Hur kan det komma sig
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Hur kan det komma sig

    att man kan ägna tid åt en massa småsaker, men att *ingen* reagerat över mitt inlägg nedan där jag berättar om att det förekommer nedläggningar av utvecklingsstörda elever på en vanlig skola?
    Och att min kompis blev bemött som obekväm när hon ifrågasatte det.

    Ibland undrar jag faktiskt ...
  2. 1
    Hur kan det komma sig att man kan ägna tid åt en massa småsaker, men att *ingen* reagerat över mitt inlägg nedan där jag berättar om att det förekommer nedläggningar av utvecklingsstörda elever på en vanlig skola?
    Och att min kompis blev bemött som obekväm när hon ifrågasatte det.

    Ibland undrar jag faktiskt ...
  3. Anonym
    #2
    Tja, här på AfF blandas väl stort och smått friskt och det är en av fördelarna med communityn, tycker jag.

    Sedan är det väl subjektivt vad som är "småsaker". Internationella DS-dagen, riktlinjer för särskolan och fosterdiagnostik är några av de ämnen som diskuteras nedan och jag tycker nog inte att det är "småsaker", direkt. Tycker du?
  4. 2
    Tja, här på AfF blandas väl stort och smått friskt och det är en av fördelarna med communityn, tycker jag.

    Sedan är det väl subjektivt vad som är "småsaker". Internationella DS-dagen, riktlinjer för särskolan och fosterdiagnostik är några av de ämnen som diskuteras nedan och jag tycker nog inte att det är "småsaker", direkt. Tycker du?
  5. anonymt namn
    #3

    Att en elev

    kränks på det sättet och att den som ifrågasätter det blir nonchalerad, det tycker jag är allvarligt. Nästa gång kan det vara ditt barn.
    Skulle inte du vara tacksam om en annan förälder ifrågasatte det? Det skulle jag.
  6. 3
    Att en elev kränks på det sättet och att den som ifrågasätter det blir nonchalerad, det tycker jag är allvarligt. Nästa gång kan det vara ditt barn.
    Skulle inte du vara tacksam om en annan förälder ifrågasatte det? Det skulle jag.
  7. Anonym
    #4
    Jo, det är klart att jag skulle och jag har svårt att tro att någon här inte delar den uppfattningen.
  8. 4
    Jo, det är klart att jag skulle och jag har svårt att tro att någon här inte delar den uppfattningen.
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Är inte inne här så mycket men, jo läste det på jobbet häromdagen och reagerade.

    En uppföljning för Uppdrag granskning kanske - så att det blir en blåslampa även där (vilket är upprörande och tragiskt att det ska behövas... ögontjänande nog).
  10. 5
    Är inte inne här så mycket men, jo läste det på jobbet häromdagen och reagerade.

    En uppföljning för Uppdrag granskning kanske - så att det blir en blåslampa även där (vilket är upprörande och tragiskt att det ska behövas... ögontjänande nog).
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Nedläggningar av utvecklingsstörda elever på vanlig skola har jag inte läst om här på Aff,måste ha missat.
    Vilken skola talar du om?
  12. 6
    Nedläggningar av utvecklingsstörda elever på vanlig skola har jag inte läst om här på Aff,måste ha missat.
    Vilken skola talar du om?
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    Det är bara att bläddra neråt

    och självklart kan jag inte namnge skolan
  14. 7
    Det är bara att bläddra neråt och självklart kan jag inte namnge skolan
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Varför kan du inte namnge skolan som använder sig
    av "nedläggningar" av s.k utvecklingsstörda?
    Varför är det "självklart" att du inte kan namnge skolan?
    Du är ju själv anonym som angivare om du är rädd för repressalier.
    Jag tycker att du dessutom borde vända dig till både media och Skolverket.
  16. 8
    Varför kan du inte namnge skolan som använder sig
    av "nedläggningar" av s.k utvecklingsstörda?
    Varför är det "självklart" att du inte kan namnge skolan?
    Du är ju själv anonym som angivare om du är rädd för repressalier.
    Jag tycker att du dessutom borde vända dig till både media och Skolverket.
  17. anonymt namn
    #9

    Därför att snackreglerna

    inte tillåter det.
    En anmälan till Skolverket kommer nog vad jag förstått
  18. 9
    Därför att snackreglerna inte tillåter det.
    En anmälan till Skolverket kommer nog vad jag förstått
  19. Annan anonym
    #10
    Vilken paragraf är det du tänker på? En skola är väl en offentlig plats?
  20. 10
    Vilken paragraf är det du tänker på? En skola är väl en offentlig plats?
  21. anonymt namn
    #11

    Behöver ingen paragraf

    Det är inte särskilt smart att diskutera en skola på nätet som man tänker anmäla.
  22. 11
    Behöver ingen paragraf Det är inte särskilt smart att diskutera en skola på nätet som man tänker anmäla.
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Varför är det inte "särskilt smart" att anonymt nämna
    namnet på en skola man ev tänker anmäla för kränkningar?Även om skolans ansvariga för kränkningar skulle läsa vad man som anonym skriver,och därefter ändrar sitt beteende,så kvarstår ju ändå tidigare kränkningar som fullt anmälningsbara.
  24. 12
    Varför är det inte "särskilt smart" att anonymt nämna
    namnet på en skola man ev tänker anmäla för kränkningar?Även om skolans ansvariga för kränkningar skulle läsa vad man som anonym skriver,och därefter ändrar sitt beteende,så kvarstår ju ändå tidigare kränkningar som fullt anmälningsbara.
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Obegripligt för mig varför man i första hand vänder sig till en omväg via nät-lista för att påtala kränkningar i form av nedläggningar av elev på en skola- när man iställetborde vända sig direkt till Skolverket.
    Själv har jag vid behov gått till Skolverket i första hand,
    eftersom det är därifrån man kan räkna med insatser.En tel.påringning och ett samtal med en skolinspektör kan betyda en del.Även om man inte gjort en formell anmälan.
    Några rader på Aff leder tyvärr ingenstans i rättshänseende.Om än så välbefogade.
  26. 13
    Obegripligt för mig varför man i första hand vänder sig till en omväg via nät-lista för att påtala kränkningar i form av nedläggningar av elev på en skola- när man iställetborde vända sig direkt till Skolverket.
    Själv har jag vid behov gått till Skolverket i första hand,
    eftersom det är därifrån man kan räkna med insatser.En tel.påringning och ett samtal med en skolinspektör kan betyda en del.Även om man inte gjort en formell anmälan.
    Några rader på Aff leder tyvärr ingenstans i rättshänseende.Om än så välbefogade.
  27. anonymt namn
    #14

    Men snälla nån

    för det första är det inte *jag* personligen som har barn på skolan och som sett detta.
    Jag bor inte ens på samma ort.
    För det andra så är det juridiskt ganska osmart att nämna saker vid namn oavsett vad man anmäler.
    Självklart är det ingen som tror att nånting förändras av ett par rader här.
  28. 14
    Men snälla nån för det första är det inte *jag* personligen som har barn på skolan och som sett detta.
    Jag bor inte ens på samma ort.
    För det andra så är det juridiskt ganska osmart att nämna saker vid namn oavsett vad man anmäler.
    Självklart är det ingen som tror att nånting förändras av ett par rader här.
  29. Annan Anonym
    #15
    Man varför var det då så viktigt att folk svarade på inlägget?

    Varför skulle det vara "juridiskt osmart" att nämna namn?
  30. 15
    Man varför var det då så viktigt att folk svarade på inlägget?

    Varför skulle det vara "juridiskt osmart" att nämna namn?
  31. anonymt namn
    #16

    *suckar*

    varför bryr ni er så himla mycket nu?
    Lägger ner denna diskussionen eller vad man nu ska kalla det
  32. 16
    *suckar* varför bryr ni er så himla mycket nu?
    Lägger ner denna diskussionen eller vad man nu ska kalla det
  33. Medlem sedan
    Feb 2005
    #17

    Det var ju jag

    som tyckte att det var lite egendomligt att ingen reagerade på mitt inlägg.
    Så hoppa på mig då om du måste hoppa på nån i ärendet.

    Kontentan: Tro inte att det inte händer en utvecklingsstörd elev bara för att man går i vanliga skolan.
  34. 17
    Det var ju jag som tyckte att det var lite egendomligt att ingen reagerade på mitt inlägg.
    Så hoppa på mig då om du måste hoppa på nån i ärendet.

    Kontentan: Tro inte att det inte händer en utvecklingsstörd elev bara för att man går i vanliga skolan.
  35. Annan anonym
    #18
    1) Visa mig gärna var jag har hoppat på någon.

    2) Om du läser igenom tråden ser du att det är väldigt svårt att hålla isär vad som är din och den anonymes åsikter/påståenden.
  36. 18
    1) Visa mig gärna var jag har hoppat på någon.

    2) Om du läser igenom tråden ser du att det är väldigt svårt att hålla isär vad som är din och den anonymes åsikter/påståenden.
  37. Medlem sedan
    Feb 2005
    #19

    Inte särskilt svårt

    eftersom det står mitt nick i inlägget om det är jag
  38. 19
    Inte särskilt svårt eftersom det står mitt nick i inlägget om det är jag
  39. Annan anonym
    #20
    Jodå, det är allt ganska svårt när den anonyme skribenten svarar i ditt ställe och dessutom i flera av inläggen ovan lägger till saker i frågan som du inte skrivit någonting om tidigare.

    Och jag undrar fortfarande var jag har "hoppat på" någon, som du beskyller mig för ovan.
  40. 20
    Jodå, det är allt ganska svårt när den anonyme skribenten svarar i ditt ställe och dessutom i flera av inläggen ovan lägger till saker i frågan som du inte skrivit någonting om tidigare.

    Och jag undrar fortfarande var jag har "hoppat på" någon, som du beskyller mig för ovan.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur kan det komma sig
    By xyzzy in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 20:50
  2. Man komma till öjn o man komma...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 20:57
  3. Går det att komma under 30 000:-
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 12:40
  4. Vi komma vi komma...
    By -TuvaLiten- in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 21:36
  5. Ska väl komma med...
    By -Cicci- in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar