Hur bäddar ni i vagnen?
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Hur bäddar ni i vagnen?

    Jag lägger alltid Benjamin "som han är" (dvs i body och byxor) i åkpåsen. Tunn snuttefilt över för mysfaktorns skull och mössa på huvudet. Har fungerat super ända sedan januari, men nu börjar det bli trååångt i hans lilla liggdel (helt otroligt vad trånga syskonUJ-liggdelarna är). Funderar på att gå över till varm fäll/filt i botten och bädda med täcke eller något annat. Tycker det varit så smidigt att bara öpppna locket på åkpåsen och låta honom sova vidare inne om han somnat ute i vagnen, så vill helst slippa overall och ytterkläder.

    Ville höra hur ni gör
    grynet med Lilleman 06 och Lillebror 08
  2. 1
    Hur bäddar ni i vagnen? Jag lägger alltid Benjamin "som han är" (dvs i body och byxor) i åkpåsen. Tunn snuttefilt över för mysfaktorns skull och mössa på huvudet. Har fungerat super ända sedan januari, men nu börjar det bli trååångt i hans lilla liggdel (helt otroligt vad trånga syskonUJ-liggdelarna är). Funderar på att gå över till varm fäll/filt i botten och bädda med täcke eller något annat. Tycker det varit så smidigt att bara öpppna locket på åkpåsen och låta honom sova vidare inne om han somnat ute i vagnen, så vill helst slippa overall och ytterkläder.

    Ville höra hur ni gör
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Vi har ju också en UJ liggdel - fast singelmodellen då o Emma har legat med PoP windstopper overall på en skinnfäll o med en tunnare fleecefilt över +locket. Har inte ens använt åkpåsen. Nu är det på tok för varmt så nu ligger hon med sina vanliga kläder + fleecejacka o vantar under samma fleecefilt.
    Fick hem min nya bugga igår och oj vad mycket större den liggdelen är!
  4. 2
    Vi har ju också en UJ liggdel - fast singelmodellen då o Emma har legat med PoP windstopper overall på en skinnfäll o med en tunnare fleecefilt över +locket. Har inte ens använt åkpåsen. Nu är det på tok för varmt så nu ligger hon med sina vanliga kläder + fleecejacka o vantar under samma fleecefilt.
    Fick hem min nya bugga igår och oj vad mycket större den liggdelen är!
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    Jag ammar ofta ute, så

    Elliot måste ha ytterkläder som klarar att vara uppe från vagnen också = han har overall, tjocka sockar osv på sig.

    I dubbelvagnen ligger han i en mjuklift och där har jag en tunn fårskinnsfäll i botten och en bomullsfilt över honom. I singelvagnen har jag bara bara bäddat med lakan, och så ligger han där i med 1-3 filtar över sig, beroende på hur varmt/kallt det är.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  6. 3
    Jag ammar ofta ute, så Elliot måste ha ytterkläder som klarar att vara uppe från vagnen också = han har overall, tjocka sockar osv på sig.

    I dubbelvagnen ligger han i en mjuklift och där har jag en tunn fårskinnsfäll i botten och en bomullsfilt över honom. I singelvagnen har jag bara bara bäddat med lakan, och så ligger han där i med 1-3 filtar över sig, beroende på hur varmt/kallt det är.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4
    alva ligger i sin mjullift med sin flecce overall som e mellan tjock och en stickat mössa o ibland ett par vantar beroende på värmen. är de lite blåsigt har jag en flecce filt över. ha en åkpåse men tycker det är för kallt o bara ha det
  8. 4
    alva ligger i sin mjullift med sin flecce overall som e mellan tjock och en stickat mössa o ibland ett par vantar beroende på värmen. är de lite blåsigt har jag en flecce filt över. ha en åkpåse men tycker det är för kallt o bara ha det
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Tack för era svar! Får prova mig fram..
  10. 5
    Tack för era svar! Får prova mig fram..

Liknande trådar

  1. Hur bäddar ni i vagnen?
    By barcelona in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 10:22
  2. Hur bäddar ni i vagnen?
    By barcelona in forum _0806 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 23:26
  3. Hur bäddar ni i vagnen nu?
    By Lilla A med trean!! in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 19:22
  4. Vad bäddar ni vagnen med?
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 13:31
  5. Hur bäddar ni i vagnen?
    By AnnaH m Agnes & Anton in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 21:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar