Nappfri!
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Nappfri!

    Tjohoo det gick hur smidigt som helst! Vi planterade en tanke att när hon slutar med nappar så ska hon få åka på leksaksaffären och välja en alldeles egen gossenalle (storasyster har en speciell som Märta åtrår het...) Sagt ochgjort det tog ett par dagar så ville lilla snorpan göra slag i saken. Hon packad alla nappar i en liten låda och postade den till tomtens bebisar. Sedan åkte vi på Åhlens och hon valde en jättemysig gose-drake som hon sedan har sovit med i tre nätter nu. Det har verkligen gått jättebra, inte en tår!!! Igårkväll frågade hon efter napparna men kom fnissande på sig själv i samma andetag att dom hade hon ju skickat till tomtens bebisar..

    Tja man upphör aldrig förvånas! Jag trodde att det skulle bli jättesvårt för henne, men hon hade helt sonika bestämt sig. Envishet är en bra egenskap ibland! :-)
    Freja, Märta och Vide - min underbara trio busungar!
    Mer om oss: http://brokig.blogspot.com/
  2. 1
    Nappfri! Tjohoo det gick hur smidigt som helst! Vi planterade en tanke att när hon slutar med nappar så ska hon få åka på leksaksaffären och välja en alldeles egen gossenalle (storasyster har en speciell som Märta åtrår het...) Sagt ochgjort det tog ett par dagar så ville lilla snorpan göra slag i saken. Hon packad alla nappar i en liten låda och postade den till tomtens bebisar. Sedan åkte vi på Åhlens och hon valde en jättemysig gose-drake som hon sedan har sovit med i tre nätter nu. Det har verkligen gått jättebra, inte en tår!!! Igårkväll frågade hon efter napparna men kom fnissande på sig själv i samma andetag att dom hade hon ju skickat till tomtens bebisar..

    Tja man upphör aldrig förvånas! Jag trodde att det skulle bli jättesvårt för henne, men hon hade helt sonika bestämt sig. Envishet är en bra egenskap ibland! :-)
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Grattis. Vi hade ju samma upplevelse, det kan ibland gå lätt! Vår förstfödda nämligen hade svårt att sluta. Napparna försvann ca 5 ggr, men alltid var vi tvugna att ta fram dem igen. Först när hon miste två av sina tänder i en olycka var vi tillräckligt motiverade att genomföra det helt.

    Oj, du har ju inte längt kvar tills nummer tre tittar ut. Alla tummar uppe att allt går bra och blir en härlig upplevelse.

    Juja
  4. 2
    Grattis. Vi hade ju samma upplevelse, det kan ibland gå lätt! Vår förstfödda nämligen hade svårt att sluta. Napparna försvann ca 5 ggr, men alltid var vi tvugna att ta fram dem igen. Först när hon miste två av sina tänder i en olycka var vi tillräckligt motiverade att genomföra det helt.

    Oj, du har ju inte längt kvar tills nummer tre tittar ut. Alla tummar uppe att allt går bra och blir en härlig upplevelse.

    Juja
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Tack för tummarna! 8 dagar till bf nu och jag känner mig sprickfärdig, vansinnigt trött, har ont överallt men samtidigt är det ju som att gå och vänta på julafton!! :-))

    Jag återkommer emd rapport då lilleman anlänt!
  6. 3
    Tack för tummarna! 8 dagar till bf nu och jag känner mig sprickfärdig, vansinnigt trött, har ont överallt men samtidigt är det ju som att gå och vänta på julafton!! :-))

    Jag återkommer emd rapport då lilleman anlänt!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Grattis även här på rätta sidan! Härligt att allt gick bra.

    Juja
  8. 4
    Grattis även här på rätta sidan! Härligt att allt gick bra.

    Juja
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Tack tack!
  10. 5
    Tack tack!

Liknande trådar

  1. nappfri
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 21:44
  2. Nappfri!
    By Annika med 2 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 20:13
  3. Nappfri!!
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 21:29
  4. Äntligen nappfri
    By Anette m Lovisa0206 in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 21:14
  5. Äntligen nappfri!!
    By Therese & 3 små barn in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 09:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar