Ny cykel!
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Ny cykel!

    Idag var vi och köpte en ny cykel till Louise. Hittade en fin rosa cykel, med tre växlar. Hon ska ju ha denna ett tag, så jag tänkte att då vill hon säkert ha växlar. Annars tycker jag inte hon har behov av det än. Hon var iaf. så glad över den, så vi var ju tvugna att ta en runda efter maten. Blev en rätt lång runda, och det blåste kallt, men vad gör väl det?!
    Nu ska vi bara fixa en till vuxencykel, så kan hela familjen åka ut med cyklarna och hitta på skoj. Vi har bara en vuxencykel än så länge.
    Lillasyster Tilda fick en beg. cykel på bytardagen i helgen, och så sålde vi Louises gamla, för T ville inte ha en killcykel...
    Lilla Ellen ville oxå ha en ny cykel, en riktig, men hon får allt nöja sig med sin trehjulig ett bra tag till.
    Så nu väntar vi på värmen.... Men jag vet inte vart den tagit vägen?!
    Katja, mamma till Tre söta tjejer!
    http://ytterbymorsa.blogg.se
  2. 1
    Ny cykel! Idag var vi och köpte en ny cykel till Louise. Hittade en fin rosa cykel, med tre växlar. Hon ska ju ha denna ett tag, så jag tänkte att då vill hon säkert ha växlar. Annars tycker jag inte hon har behov av det än. Hon var iaf. så glad över den, så vi var ju tvugna att ta en runda efter maten. Blev en rätt lång runda, och det blåste kallt, men vad gör väl det?!
    Nu ska vi bara fixa en till vuxencykel, så kan hela familjen åka ut med cyklarna och hitta på skoj. Vi har bara en vuxencykel än så länge.
    Lillasyster Tilda fick en beg. cykel på bytardagen i helgen, och så sålde vi Louises gamla, för T ville inte ha en killcykel...
    Lilla Ellen ville oxå ha en ny cykel, en riktig, men hon får allt nöja sig med sin trehjulig ett bra tag till.
    Så nu väntar vi på värmen.... Men jag vet inte vart den tagit vägen?!
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Här dröjer vintern kvar.
    Men 8-årsdagen närmar sig för min Aprilflicka.
    Funderar på att köpa henne en keybord då hon gillar att skapa musik, eller en ny cd spelare, behövs. Eller en ny cykel? Vi brukar inte ha råd med stora grejer varje år, men i år har vi tänkt köpa en lite dyrare grej. I stället för kalas ska hon få bjuda bästisarna ut och äta. fast ska erkännas att jag ångrar mig lite.....förra årets kalas var så kul och hon har ju varit bjuden på så många kalas i år.
    Det är ju en viktig soial grej....men det är ju det där med ork och pengar.
  4. 2
    Här dröjer vintern kvar.
    Men 8-årsdagen närmar sig för min Aprilflicka.
    Funderar på att köpa henne en keybord då hon gillar att skapa musik, eller en ny cd spelare, behövs. Eller en ny cykel? Vi brukar inte ha råd med stora grejer varje år, men i år har vi tänkt köpa en lite dyrare grej. I stället för kalas ska hon få bjuda bästisarna ut och äta. fast ska erkännas att jag ångrar mig lite.....förra årets kalas var så kul och hon har ju varit bjuden på så många kalas i år.
    Det är ju en viktig soial grej....men det är ju det där med ork och pengar.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    Vi försöker peppa W till att cykla mer..... han tycker inte det är så roligt, men det är ju klart, här cyklar man ju inte som transportmedel utan det är bara som motion så dte blir nog annorlunda när vi flyttat och vi kommer cykla mer eler mindre överallt....
  6. 3
    Vi försöker peppa W till att cykla mer..... han tycker inte det är så roligt, men det är ju klart, här cyklar man ju inte som transportmedel utan det är bara som motion så dte blir nog annorlunda när vi flyttat och vi kommer cykla mer eler mindre överallt....
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Louise cyklar inte så jätte mycket heller. Som det är nu cyklar vi bara för att det är kul, kanske till lekplatsen någon gång. Men jag tänkte att när det blir varmare ska jag se om det funkar att cykla till dagis/skolan, och sedan vidare till min skola. Få se om jag hinner bara... Vi är rätt trötta på morgonen, och tar det för lång tid, ja då kommer det inte bli av.
    Louise är ju rätt rund ännu, och behöver verkligen all motion hon kan få. Hon är absolut ingen stillasittare, hon simmar, åker skridskor, hoppar studsmatta/hopprep, springer och klättrar osv. men all motion är som sagt bra för henne, och en ny fin cykel gör det ju lite mer motiverat!
    Har ni bestämt när ni flyttar? Nån lägenhet eller så klar?
  8. 4
    Louise cyklar inte så jätte mycket heller. Som det är nu cyklar vi bara för att det är kul, kanske till lekplatsen någon gång. Men jag tänkte att när det blir varmare ska jag se om det funkar att cykla till dagis/skolan, och sedan vidare till min skola. Få se om jag hinner bara... Vi är rätt trötta på morgonen, och tar det för lång tid, ja då kommer det inte bli av.
    Louise är ju rätt rund ännu, och behöver verkligen all motion hon kan få. Hon är absolut ingen stillasittare, hon simmar, åker skridskor, hoppar studsmatta/hopprep, springer och klättrar osv. men all motion är som sagt bra för henne, och en ny fin cykel gör det ju lite mer motiverat!
    Har ni bestämt när ni flyttar? Nån lägenhet eller så klar?
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    Vi flyttar 1e juli.... men vi har ingenstans att bo i Malmö än...och ingen som vill hyra vårt hus (och här flyttar man bara två ggr om året så annars måste vi betala hyran fram till 1e okt...)....lite ångestframkallande.....
  10. 5
    Vi flyttar 1e juli.... men vi har ingenstans att bo i Malmö än...och ingen som vill hyra vårt hus (och här flyttar man bara två ggr om året så annars måste vi betala hyran fram till 1e okt...)....lite ångestframkallande.....
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Sonen skulle också behöva ny, vi får nog leta på Blocket tror jag.
    Lämnar ni in den på service när ni köpt en beg barncykel eller kollar ni själva att allt är okej?
  12. 6
    Sonen skulle också behöva ny, vi får nog leta på Blocket tror jag.
    Lämnar ni in den på service när ni köpt en beg barncykel eller kollar ni själva att allt är okej?
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7
    Den vi köpte beg. kollade vi själva. Finns ju inga växlar eller annat som skulle kunna krångla. Den var fin, ingen rost, rullade bra osv. Louise som ska ha sin ett par år fick ju en ny, den kommer även gå i arv till antingen Tilda eller Ellen, beroende på hur mycket de växer.
  14. 7
    Den vi köpte beg. kollade vi själva. Finns ju inga växlar eller annat som skulle kunna krångla. Den var fin, ingen rost, rullade bra osv. Louise som ska ha sin ett par år fick ju en ny, den kommer även gå i arv till antingen Tilda eller Ellen, beroende på hur mycket de växer.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Här ska hon få sin kusin relativt nya cykel till sommaren. Hon har växt ur den som hon har. Vi ska bar a hämta en och sen kan hon cykla med oss ut på kvällarna.
  16. 8
    Här ska hon få sin kusin relativt nya cykel till sommaren. Hon har växt ur den som hon har. Vi ska bar a hämta en och sen kan hon cykla med oss ut på kvällarna.

Liknande trådar

  1. Cykel?
    By Uwis in forum _00 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 13:27
  2. cykel
    By ann2 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 15:05
  3. Cykel?
    By Malin med V o V in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 11:41
  4. Cykel
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 19:01
  5. Cykel?
    By Sandra m. Liam & Melvin in forum _02 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 14:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar