Ni som har fått kryckor för foglossning.
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Ni som har fått kryckor för foglossning.

    Hur upplever ni hjälpen av dem? Jag har också fått kryckor och kan få hjälp med rullstol vid behov. Jag tycker att det känns svårt att avlasta med kryckor men jag har iofs bara provat dem här hemma nu, dom hjälper kanske mer när man ska ut och gå mer än 50 meter
    Brukar undvika att gnälla men det ÄR jobbigt och inte ens soffan är skön att sitta i om kvällarna. Körde och handlade innan idag men vart gråtfärdig när jag skulle köra hem. Jag kan ju ingenting mer;-( och där är tre månader kvar till födsel.

    En av mina väninnor på april-snacket fick i alla fall bebis i eftermiddags så det har varit dagens glädjestund Vi har kämpat och följts åt här på nätet i 1½ år. Härligt att få vänner så

    Ha en härlig helg alla!
  2. 1
    Ni som har fått kryckor för foglossning. Hur upplever ni hjälpen av dem? Jag har också fått kryckor och kan få hjälp med rullstol vid behov. Jag tycker att det känns svårt att avlasta med kryckor men jag har iofs bara provat dem här hemma nu, dom hjälper kanske mer när man ska ut och gå mer än 50 meter
    Brukar undvika att gnälla men det ÄR jobbigt och inte ens soffan är skön att sitta i om kvällarna. Körde och handlade innan idag men vart gråtfärdig när jag skulle köra hem. Jag kan ju ingenting mer;-( och där är tre månader kvar till födsel.

    En av mina väninnor på april-snacket fick i alla fall bebis i eftermiddags så det har varit dagens glädjestund Vi har kämpat och följts åt här på nätet i 1½ år. Härligt att få vänner så

    Ha en härlig helg alla!
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2

    Inga kryckor - än...

    Försöker röra mig på ett sätt som gör att jag slipper ha jätteont för jag vill helst inte ha kryckor. Och har fått in en rytm som funkar så jag inte har så ont faktiskt. det är klart att det finns dagar som är värre än andra, men på det hela taget så har jag nog skött mig ganska bra... Det är klart att det hugger ibland, och det blir ju värre och värre för var gång, men än så länge så funkar det hyfsat tack vare att jag kan ta det lugnt. Känns inte som kryckor skulle vara så kul att gå med. Känns som jag har nog mycket att släpa på ändå...
    ~~~~ I stormen härdas eken! ~~~~

    Har två killar födda -04 och -08 och en tredje som kommer i januari -10.

    http://ischasblogg.bloggagratis.se/
  4. 2
    Inga kryckor - än... Försöker röra mig på ett sätt som gör att jag slipper ha jätteont för jag vill helst inte ha kryckor. Och har fått in en rytm som funkar så jag inte har så ont faktiskt. det är klart att det finns dagar som är värre än andra, men på det hela taget så har jag nog skött mig ganska bra... Det är klart att det hugger ibland, och det blir ju värre och värre för var gång, men än så länge så funkar det hyfsat tack vare att jag kan ta det lugnt. Känns inte som kryckor skulle vara så kul att gå med. Känns som jag har nog mycket att släpa på ändå...
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    samma här, försöker unvika kryckorna så länge jag kan. Däremot kan jag inte gå så snabbt och vissa dagar mindre än andra. Ser rätt roligt ut också när jag går när jag har som mest ont, ser ut som en pingvin har jag hört
  6. 3
    samma här, försöker unvika kryckorna så länge jag kan. Däremot kan jag inte gå så snabbt och vissa dagar mindre än andra. Ser rätt roligt ut också när jag går när jag har som mest ont, ser ut som en pingvin har jag hört
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jag upplever att jag har hjälp av dem. Utanför vårt hus är de ett måste för att jag ska ta mig fram överhuvudtaget. Fick du visat hur du ska gå med dem?

    Vad gäller handling så är det väldigt illa för fogarna att styra en kundvagn (likaså en barnvagn). Om du ändå ska använda en så försök att inte luta dig på den utan att gå vanligt och bara putta den framför dig. Det är lindrigare för fogarna. Sen kan man ju ibland hänga på den för att vila, men helst inte gå samtidigt som man är i det läget.

    Kul att du kan få glädjas åt en liten bebis!
  8. 4
    Jag upplever att jag har hjälp av dem. Utanför vårt hus är de ett måste för att jag ska ta mig fram överhuvudtaget. Fick du visat hur du ska gå med dem?

    Vad gäller handling så är det väldigt illa för fogarna att styra en kundvagn (likaså en barnvagn). Om du ändå ska använda en så försök att inte luta dig på den utan att gå vanligt och bara putta den framför dig. Det är lindrigare för fogarna. Sen kan man ju ibland hänga på den för att vila, men helst inte gå samtidigt som man är i det läget.

    Kul att du kan få glädjas åt en liten bebis!
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Jag har inte fått visat hur jag ska använda dem så tips från dej vore tacksamt
    Kundvagnen hade jag koll på än om man väldigt gärna hellre vill hänga på den. Tänk vad man står ut med för att få ett underverk, eller hur?
  10. 5
    Jag har inte fått visat hur jag ska använda dem så tips från dej vore tacksamt
    Kundvagnen hade jag koll på än om man väldigt gärna hellre vill hänga på den. Tänk vad man står ut med för att få ett underverk, eller hur?
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Jag har upplevt att kryckorna hjälper jättebra. När jag använder dem har jag mindre ont på kvällen/natten. Dock slarvar jag på jobbet, känns lite jobbigt att ha dem där inomhus när avstånden är små. Så fort jag ska gå någonstans (närmaste lekplats t.ex. m barnen) så har jag dem och det är GULD måste jag säga. Ångrar faktiskt att jag tvekade inför att börja med dem, kanske hade jag avlastat bättre tidigare = mått bättre i fogarna nu. Så för min del är det alltså bara positivt (och dessutom ett måste...).

    förstår din känsla att det är jpbbigt när man inte kan göra något... Har helt slutat och handla. När jag och barnen är iväg kallar de mig för snigelmamma... Men vi får försöka peppa varandra att fixa den tid som är kvar. Stor kram!!!
  12. 6
    Jag har upplevt att kryckorna hjälper jättebra. När jag använder dem har jag mindre ont på kvällen/natten. Dock slarvar jag på jobbet, känns lite jobbigt att ha dem där inomhus när avstånden är små. Så fort jag ska gå någonstans (närmaste lekplats t.ex. m barnen) så har jag dem och det är GULD måste jag säga. Ångrar faktiskt att jag tvekade inför att börja med dem, kanske hade jag avlastat bättre tidigare = mått bättre i fogarna nu. Så för min del är det alltså bara positivt (och dessutom ett måste...).

    förstår din känsla att det är jpbbigt när man inte kan göra något... Har helt slutat och handla. När jag och barnen är iväg kallar de mig för snigelmamma... Men vi får försöka peppa varandra att fixa den tid som är kvar. Stor kram!!!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Det är ju svårt att förklara så här, men jag ska försöka. Det är jätteviktigt att de är lagom långa. De får inte vara så att du tvingas gå framåtböjd, för då belastar du fogarna mer än nödvändigt. Sen ska du flytta kryckorna tillsammans med motsatt ben, alltså när du tar ett steg med höger ska vänster krycka flyttas framåt samtidigt. Du ska försöka gå så rakt som möjligt, varken framåt eller bakåtlutad, och belasta kryckorna och överkroppen mer än vad du belastar benen. Tänk att du går med kryckorna och att benen är där som stöd. Sen ska du ju fortsätta att gå med korta steg. Jag har fått enorm träningsvärk i nacke, axlar, triceps och skulderblad från början, eftersom man liksom går med armarna istället. Detta var vad jag kom på nu. Kommer jag på mer tips, så skriver jag igen.
  14. 7
    Det är ju svårt att förklara så här, men jag ska försöka. Det är jätteviktigt att de är lagom långa. De får inte vara så att du tvingas gå framåtböjd, för då belastar du fogarna mer än nödvändigt. Sen ska du flytta kryckorna tillsammans med motsatt ben, alltså när du tar ett steg med höger ska vänster krycka flyttas framåt samtidigt. Du ska försöka gå så rakt som möjligt, varken framåt eller bakåtlutad, och belasta kryckorna och överkroppen mer än vad du belastar benen. Tänk att du går med kryckorna och att benen är där som stöd. Sen ska du ju fortsätta att gå med korta steg. Jag har fått enorm träningsvärk i nacke, axlar, triceps och skulderblad från början, eftersom man liksom går med armarna istället. Detta var vad jag kom på nu. Kommer jag på mer tips, så skriver jag igen.

Liknande trådar

  1. fått kryckor
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 21:10
  2. fått kryckor
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 19:56
  3. Fått kryckor
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 19:51
  4. Nu har jag fått kryckor!
    By Bekka in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 15:24
  5. Foglossning och kryckor...
    By emmanuelle in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 13:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar