Hemma igen, m bebis i magen...
_0805 Majbarn
  1. Bebis i maj
    #1

    Hemma igen, m bebis i magen...

    Har skrivit lite längre i bloggen (http://oplaneratgravid.blogspot.com/), men helt snabbt så avstannade de svaga värkarna jag hade och efter mycket om och men blev vi hemskickade. Helt OK för mig, som mycket hellre vilar och förbereder mig hemma än på sjukhuset.

    Det lär bli igångsättning, precis som förra gången, då min knäppa kropp inte verkar fatta hur man gör för att komma igång själv. Nå väl, inom tre dagar har vi bebisen här, det känns skönt att veta iaf!

    Tack för alla tummar och tankar, ni får gärna knipa ett tag till om ni vill!
  2. 1
    Hemma igen, m bebis i magen... Har skrivit lite längre i bloggen (http://oplaneratgravid.blogspot.com/), men helt snabbt så avstannade de svaga värkarna jag hade och efter mycket om och men blev vi hemskickade. Helt OK för mig, som mycket hellre vilar och förbereder mig hemma än på sjukhuset.

    Det lär bli igångsättning, precis som förra gången, då min knäppa kropp inte verkar fatta hur man gör för att komma igång själv. Nå väl, inom tre dagar har vi bebisen här, det känns skönt att veta iaf!

    Tack för alla tummar och tankar, ni får gärna knipa ett tag till om ni vill!
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    hejsan

    men ja så kan det gå men du vet ju iaf att du har en bebis inom tre dgr.. det är mer än vad vi andra vet på rak arm Gud så pirrigt! dagen har ju bara börjat och faktiskt du kan ha fått bebis i kväll om det vill sig! Kram *tumhållning*

    Jo vilken vecka är du sa du?
    ♥Par i prinsessor♥
  4. 2
    hejsan men ja så kan det gå men du vet ju iaf att du har en bebis inom tre dgr.. det är mer än vad vi andra vet på rak arm Gud så pirrigt! dagen har ju bara börjat och faktiskt du kan ha fått bebis i kväll om det vill sig! Kram *tumhållning*

    Jo vilken vecka är du sa du?
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    din länk fungerar inte...
  6. 3
    din länk fungerar inte...
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Ok, då håller vi tummarna att du får värkar spontant!
    Sköt om dig, vila och ät gott idag! Guud så spännande att gå och vänta så där när man vet att det är inom ett par dagar och inte ett spann på flera veckor!!

    Lycka till och glöm inte den obligatoriska dagsrapporteringen till oss! :-)
    Kram!
  8. 4
    Ok, då håller vi tummarna att du får värkar spontant!
    Sköt om dig, vila och ät gott idag! Guud så spännande att gå och vänta så där när man vet att det är inom ett par dagar och inte ett spann på flera veckor!!

    Lycka till och glöm inte den obligatoriska dagsrapporteringen till oss! :-)
    Kram!
  9. Bebis i maj
    #5
    Tack för tummarna, de behövs! Jag är i v 35+1 idag enligt UL (som de räknar efter på förlossningen), eller 35+6 enligt sista mens (vilket jag litar mer på).
  10. 5
    Tack för tummarna, de behövs! Jag är i v 35+1 idag enligt UL (som de räknar efter på förlossningen), eller 35+6 enligt sista mens (vilket jag litar mer på).
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Länk till bloggen som funkar:
    http://oplaneratgravid.blogspot.com
  12. 6
    Länk till bloggen som funkar:
    http://oplaneratgravid.blogspot.com
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Ja, det är lite spännande och samtidigt lite skönt att liksom veta att jag inte kommer gå två veckor över tiden (även om jag inte hade haft något emot att gå en eller ett par veckor till...).
    Tack för tummarna, jag hoppa ju också på att slippa igångsättning så här tredje gången gilt liksom.
  14. 7
    Ja, det är lite spännande och samtidigt lite skönt att liksom veta att jag inte kommer gå två veckor över tiden (även om jag inte hade haft något emot att gå en eller ett par veckor till...).
    Tack för tummarna, jag hoppa ju också på att slippa igångsättning så här tredje gången gilt liksom.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Åh, vad spännande! Vila, ät gott och ta det lugnt nu! Snart har du bebisen i din famn!

    Kram
    Vilma
  16. 8
    Åh, vad spännande! Vila, ät gott och ta det lugnt nu! Snart har du bebisen i din famn!

    Kram
    Vilma
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Grattis i förskott då;p blir lite avundsjuk fast bebisen gärna får stanna i magen iaf i 2 veckor till så att renoveringen här hinner bli klar! Sen får han komma=)
  18. 9
    Grattis i förskott då;p blir lite avundsjuk fast bebisen gärna får stanna i magen iaf i 2 veckor till så att renoveringen här hinner bli klar! Sen får han komma=)
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    mhää...dig känner jag ju igen från mat-surret! Kul! Himla bra forum att hämta inspiration från!
  20. 10
    mhää...dig känner jag ju igen från mat-surret! Kul! Himla bra forum att hämta inspiration från!
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Skönt att höra ifrån dig så snabbt!
    Skönt att allt är bra med dig och att du får vila hemma. Tre dagar.... lite avundsjuk är jag allt....

    Lycka till och vi ser framemot att höra ifrån dig igen om ett par dagar
  22. 11
    Skönt att höra ifrån dig så snabbt!
    Skönt att allt är bra med dig och att du får vila hemma. Tre dagar.... lite avundsjuk är jag allt....

    Lycka till och vi ser framemot att höra ifrån dig igen om ett par dagar
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Ha ha, ja, jag har liksom inte kommit mig för att komma ut ur garderoben här, vet inte varför, men nu är det iaf gjort.
    Håller med om att Mat&Dryck är en jätte bra insperationskälla, och ett trevligt forum.
  24. 12
    Ha ha, ja, jag har liksom inte kommit mig för att komma ut ur garderoben här, vet inte varför, men nu är det iaf gjort.
    Håller med om att Mat&Dryck är en jätte bra insperationskälla, och ett trevligt forum.
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13
    Hamburgare är intagen, nu sitter jag nedbäddad i soffan och slösurfar lite. Ska nog försöka sova lite till sen.
    Känns alldeles overkligt att den här graviditeten snart är slut, men samtidigt väldigt vädligt skönt med tanke på hur jag mått...
  26. 13
    Hamburgare är intagen, nu sitter jag nedbäddad i soffan och slösurfar lite. Ska nog försöka sova lite till sen.
    Känns alldeles overkligt att den här graviditeten snart är slut, men samtidigt väldigt vädligt skönt med tanke på hur jag mått...
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    Tack! Hade också gärna väntat iaf ett par veckor till, med tanke på att jag har järnbrist och inte hunnit få alla mina sprutor, men nu är det som det är...
  28. 14
    Tack! Hade också gärna väntat iaf ett par veckor till, med tanke på att jag har järnbrist och inte hunnit få alla mina sprutor, men nu är det som det är...
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15
    Ja, det var skönt att få åka hem, hade jag blivit kvar på sjukhuset hade jag bara blivit trött och stressad känner jag.
    Jag håller er informerade och uppdaterade, jag lovar!
  30. 15
    Ja, det var skönt att få åka hem, hade jag blivit kvar på sjukhuset hade jag bara blivit trött och stressad känner jag.
    Jag håller er informerade och uppdaterade, jag lovar!
  31. S-mamman
    #16
    Klart vi håller tummarna, jättespännande ju och STORT lycka till!
  32. 16
    Klart vi håller tummarna, jättespännande ju och STORT lycka till!
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17
    Bebis i maj = Ponder, ifall ni inte redan klurat ut det! Som jag skrev till mucksan, vet inte riktigt varför jag inte kommit mig för att komma ut ur garderoben här, men nu är det i allfall gjort.
  34. 17
    Bebis i maj = Ponder, ifall ni inte redan klurat ut det! Som jag skrev till mucksan, vet inte riktigt varför jag inte kommit mig för att komma ut ur garderoben här, men nu är det i allfall gjort.
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18
    Tack, det känns bra att veta att ni backar upp mig!
  36. 18
    Tack, det känns bra att veta att ni backar upp mig!
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19
    Men, nu blev jag förbryllad. Ponder känner jag igen från nåt annat snack ju, men vilket??? Juli 06?

    Spännande med bebis på G iaf
    Jag fick mitt första barn i v.36+1, kanske det blir för dig med då
  38. 19
    Men, nu blev jag förbryllad. Ponder känner jag igen från nåt annat snack ju, men vilket??? Juli 06?

    Spännande med bebis på G iaf
    Jag fick mitt första barn i v.36+1, kanske det blir för dig med då
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20
    Vad avis jag blir vill också mysa baby snart. Lycka till och hoppas det inte blir allt för lång väntan!
  40. 20
    Vad avis jag blir vill också mysa baby snart. Lycka till och hoppas det inte blir allt för lång väntan!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hemma igen med bebis!
    By pineapple in forum _0705 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 13:13
  2. Hemma igen - utan bebis!
    By Maybe-baby in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 12:07
  3. Hemma igen- utan bebis...
    By d1pillan in forum _0607 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 20:45
  4. Hemma igen med bebis!
    By Ann m trean född 5/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 12:59
  5. Hemma igen med bebis!
    By V med 2 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 16:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar