Här händer inte mycket
Vikt
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Här händer inte mycket

    men maten går bra. Vill väga mig varje dag men.. jag är hård mot mig själv. Bara på fredag. Blir så lätt våg-stressad annars det vet jag och det leder till att jag lägger av.

    Något jag borde göra är att ta lite promenader. Men ååå vad det är tungt att ta sig ut. Har inte lyckats den här veckan än. Men ikväll blir det lite simning i alla fall. Vet att jag inte orkar så mycket mer än kanske 10-15 minuter men då får det bli så. Vi ska ju bada hela familjen idag och det är kul. Tyvärr blir det här nog sista gången för säsongen. tre månaders kortet går ut och snart är det sommar stängt så ingen idé att köpa nytt och mitt nya jobb är jag lite osäker på med arbetstider så vi får avvakta.

    Det känns skönt att vara på banan igen. Det är bara en sak som grämer mig. Jag slutar ju på jobbet nästa vecka. Och jag vill gärna bjuda på något. Gillar inte att köpa fika för att det är dyrt och just köpebröd - det tar emot enormt att köpa. Men då måste jag ju baka, och baka vet jag inte om jag vågar utsätta mig för just nu. Får vela vidare lite och se hur det blir med allt.
    "There is no try. Either you DO, or DO NOT."
    Min skitviktiga blogg: www.skitviktig.worpdress.com
    Min blogg med målningar: www.camillaolssonart.wordpress .com
  2. 1
    Här händer inte mycket men maten går bra. Vill väga mig varje dag men.. jag är hård mot mig själv. Bara på fredag. Blir så lätt våg-stressad annars det vet jag och det leder till att jag lägger av.

    Något jag borde göra är att ta lite promenader. Men ååå vad det är tungt att ta sig ut. Har inte lyckats den här veckan än. Men ikväll blir det lite simning i alla fall. Vet att jag inte orkar så mycket mer än kanske 10-15 minuter men då får det bli så. Vi ska ju bada hela familjen idag och det är kul. Tyvärr blir det här nog sista gången för säsongen. tre månaders kortet går ut och snart är det sommar stängt så ingen idé att köpa nytt och mitt nya jobb är jag lite osäker på med arbetstider så vi får avvakta.

    Det känns skönt att vara på banan igen. Det är bara en sak som grämer mig. Jag slutar ju på jobbet nästa vecka. Och jag vill gärna bjuda på något. Gillar inte att köpa fika för att det är dyrt och just köpebröd - det tar emot enormt att köpa. Men då måste jag ju baka, och baka vet jag inte om jag vågar utsätta mig för just nu. Får vela vidare lite och se hur det blir med allt.
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Du ska se att det löser sej med hembakat fika. Om du ska baka så gör det när du är mett - det kanske underlättar. Så kämpa på tjejen - jag står och hejar på dej. En kram får du så här en ganska grå torsdags morgon.
  4. 2
    Du ska se att det löser sej med hembakat fika. Om du ska baka så gör det när du är mett - det kanske underlättar. Så kämpa på tjejen - jag står och hejar på dej. En kram får du så här en ganska grå torsdags morgon.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Snart blir det lättare att komma iväg på kvällarna, det blir ljusare och ljusare. Och varmare! Bra gjort med simningen, ta så lågt som du orkar.

    Och vad gäller fikat på jobbet. Strunta i bröd öht, kör på nåt annat istället. Varför inte fruktsallad? Om man vill lyxa till det lite kan man ha på nåt. Om man vill ha nåt nyttigare än glass kan man ta vaniljkesella eller vaniljyogurt.
  6. 3
    Snart blir det lättare att komma iväg på kvällarna, det blir ljusare och ljusare. Och varmare! Bra gjort med simningen, ta så lågt som du orkar.

    Och vad gäller fikat på jobbet. Strunta i bröd öht, kör på nåt annat istället. Varför inte fruktsallad? Om man vill lyxa till det lite kan man ha på nåt. Om man vill ha nåt nyttigare än glass kan man ta vaniljkesella eller vaniljyogurt.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Ja.. baka efter lunchen på lördag då. Tack för det.
  8. 4
    Ja.. baka efter lunchen på lördag då. Tack för det.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Ja ... det har ju varit snöstorm de senaste dagarna... då blir det nog lättare snart.

    Fruktsallad känns lite för dyrt att ta med. Det är många som ska ha. Men får ta med till mig själv i alla fall.
  10. 5
    Ja ... det har ju varit snöstorm de senaste dagarna... då blir det nog lättare snart.

    Fruktsallad känns lite för dyrt att ta med. Det är många som ska ha. Men får ta med till mig själv i alla fall.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Det funkar säkert

    att baka till jobbet om du gör det när du är mätt och belåten och ser till att det är något som inte går att nalla av, tex hela tårtor/kakar och inte styckekakor.Ha ett stort tuggummi i munnen så att du inte kan slicka smeten(om du brukar göra det)och häll vatten och diskmedel i bunken direkt!

    Försök att få det till en vana att ta en promenad på kvällen, då går liksom benen ut av sig själva till slut,det är skönt efteråt och faktiskt under tiden också även om vädret kan vara ruggigt
    Stegräknare är ett ruggigt effektivt sätt att få upp lite tävlingskänsla,
    Kram,Bea
  12. 6
    Det funkar säkert att baka till jobbet om du gör det när du är mätt och belåten och ser till att det är något som inte går att nalla av, tex hela tårtor/kakar och inte styckekakor.Ha ett stort tuggummi i munnen så att du inte kan slicka smeten(om du brukar göra det)och häll vatten och diskmedel i bunken direkt!

    Försök att få det till en vana att ta en promenad på kvällen, då går liksom benen ut av sig själva till slut,det är skönt efteråt och faktiskt under tiden också även om vädret kan vara ruggigt
    Stegräknare är ett ruggigt effektivt sätt att få upp lite tävlingskänsla,
    Kram,Bea
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Jag älskar min stegräknare,an kan ju sätta ett lågt mål bara för att få in vanan.En kort prommis varje dag.
    Det där med fikat fixar du säkertAnnars kanske du kan baka når nyttigt matbröd och bjuda på en macka med gott pålägg
    Lycka till!
  14. 7
    Jag älskar min stegräknare,an kan ju sätta ett lågt mål bara för att få in vanan.En kort prommis varje dag.
    Det där med fikat fixar du säkertAnnars kanske du kan baka når nyttigt matbröd och bjuda på en macka med gott pålägg
    Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Tuggummi låter bra..det får det bli också.

    Jo jag ska kämpa igång promenderna. Stegräknare gillar jag inte så där jätte mycket. Men vi får se kanske åker den på.
  16. 8
    Tuggummi låter bra..det får det bli också.

    Jo jag ska kämpa igång promenderna. Stegräknare gillar jag inte så där jätte mycket. Men vi får se kanske åker den på.
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Jag är inte så förtjust i stegräknare känner jag. Men kanske .... vi får se.

    Mackor vore ju ett bra alternativ, men... det gäller två fika rum och då blir det dubbla uppsättningar pålägg. Nä det får nog bli något sött ändå. Men tack.
  18. 9
    Jag är inte så förtjust i stegräknare känner jag. Men kanske .... vi får se.

    Mackor vore ju ett bra alternativ, men... det gäller två fika rum och då blir det dubbla uppsättningar pålägg. Nä det får nog bli något sött ändå. Men tack.

Liknande trådar

  1. Händer inte så mycket....
    By Karamella in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 18:13
  2. Här händer inte mycket ;)
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 19:09
  3. Händer inte mycket
    By BM66 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 09:01
  4. Här händer inte mycket...
    By beblon in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 12:06
  5. Här händer inte mycket!
    By SaramedM in forum _0405 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-17, 07:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar