Inget fostervatten..."torr förlossning"?
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Inget fostervatten..."torr förlossning"?

    Hej. Det har nu gått 3 år sedan min älskade dotter föddes och var frisk trots allt. Men 3 frågor grubblar jag ännu lite på...

    1 Men jag undrar vad innebär det att man som jag inte hade något fostervatten?

    2 Hur farligt är det?

    3 Underlättar vattnet när man föder?

    Alltså det kändes ju liksom torrt om man nu kan säga så som att det gjorde ondare faktiskt? Även när hon rörde sig på slutet gjorde det liksom lite ont...

    Det upptäcktes via ett UL att jag inte hade något fostervatten så jag sattes igång för läkarna misstänkte att barnet hade missbildade organ (när hinnorna togs kom inte ens droppe vill jag minnas).

    Blir så glad om någon kan svara:-)
    Anna m Hampus & Nova
  2. 1
    Inget fostervatten..."torr förlossning"? Hej. Det har nu gått 3 år sedan min älskade dotter föddes och var frisk trots allt. Men 3 frågor grubblar jag ännu lite på...

    1 Men jag undrar vad innebär det att man som jag inte hade något fostervatten?

    2 Hur farligt är det?

    3 Underlättar vattnet när man föder?

    Alltså det kändes ju liksom torrt om man nu kan säga så som att det gjorde ondare faktiskt? Även när hon rörde sig på slutet gjorde det liksom lite ont...

    Det upptäcktes via ett UL att jag inte hade något fostervatten så jag sattes igång för läkarna misstänkte att barnet hade missbildade organ (när hinnorna togs kom inte ens droppe vill jag minnas).

    Blir så glad om någon kan svara:-)
  3. Anonym
    #2
    1 Men jag undrar vad innebär det att man som jag inte hade något fostervatten?
    - det innebär att barnet inte kan överleva så länge utan fostervatten, bebisen får syrebrist, det hände mig

    2 Hur farligt är det?
    - beror på när vattnet försvann

    3 Underlättar vattnet när man föder?
    - ja det är värkstimulerande

    hoppas jag var till någon hjälp
  4. 2
    1 Men jag undrar vad innebär det att man som jag inte hade något fostervatten?
    - det innebär att barnet inte kan överleva så länge utan fostervatten, bebisen får syrebrist, det hände mig

    2 Hur farligt är det?
    - beror på när vattnet försvann

    3 Underlättar vattnet när man föder?
    - ja det är värkstimulerande

    hoppas jag var till någon hjälp
  5. Medlem sedan
    Feb 1999
    #3
    Jag vet inte hur länge jag var utan vatten, jag vaknade på morgonen och det var stilla i magen, jag trodde verkligen min bebis dött. På förlossningen gjordes CTG kurva, men inget UL och jag sa att något var fel, men ingen tog mig på allvar. Så jag åkte och gjorde ett privat UL det var då det upptäcktes det att mitt vatten var slut...Sedan var jag välkommen för igångsättning...
    tänker nästan dagligen på min skatt och hur tacksam jag är för att hon finns i livet:-)

    Tack för dina svar. Jag hoppas det gick bra med din bebis!
  6. 3
    Jag vet inte hur länge jag var utan vatten, jag vaknade på morgonen och det var stilla i magen, jag trodde verkligen min bebis dött. På förlossningen gjordes CTG kurva, men inget UL och jag sa att något var fel, men ingen tog mig på allvar. Så jag åkte och gjorde ett privat UL det var då det upptäcktes det att mitt vatten var slut...Sedan var jag välkommen för igångsättning...
    tänker nästan dagligen på min skatt och hur tacksam jag är för att hon finns i livet:-)

    Tack för dina svar. Jag hoppas det gick bra med din bebis!
  7. Anonym
    #4
    Ok va hemskt att du inte blev tagen på allvar, det blev inte jag heller, min BM såg att magen stannat i växten men hon sa att bebisen nog bara sjunkt ner (jag var grav i V 32,som tur är mår han bra han fyller 3 iår och jag tänker som du, e såååå tacksam att han överlevde för läkaren sa att det var nära att han dog eftersom jag hade så lite fostervatten kvar och att han var för liten för tiden.

    har ofta tänkt på vad som kunde ha hänt om jag inte åkt in till förlossningen i v 36, han hade dött så jag e väldigt glad att jag lyssnade på min kropp och åkte in.

    men idag mår han jätte bra och är frisk... skönt att allt gick bra för er med
  8. 4
    Ok va hemskt att du inte blev tagen på allvar, det blev inte jag heller, min BM såg att magen stannat i växten men hon sa att bebisen nog bara sjunkt ner (jag var grav i V 32,som tur är mår han bra han fyller 3 iår och jag tänker som du, e såååå tacksam att han överlevde för läkaren sa att det var nära att han dog eftersom jag hade så lite fostervatten kvar och att han var för liten för tiden.

    har ofta tänkt på vad som kunde ha hänt om jag inte åkt in till förlossningen i v 36, han hade dött så jag e väldigt glad att jag lyssnade på min kropp och åkte in.

    men idag mår han jätte bra och är frisk... skönt att allt gick bra för er med
  9. Anonym
    #5
    Var med om typ samma grej.
    Vi åkte in när vattnet gick på torsdags natten men när läkaren gjorde undersökning så sa han att vattnet inte hade gått och när jag undrade vad som plaskat på golvet så fick jag som svar att jag kissat på mig som om man inte känner skillnad på ett plask och att kissa... Men de lyssnade inte på mig och vi blev hemskickade. Ner dottern sen föddes på söndagen efter att de till slut satt igång värkarna och barnmorskan skulle hjälpa till och ha hål på fosterhinnan för att vattnet skulle gå så gick inte det eftersom det inte fanns nå att ha hål på och inte speciellt mycket till vatten heller. vi hade turen att iaf få en oskadad dotter tackvare att hennes huvud täppt till och det hade bildats lite nytt vatten.

    Har trott tills nu att jag typ var ensam om det här men det verkar ju som om det är vanligare än man tror.... Nästa gång tänker jag iaf inte gå med på vad som helst! Men man var ju ung och litade på läkaren naturligtvis.
  10. 5
    Var med om typ samma grej.
    Vi åkte in när vattnet gick på torsdags natten men när läkaren gjorde undersökning så sa han att vattnet inte hade gått och när jag undrade vad som plaskat på golvet så fick jag som svar att jag kissat på mig som om man inte känner skillnad på ett plask och att kissa... Men de lyssnade inte på mig och vi blev hemskickade. Ner dottern sen föddes på söndagen efter att de till slut satt igång värkarna och barnmorskan skulle hjälpa till och ha hål på fosterhinnan för att vattnet skulle gå så gick inte det eftersom det inte fanns nå att ha hål på och inte speciellt mycket till vatten heller. vi hade turen att iaf få en oskadad dotter tackvare att hennes huvud täppt till och det hade bildats lite nytt vatten.

    Har trott tills nu att jag typ var ensam om det här men det verkar ju som om det är vanligare än man tror.... Nästa gång tänker jag iaf inte gå med på vad som helst! Men man var ju ung och litade på läkaren naturligtvis.

Liknande trådar

  1. En något torr "fräckis" bidrar jag med
    By Misell in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-14, 21:35
  2. Kan man "läcka" fostervatten?
    By Anonym in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-26, 19:16
  3. "litet" barn, lite fostervatten och säte
    By Mella in forum Komplikationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 15:23
  4. Inget fostervatten..."torr förlossning"?
    By Pansen in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 12:23
  5. Är all "torr" pasta mjölkfri?
    By limme in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 20:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar