Det här med att fylla jämnt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Det här med att fylla jämnt

    Ni som nyligen har fyllt jämnt eller ska fylla jämnt i år (säger man så, fylla jämnt, låter konstigt?) Hur har ni firat er/ska ni fira er?
    Har ni rest bort eller har ni haft fest?
    Jag har lite svårt att bestämma mig, men det vore ju bra om jag kunde göra det, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv.
    Resa till Mauritius vore ju rena drömmen Men en stor fest i en hyrd lokal känns också ganska...trevligt men också lite läskigt. Fester brukar ju vara trevliga, kul att träffa alla vänner och släktingar men också väldigt krävande. För på något sätt måste man väl fira sig...eller?
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Det här med att fylla jämnt Ni som nyligen har fyllt jämnt eller ska fylla jämnt i år (säger man så, fylla jämnt, låter konstigt?) Hur har ni firat er/ska ni fira er?
    Har ni rest bort eller har ni haft fest?
    Jag har lite svårt att bestämma mig, men det vore ju bra om jag kunde göra det, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv.
    Resa till Mauritius vore ju rena drömmen Men en stor fest i en hyrd lokal känns också ganska...trevligt men också lite läskigt. Fester brukar ju vara trevliga, kul att träffa alla vänner och släktingar men också väldigt krävande. För på något sätt måste man väl fira sig...eller?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    När jag fyllde 30 hade jag öppet hus och bjöd på pastasallad, dryck och bröd. Enkelt och billigt och superkul.

    När min man fyllde 40 åkte vi till Turkiet en vecka med familjen. Super härligt det med.

    När jag fyller jämt nästa gång skulle jag nog vilja ha en stor fest. Men ... det beror på ekonomin.
  4. 2
    När jag fyllde 30 hade jag öppet hus och bjöd på pastasallad, dryck och bröd. Enkelt och billigt och superkul.

    När min man fyllde 40 åkte vi till Turkiet en vecka med familjen. Super härligt det med.

    När jag fyller jämt nästa gång skulle jag nog vilja ha en stor fest. Men ... det beror på ekonomin.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Men menar du att du skulle välja mellan att resa till Mauritius eller ha en fest för vänner? Låter bra mycket dyrare att resa iväg...eller?
  6. 3
    Men menar du att du skulle välja mellan att resa till Mauritius eller ha en fest för vänner? Låter bra mycket dyrare att resa iväg...eller?
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Alltså

    Mauritius är min dröm. Tyvärr inte min verklighet
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  8. 4
    Alltså Mauritius är min dröm. Tyvärr inte min verklighet
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    När jag fyllde 30 hade jag fest, när jag fyllde 40 reste vi till Sydafrika 3veckor med familjen

    Mauritius är jättefint *vet* - åk dit
  10. 5
    När jag fyllde 30 hade jag fest, när jag fyllde 40 reste vi till Sydafrika 3veckor med familjen

    Mauritius är jättefint *vet* - åk dit
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Men i så fall tycker jag du ska köra på en rejäl fest i stället. Blanda släkt och kompisar, det behöver inte vara så himla märkvärdigt..det viktigaste är ju ändå att man träffas. Det är så synd att många väljer att hoppa fest för att det blir för avancerat och jobbigt, och dyrt! Du kan ju t.ex säga att alla gäster får ta med en eller två tapasrätter för t.ex 10 personer eller fler, och i stället hoppa över present. Så får ni ett stort buffébord. Kalas är kul.
  12. 6
    Men i så fall tycker jag du ska köra på en rejäl fest i stället. Blanda släkt och kompisar, det behöver inte vara så himla märkvärdigt..det viktigaste är ju ändå att man träffas. Det är så synd att många väljer att hoppa fest för att det blir för avancerat och jobbigt, och dyrt! Du kan ju t.ex säga att alla gäster får ta med en eller två tapasrätter för t.ex 10 personer eller fler, och i stället hoppa över present. Så får ni ett stort buffébord. Kalas är kul.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Fest!! Med soppa och efterrätt, tårta eller paj eller Tiramisu.... Lättfixat och svinkul!
  14. 7
    Fest!! Med soppa och efterrätt, tårta eller paj eller Tiramisu.... Lättfixat och svinkul!
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Kalas är kul

    visst är det så. Men bjuder jag på fest så vill jag göra det ordentlig med mat och dryck och hela köret. Och kanske någon trevlig sångare/underhållare.
    Men resa lockar också väldigt mycket. Men som du säger, att träffa släkt och vänner är guld värt och att samla alla på en och samma gång vore väldigt trevligt.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  16. 8
    Kalas är kul visst är det så. Men bjuder jag på fest så vill jag göra det ordentlig med mat och dryck och hela köret. Och kanske någon trevlig sångare/underhållare.
    Men resa lockar också väldigt mycket. Men som du säger, att träffa släkt och vänner är guld värt och att samla alla på en och samma gång vore väldigt trevligt.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Jo, som sagt

    Mauritius är min Trissvinst
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  18. 9
    Jo, som sagt Mauritius är min Trissvinst
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10

    *ler*

    soppa låter gott men det blir det nog inte. Men visst, man behöver ju inte bjuda på 5 rätters, det går ju att ordna god mat till hyfsade priser ändå.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  20. 10
    *ler* soppa låter gott men det blir det nog inte. Men visst, man behöver ju inte bjuda på 5 rätters, det går ju att ordna god mat till hyfsade priser ändå.
  21. Medlem sedan
    Oct 1999
    #11

    Fest är alltid kul men man

    måste inte fira sig...tycker jag då. Samtidigt växer inte fester på träd och att fylla jämt är ju en bra aneldning om någon! Vi har nyligen flyttat och tänkte nog ha stor trädgårdsfest i sommar, där vi bodde tidigare var det lite trist och lokal - det blir sånt projekt.
    Lycka till med valet!
  22. 11
    Fest är alltid kul men man måste inte fira sig...tycker jag då. Samtidigt växer inte fester på träd och att fylla jämt är ju en bra aneldning om någon! Vi har nyligen flyttat och tänkte nog ha stor trädgårdsfest i sommar, där vi bodde tidigare var det lite trist och lokal - det blir sånt projekt.
    Lycka till med valet!
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Nej, vi går inte

    på fester hela tiden precis Inte som mina syrianska vänner som har bröllop och dop var och varannan helg på våren och sommaren
    Det är klurigt. Det bästa vore ju att få både fest och resa men det går nog inte
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  24. 12
    Nej, vi går inte på fester hela tiden precis Inte som mina syrianska vänner som har bröllop och dop var och varannan helg på våren och sommaren
    Det är klurigt. Det bästa vore ju att få både fest och resa men det går nog inte
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13
    Nyligen och nyligen vet jag inte om man kan kalla det, men när jag och dåvarande sambon fyllde 30 hade vi stor fest och bjöd in massor med vänner. I och för sig hemma hos oss, men vi catrade (svårt att stava engelska ord med svenska ändelser) maten, en bekant som fixade. Det var superkul.

    En resa till Mauritius var liksom inget alternativ.... Men fest är ju så himla trevligt. Man kanske skulle ha en? Och fira.... Tja.... att det är Song Kran kanske?

    "Song Kran. Nyår (Thailand). Nyåret är en vattenfestival då stora vänskapliga vattenkrig utspelar sig på gator och torg. Man skrattar och önskar den man dränkt ner ”Sawatdee pee mai” – gott nytt år! Nyåret infaller före regnperioden, då vädret är hett och dammigt. Under festivalen tas även Buddhafigurer ut från templen, de medförs i parader och tvättas av de deltagande. Tre dagar."

    Här är ett tips på en bra länk om man vill ha fest och inte råkar fylla jämnt precis då: http://www.mkc.botkyrka.se/alma/thismonth.html
  26. 13
    Nyligen och nyligen vet jag inte om man kan kalla det, men när jag och dåvarande sambon fyllde 30 hade vi stor fest och bjöd in massor med vänner. I och för sig hemma hos oss, men vi catrade (svårt att stava engelska ord med svenska ändelser) maten, en bekant som fixade. Det var superkul.

    En resa till Mauritius var liksom inget alternativ.... Men fest är ju så himla trevligt. Man kanske skulle ha en? Och fira.... Tja.... att det är Song Kran kanske?

    "Song Kran. Nyår (Thailand). Nyåret är en vattenfestival då stora vänskapliga vattenkrig utspelar sig på gator och torg. Man skrattar och önskar den man dränkt ner ”Sawatdee pee mai” – gott nytt år! Nyåret infaller före regnperioden, då vädret är hett och dammigt. Under festivalen tas även Buddhafigurer ut från templen, de medförs i parader och tvättas av de deltagande. Tre dagar."

    Här är ett tips på en bra länk om man vill ha fest och inte råkar fylla jämnt precis då: http://www.mkc.botkyrka.se/alma/thismonth.html
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Vattenfestivalen

    i Thailand minns jag, vi var där då och folk kastade vatten som aldrig förr
    Ska kolla in den där sidan du länkade till.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  28. 14
    Vattenfestivalen i Thailand minns jag, vi var där då och folk kastade vatten som aldrig förr
    Ska kolla in den där sidan du länkade till.
  29. Pyssling
    #15
    Fyllde 40 i höstas och hade två firanden, dels bjöd jag närmaste släkten på smörgåsbord på ett värdshus och dels hade jag fest hemma för vänner och arbetskamrater.
    Min fest var jättelyckad, jag hade cateringmat och senare hade vi karaoke + att mina två duktiga trubadurjobbarkompisar sjöng och spelade gitarr o munspel, vi höll på till fyra på morgonen! Den festen pratas det fortfarande om på jobbet!
  30. 15
    Fyllde 40 i höstas och hade två firanden, dels bjöd jag närmaste släkten på smörgåsbord på ett värdshus och dels hade jag fest hemma för vänner och arbetskamrater.
    Min fest var jättelyckad, jag hade cateringmat och senare hade vi karaoke + att mina två duktiga trubadurjobbarkompisar sjöng och spelade gitarr o munspel, vi höll på till fyra på morgonen! Den festen pratas det fortfarande om på jobbet!
  31. Medlem sedan
    Dec 2001
    #16
    När jag fyllde 30 (i januari) så var jag också i valet och kvalet på om jag skulle ha fest eller åka bort. Men eftersom vi inte är rika så stod valet mellan fest eller att åka till grannkommunen( vilket iof hade varit ganska mysigt). Men...det blev en fest med alla mina vänner och det blev en toppenkväll.

    Det som var jobbigt för mig innan var att jag blir så lätt uppstressad när det ska planeras saker och allt som hör till en fest. Men jag fick hjälp av sambo och tre nära vänner att ställa i ordning, så det blev en toppenkväll.
    Jag hyrde en lokal, bjöd på mat och kaffe m efterrätt och olika snacks.
    Efter maten så lekte vi lekar och alla gäster delades in i tre lag och så fick de skriva en sång om mig med hjälp av Bamse melodin. Sen fick de sjunga dem för mig. Hahaha.. fyyy så kul det var!

    Maten lagade jag dagen innan och efterrätten fixade mina vänner på kvällen. Så jag slapp stå i köket.

    Men dagen efter var inte lika kul......men det var det värt. Men när jag fyller 40 så har vi nog blivit otroligt rika, så då åker vi hela familjen utomlands
  32. 16
    När jag fyllde 30 (i januari) så var jag också i valet och kvalet på om jag skulle ha fest eller åka bort. Men eftersom vi inte är rika så stod valet mellan fest eller att åka till grannkommunen( vilket iof hade varit ganska mysigt). Men...det blev en fest med alla mina vänner och det blev en toppenkväll.

    Det som var jobbigt för mig innan var att jag blir så lätt uppstressad när det ska planeras saker och allt som hör till en fest. Men jag fick hjälp av sambo och tre nära vänner att ställa i ordning, så det blev en toppenkväll.
    Jag hyrde en lokal, bjöd på mat och kaffe m efterrätt och olika snacks.
    Efter maten så lekte vi lekar och alla gäster delades in i tre lag och så fick de skriva en sång om mig med hjälp av Bamse melodin. Sen fick de sjunga dem för mig. Hahaha.. fyyy så kul det var!

    Maten lagade jag dagen innan och efterrätten fixade mina vänner på kvällen. Så jag slapp stå i köket.

    Men dagen efter var inte lika kul......men det var det värt. Men när jag fyller 40 så har vi nog blivit otroligt rika, så då åker vi hela familjen utomlands
  33. Medlem sedan
    Apr 2008
    #17
    FEST! har haft med en jämnårig barndomskompis, och då har vi vid alla jämna födelsedagar haft stora kalas, med hyrd lokal och bjudit alla vi kände. Bordsplasering och dans förståss. Våra kalas har faktiskt varit bland de bättre fester jag varit på , och då inte bara för att det varit vi som fyllt år.
  34. 17
    FEST! har haft med en jämnårig barndomskompis, och då har vi vid alla jämna födelsedagar haft stora kalas, med hyrd lokal och bjudit alla vi kände. Bordsplasering och dans förståss. Våra kalas har faktiskt varit bland de bättre fester jag varit på , och då inte bara för att det varit vi som fyllt år.

Liknande trådar

  1. Hungrig jämnt...
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 21:44
  2. fylla 45 år, jämnt??
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:45
  3. Kissnödig jämnt?
    By Emmm in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 22:26
  4. Svettig jämnt
    By svettis in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 10:21
  5. Jämnt fördelat!
    By Lillan bf 27/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar