chansen att se det lilla knottet mycket tidigare på det här viset. Det var skjukt spännande att se armar och allt sånt. När ska du på UL,?? /Clara
  6. 3
    Känns skönt att veta. Jag har en drös med systrar som kan svara på frågor också men det är inte alltid man kan fråga dom och här kan man ju alltid smita in och ställa sina frågor. Ja jag tror att jag är en elefant, känns så i alla fall när man i hjärnan är gravid i vecka 17 och egentligen bara är i vecka 14. Men men jag fick ju chansen att se det lilla knottet mycket tidigare på det här viset. Det var skjukt spännande att se armar och allt sånt. När ska du på UL,?? /Clara
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    välkommen hit! Jag väntar dock 4e barnet så jag har varit med förr :-)
  8. 4
    välkommen hit! Jag väntar dock 4e barnet så jag har varit med förr :-)
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Tack för det, ja det känns skönt att det finns folk här inne med erfarenhet när man själv är grön på området och ibland känner sig helt iq befriad med sina frågor om allt. Hoppas du har en bra graviditet trots allt,. /Clara
  10. 5
    Tack för det, ja det känns skönt att det finns folk här inne med erfarenhet när man själv är grön på området och ibland känner sig helt iq befriad med sina frågor om allt. Hoppas du har en bra graviditet trots allt,. /Clara
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Välkommen hit Clara! Väntar barn nr 3, men kommer så väl ihåg då jag väntade ettan. Spännande!!!
    Grattis till pyret i magen

    Kram
  12. 6
    Välkommen hit Clara! Väntar barn nr 3, men kommer så väl ihåg då jag väntade ettan. Spännande!!!
    Grattis till pyret i magen

    Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Hej och välkommen!

    Jag har 3 pojkar och väntar nu fjärde barnet.
    Bor i Stockholmsområdet. Vi brukar åka till Skara varje sommar, till Sommarland som så många andra...
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  14. 7
    Hej och välkommen!

    Jag har 3 pojkar och väntar nu fjärde barnet.
    Bor i Stockholmsområdet. Vi brukar åka till Skara varje sommar, till Sommarland som så många andra...
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Jag har varit på typ 4 VUL redan men det e för jag hade problem med blödningar i början och dem viste inte om den levde och sen gick jag och ramlade i trappan och slog magen (smart huvud) och då gjorde dem med VUL. Men allt ser bra ut än så länge!!
    Var på inskrivning för ca 3 veckor sedan, ska på måndag den 14/4 få komma och lyssna på hjärtat och den 19/5 ska vi på det RIKTIGA UL.

    Det är så mycket som händer och ändå känns det som en evighet mellan besöken!
  16. 8
    Jag har varit på typ 4 VUL redan men det e för jag hade problem med blödningar i början och dem viste inte om den levde och sen gick jag och ramlade i trappan och slog magen (smart huvud) och då gjorde dem med VUL. Men allt ser bra ut än så länge!!
    Var på inskrivning för ca 3 veckor sedan, ska på måndag den 14/4 få komma och lyssna på hjärtat och den 19/5 ska vi på det RIKTIGA UL.

    Det är så mycket som händer och ändå känns det som en evighet mellan besöken!
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Hej! Grattis till den lilla, det är så mysigt att se, längtar verkligen till nästa gång =) jag väntar också första barnet, fast bor i göteborg har precis avslutat mina studier i lidköping annars hade jag varit i trakterna hehe
  18. 9
    Hej! Grattis till den lilla, det är så mysigt att se, längtar verkligen till nästa gång =) jag väntar också första barnet, fast bor i göteborg har precis avslutat mina studier i lidköping annars hade jag varit i trakterna hehe
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Grattis och välkommen hit! Åh, visst är det underbart att få titta in hos den lill*. Lika roligt och spännande även när man väntar 2:an
    Kram
  20. 10
    Grattis och välkommen hit! Åh, visst är det underbart att få titta in hos den lill*. Lika roligt och spännande även när man väntar 2:an
    Kram
  21. Medlem sedan
    Jun 2006
    #11
    välkommen hit =)
    inte förstagång o inte skaraborg, men ja är snäll ändå ;-)
  22. 11
    välkommen hit =)
    inte förstagång o inte skaraborg, men ja är snäll ändå ;-)
  23. Medlem sedan
    Nov 2007
    #12
    välkommen hit.
  24. 12
    välkommen hit.
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Välkommen!

    Jag vämtar mitt fjärde barn men UL har varit lika spännande och häftigt varje gång.

    Kram Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  26. 13
    Välkommen! Jag vämtar mitt fjärde barn men UL har varit lika spännande och häftigt varje gång.

    Kram Anna
  27. Medlem sedan
    Mar 2008
    #14
    Tack för varmt välkomnande, det är skönt att ha den här lilla gruppen att prata med när man själv är bosatt på landet och inte har någon i sin närhet som också ska ha snart. Grattis till dig också för det lilla barnet.
  28. 14
    Tack för varmt välkomnande, det är skönt att ha den här lilla gruppen att prata med när man själv är bosatt på landet och inte har någon i sin närhet som också ska ha snart. Grattis till dig också för det lilla barnet.
  29. Medlem sedan
    Mar 2008
    #15
    Va kul med så många barn, jag har sagt minst tre i alla fall, har fyra syskon själv så jag uppskattar liv och rörelse runt mig. Ja skara sommarland ligger inte alls långt ifrån där jag bor, ungefär tre mil, fin liten stad. Vart i sthlm bor du??
  30. 15
    Va kul med så många barn, jag har sagt minst tre i alla fall, har fyra syskon själv så jag uppskattar liv och rörelse runt mig. Ja skara sommarland ligger inte alls långt ifrån där jag bor, ungefär tre mil, fin liten stad. Vart i sthlm bor du??
  31. Medlem sedan
    Mar 2008
    #16
    Så synd att du inte bor kvar i närheten, då hade vi kunnat ta lugna gravid promenader ihop, snigeltempo. Men jag förstår att du flyttade till gbg, jag har bott där en del och har många vänner där, älskar den staden. När är du beräknad till??
  32. 16
    Så synd att du inte bor kvar i närheten, då hade vi kunnat ta lugna gravid promenader ihop, snigeltempo. Men jag förstår att du flyttade till gbg, jag har bott där en del och har många vänner där, älskar den staden. När är du beräknad till??
  33. Medlem sedan
    Mar 2008
    #17
    Ja jag är helt förvånad över känslan att vänta barn, Jag trodde att jag skulle känna mig "jättegravid" med en gång men det gör jag inte, mest bara tjock. Men det blev verkligt när vi var på vårt första UL och fíck se den lilla ligga därinne, jag kollar på bilderan säkert 25 gånger om dagen och försöker förstå att den där lilla männiksan faktiskt ligger i mig. Lite alien känsla. När är du beräknad till??
  34. 17
    Ja jag är helt förvånad över känslan att vänta barn, Jag trodde att jag skulle känna mig "jättegravid" med en gång men det gör jag inte, mest bara tjock. Men det blev verkligt när vi var på vårt första UL och fíck se den lilla ligga därinne, jag kollar på bilderan säkert 25 gånger om dagen och försöker förstå att den där lilla männiksan faktiskt ligger i mig. Lite alien känsla. När är du beräknad till??
  35. Medlem sedan
    Mar 2008
    #18
    Tack, det kvittar om det är första gången, jag behöver ju alla råd jag kan få!! vart är du ifrån då??
  36. 18
    Tack, det kvittar om det är första gången, jag behöver ju alla råd jag kan få!! vart är du ifrån då??
  37. Medlem sedan
    Mar 2008
    #19
    Tack!!!
  38. 19
    Tack!!!
  39. Medlem sedan
    Mar 2008
    #20
    Ja, det var verkligen helt sjukt kul att se. Men jag har fortfarande inte smält att det faktiskt är i mig som den där lilla människan på bilderna ligger.!! Men det börjar sjunka in nu!! Väntar med spänning på nästa UL och de första sparkarna. kram clara
  40. 20
    Ja, det var verkligen helt sjukt kul att se. Men jag har fortfarande inte smält att det faktiskt är i mig som den där lilla människan på bilderna ligger.!! Men det börjar sjunka in nu!! Väntar med spänning på nästa UL och de första sparkarna. kram clara
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ingen Oktobermamma..
    By johveg in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 19:31
  2. Oktobermamma istället för Majmamma!?
    By johveg in forum _1005 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 16:15
  3. Oktobermamma i stället för Majmamma!
    By johveg in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 07:13
  4. Ännu en blivande oktobermamma!
    By LinaLina in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 19:56
  5. Här kommer en till oktobermamma
    By fru_bill in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar