Ramlat i trappan.
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Ramlat i trappan.

    Jag och Ofelia ramlade i trappan idag. Jag gick jätteförsiktigt men det hjälpte inte. Mina raggsockar (svinhala) gjorde att jag halkade ändå, och dunsade ner för vår livsfarliga trappa... Ofelia klarade sig utan en skråma, jag höll i henne ordentligt så hon nuddade inte ens trappan som tur var, men jag fick en rejäl bula på ryggen och ont i rumpan. Min mamma var en bit längre upp i trappan, och hon blev skärrad, mer än vad jag blev. Stackaren, hon skakade i hela kroppen ett bra tag efteråt.

    Jag hoppas att min stackars rygg slutar göra ont snart. *tycker lite synd om mig själv*
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  2. 1
    Ramlat i trappan. Jag och Ofelia ramlade i trappan idag. Jag gick jätteförsiktigt men det hjälpte inte. Mina raggsockar (svinhala) gjorde att jag halkade ändå, och dunsade ner för vår livsfarliga trappa... Ofelia klarade sig utan en skråma, jag höll i henne ordentligt så hon nuddade inte ens trappan som tur var, men jag fick en rejäl bula på ryggen och ont i rumpan. Min mamma var en bit längre upp i trappan, och hon blev skärrad, mer än vad jag blev. Stackaren, hon skakade i hela kroppen ett bra tag efteråt.

    Jag hoppas att min stackars rygg slutar göra ont snart. *tycker lite synd om mig själv*
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Nämen usch vad otäckt.. Hoppas det inte blir nåt långvarigt ont i ryggen på dig och tur att Ofelia klarade sig..
    Det där med trappor är en (vaken) mardröm jag har. Vi bor på tredje våningen utan hiss och varje gång jag ska bära ner Lucas tänker jag på att jag inte får snubbla. Han är ju rätt tung nu och ibland ska han hänga sig över min arm för att se ner när vi går och det vore så "lätt" att trampa fel.. Hua!!!

    Tycker verkligen synd om dig.. Hoppas det slutar göra ont snart..

    Kram kram
  4. 2
    Nämen usch vad otäckt.. Hoppas det inte blir nåt långvarigt ont i ryggen på dig och tur att Ofelia klarade sig..
    Det där med trappor är en (vaken) mardröm jag har. Vi bor på tredje våningen utan hiss och varje gång jag ska bära ner Lucas tänker jag på att jag inte får snubbla. Han är ju rätt tung nu och ibland ska han hänga sig över min arm för att se ner när vi går och det vore så "lätt" att trampa fel.. Hua!!!

    Tycker verkligen synd om dig.. Hoppas det slutar göra ont snart..

    Kram kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Nej men vad otäckt!! Förstår att din mamma blev skärrad. Måste vara jätte otäckt att stå brevid och inte kunna göra något.

    Vad skönt att Ofelia inte gjorde illa sig!
    Hoppas att din rygg slutar göra ont snart.
    Kram!
  6. 3
    Nej men vad otäckt!! Förstår att din mamma blev skärrad. Måste vara jätte otäckt att stå brevid och inte kunna göra något.

    Vad skönt att Ofelia inte gjorde illa sig!
    Hoppas att din rygg slutar göra ont snart.
    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Ja fy vad otäckt det är med trappor alltså. Tur att ni inte gjorde er mer illa iaf! Men ont i rumpan och ryggen räcker ju....Hoppas det snart går över! Och du, gå aldrig med de där svinhala raggisarna i trappan mer
    Kram
  8. 4
    Ja fy vad otäckt det är med trappor alltså. Tur att ni inte gjorde er mer illa iaf! Men ont i rumpan och ryggen räcker ju....Hoppas det snart går över! Och du, gå aldrig med de där svinhala raggisarna i trappan mer
    Kram
  9. Medlem sedan
    Sep 2007
    #5
    Usch, vad hemskt. Det är en av mina stora skräcker, faktiskt, att ramla i trappan när jag bär Vanja. Jag tänker på det varje gång och funderar titt som tätt på hur man ska göra för att ramla "bra", det vill säga så att barnet inte skadas, OM jag nu skulle halka någon gång. Men hoppas på att det aldrig händer.

    Vad skönt att det gick bra för dig och Ofelia! Nu får du ta det lugnt och vårda ryggen ordentligt.
    http://rikku.bloggplatsen.se - blogg och bilder!
  10. 5
    Usch, vad hemskt. Det är en av mina stora skräcker, faktiskt, att ramla i trappan när jag bär Vanja. Jag tänker på det varje gång och funderar titt som tätt på hur man ska göra för att ramla "bra", det vill säga så att barnet inte skadas, OM jag nu skulle halka någon gång. Men hoppas på att det aldrig händer.

    Vad skönt att det gick bra för dig och Ofelia! Nu får du ta det lugnt och vårda ryggen ordentligt.
  11. Medlem sedan
    Apr 1998
    #6

    Fyyy, vad otäckt Minchi!

    Aj, aj på din rygg och rumpa! Hoppas det gör mindre ont nu!

    Vilken tur att det gick så bra för Ofelia!

    *KRAM*
    *^*Mamma till tre underverk. Son -99, dotter -01 och dotter -07*^*
  12. 6
    Fyyy, vad otäckt Minchi! Aj, aj på din rygg och rumpa! Hoppas det gör mindre ont nu!

    Vilken tur att det gick så bra för Ofelia!

    *KRAM*
  13. Medlem sedan
    Mar 1999
    #7
    Nej va läskigt! Stackars lilla dig! Hoppas verkligen din rygg o rumpa e bättre nu?
    Så skönt att lillan klarade sig bra, men stackars din mamma. Förstår att hon blev rädd, så otäckt o se! D e MYCKET synd om dig så d så!
    D där m trappor e läskigt! Detta fick mig att bestämma mig för dom där (pensionärs) halkskydden till trappan! Det ska inhandlas för vi har oxå en svinhal trappa.
    Lilla gumman! Varma kramar till dig o din mamma! Kram kram
  14. 7
    Nej va läskigt! Stackars lilla dig! Hoppas verkligen din rygg o rumpa e bättre nu?
    Så skönt att lillan klarade sig bra, men stackars din mamma. Förstår att hon blev rädd, så otäckt o se! D e MYCKET synd om dig så d så!
    D där m trappor e läskigt! Detta fick mig att bestämma mig för dom där (pensionärs) halkskydden till trappan! Det ska inhandlas för vi har oxå en svinhal trappa.
    Lilla gumman! Varma kramar till dig o din mamma! Kram kram
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8

    Vad hemskt

    Stackars dej. Det gör så himla ont. Har trillat i våran trapp själv en gång ,man kan ju inte göra nåt när det väl händer. Hoppas det känns bättre i dag med alla blåmärken. skönt att ni klara er så bra. man gör ju allt för att skydda dom små.
    Kram på er Annika o Elina
  16. 8
    Vad hemskt Stackars dej. Det gör så himla ont. Har trillat i våran trapp själv en gång ,man kan ju inte göra nåt när det väl händer. Hoppas det känns bättre i dag med alla blåmärken. skönt att ni klara er så bra. man gör ju allt för att skydda dom små.
    Kram på er Annika o Elina
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9

    Oj! Hoppas att...

    ... du snart mår bättre!

    Det är så läskigt, det där...

    Kramar i mängder!
    AnnaSv med E-01 och S-03 och N-07
  18. 9
    Oj! Hoppas att... ... du snart mår bättre!

    Det är så läskigt, det där...

    Kramar i mängder!
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10

    Tack snälla ni!

    Det gör fortfarande ont i både ryggen och rumpan. Antar att det blir rejäla blåmärken. Men det här var ändå ingenting mot för när jag ramlade i samma trappjäkel och bar på en dammsugare. Då ramlade jag så illa att Miranda (som var 3-4 år då, tror jag) fick hjälpa mig upp och trösta mig... Då var hela min högra skinka ett enda stort blåmärke, och det syns fortfarande en grop där.

    Det enda jag tänkte på när jag ramlade var "Håll i Ofelia" och det lyckades jag ju med. Hon blev ledsen förstås, för hon blev rädd, men det gick snabbt över.

    Undrar om man ska skaffa golvvärme i huset? Eller om jag ska köpa sockiplast? Fryser ju så himla mycket om fötterna jämt...

    Vi ska också sätta nåt antihalkgrejs på trappstegen. Jag fattar inte att vi inte gjorde det sist när jag ramlade?

    Kram på er!
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  20. 10
    Tack snälla ni! Det gör fortfarande ont i både ryggen och rumpan. Antar att det blir rejäla blåmärken. Men det här var ändå ingenting mot för när jag ramlade i samma trappjäkel och bar på en dammsugare. Då ramlade jag så illa att Miranda (som var 3-4 år då, tror jag) fick hjälpa mig upp och trösta mig... Då var hela min högra skinka ett enda stort blåmärke, och det syns fortfarande en grop där.

    Det enda jag tänkte på när jag ramlade var "Håll i Ofelia" och det lyckades jag ju med. Hon blev ledsen förstås, för hon blev rädd, men det gick snabbt över.

    Undrar om man ska skaffa golvvärme i huset? Eller om jag ska köpa sockiplast? Fryser ju så himla mycket om fötterna jämt...

    Vi ska också sätta nåt antihalkgrejs på trappstegen. Jag fattar inte att vi inte gjorde det sist när jag ramlade?

    Kram på er!
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11

    Usch!

    Ja, du lär nog ha ont ett tag, men det är tur att man oftast lyckas skydda barnen iaf...

    Och visst är det lätt att fixa åtgärder "en annan dag", det är väl mer en regel än undantag tyvärr

    Hoppas att du inte blir alltför blå bara! Hur förklarar du det när någon frågar? "Jag ramlade i trappen", det går ingen på längre...

    Kram på er stackare!
  22. 11
    Usch! Ja, du lär nog ha ont ett tag, men det är tur att man oftast lyckas skydda barnen iaf...

    Och visst är det lätt att fixa åtgärder "en annan dag", det är väl mer en regel än undantag tyvärr

    Hoppas att du inte blir alltför blå bara! Hur förklarar du det när någon frågar? "Jag ramlade i trappen", det går ingen på längre...

    Kram på er stackare!
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    Men fy då Minchi!
    Än så länge (peppar, peppar) har jag inte ramlat själv i vår målade, hala trapp men barnen har gjort en och annan vurpa. Skaffa dig åtminstone ett par bättre tofflor, jag kan varmt rekommendera ett par s.k. "Hibernal-hasare", dvs gubbtofflor med sula. Jag har ett par rödrutiga i ylle..
    Och sen äter du en bit god choklad eller en kanelbulle och tar ev en Ipren mot värken!

    kram jenny
  24. 12
    Men fy då Minchi!
    Än så länge (peppar, peppar) har jag inte ramlat själv i vår målade, hala trapp men barnen har gjort en och annan vurpa. Skaffa dig åtminstone ett par bättre tofflor, jag kan varmt rekommendera ett par s.k. "Hibernal-hasare", dvs gubbtofflor med sula. Jag har ett par rödrutiga i ylle..
    Och sen äter du en bit god choklad eller en kanelbulle och tar ev en Ipren mot värken!

    kram jenny
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13

    Fy vad läskigt!!

    Hoppas du snart är bättre i ryggen! Trappor är läskiga, jag har katastroftankar ofta där den är inblandad... Tyra har precis blivit väldigt intresserad av trappan nu och lilla storebror har ramlat ordentligen en gång. Det är otäckt.

    kram
    Frida med Natanael -03, Love -05, Tyra -07 o Malte -10

    fridabloggar.blogspot.com
    www.lind.be
  26. 13
    Fy vad läskigt!! Hoppas du snart är bättre i ryggen! Trappor är läskiga, jag har katastroftankar ofta där den är inblandad... Tyra har precis blivit väldigt intresserad av trappan nu och lilla storebror har ramlat ordentligen en gång. Det är otäckt.

    kram
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #14
    Bra idé med tofflorna. Jag hade ett par såna när jag var yngre, de var brunrutiga och skitfula . Undrar var jag har dem nånstans?

    Det gör inte så ont längre, som tur är, så jag slapp ta nån värktablett.

    Kram
  28. 14
    Bra idé med tofflorna. Jag hade ett par såna när jag var yngre, de var brunrutiga och skitfula . Undrar var jag har dem nånstans?

    Det gör inte så ont längre, som tur är, så jag slapp ta nån värktablett.

    Kram
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15

    Jag har ju vittnen , så det är nog faktiskt så att jag blir trodd om jag måste berätta för nån .

    Annars är ju "jag ramlade i trappen" verkligen en klassiker att ta till om något hemskt hänt som man inte vill berätta om... Men jag har världens snällaste kärlek så folk spekulerar nog inte ens.

    Vilken rolig blogg du har, förresten. Jag har kikat in där några gånger nu, och det är verkligen underhållande. Du skriver så bra, tycker jag.

    KRAM!
  30. 15

    Jag har ju vittnen , så det är nog faktiskt så att jag blir trodd om jag måste berätta för nån .

    Annars är ju "jag ramlade i trappen" verkligen en klassiker att ta till om något hemskt hänt som man inte vill berätta om... Men jag har världens snällaste kärlek så folk spekulerar nog inte ens.

    Vilken rolig blogg du har, förresten. Jag har kikat in där några gånger nu, och det är verkligen underhållande. Du skriver så bra, tycker jag.

    KRAM!
  31. Medlem sedan
    Aug 2000
    #16
    Ja, det är lurigt med trappor. Vi har grind både uppe och nere, men det hjälper ju inte när man står mitt i och ramlar... Men förhoppningsvis ska väl Ofelia klara sig från hemska fall åtminstone, bara man kommer ihåg att stänga. De får vara där tills hon blir lite större och har lärt sig att gå i trappor i alla fall.

    Jag känner mig bättre i ryggen nu, älsklingen har smörjt in mig med ormsalva några gånger och det verkar ha gjort susen.

    kram
  32. 16
    Ja, det är lurigt med trappor. Vi har grind både uppe och nere, men det hjälper ju inte när man står mitt i och ramlar... Men förhoppningsvis ska väl Ofelia klara sig från hemska fall åtminstone, bara man kommer ihåg att stänga. De får vara där tills hon blir lite större och har lärt sig att gå i trappor i alla fall.

    Jag känner mig bättre i ryggen nu, älsklingen har smörjt in mig med ormsalva några gånger och det verkar ha gjort susen.

    kram
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    usch, hoppas du känner dig bättre idag!
    Jag har stora dunsocker, typ duntäcke, men anti-halk under. De finns på Hemtex.
  34. 17
    usch, hoppas du känner dig bättre idag!
    Jag har stora dunsocker, typ duntäcke, men anti-halk under. De finns på Hemtex.
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18
    Ja, jag har känt mig bättre idag, men nu på kvällen blir jag stel, känner jag...

    Jag har också såna där "duntäcken", men de är alldeles för stora för mig, så jag snubblar av att använda dem . Kanske de från Hemtex är bättre¨i storlek än Åhléns-varianten som jag har?
  36. 18
    Ja, jag har känt mig bättre idag, men nu på kvällen blir jag stel, känner jag...

    Jag har också såna där "duntäcken", men de är alldeles för stora för mig, så jag snubblar av att använda dem . Kanske de från Hemtex är bättre¨i storlek än Åhléns-varianten som jag har?
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    Men din stackare!!!
    Skicka ut mannen till att köpa en stor påse godis till dig och lägg dig på soffan direkt!
    Tur i oturen att Ofelia klarade sig oskadd!
    Kram
  38. 19
    Men din stackare!!!
    Skicka ut mannen till att köpa en stor påse godis till dig och lägg dig på soffan direkt!
    Tur i oturen att Ofelia klarade sig oskadd!
    Kram
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20
    Tack för omtanken.
    Kram!
  40. 20
    Tack för omtanken.
    Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ramlat nerför trappan.
    By Rikku in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 21:10
  2. ramlat i trappan
    By Black Lady in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 10:37
  3. Ramlat!!
    By umami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 14:18
  4. Det har ramlat in en del
    By marib in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 15:34
  5. Jag har ramlat i trappan.
    By Babbel in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar