sugen o sugen heela tiden.....
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    sugen o sugen heela tiden.....

    började dagen med gröt o lingon.efter dagislämning åt jag en halv lingongrova med gurkröra o köttbullar. sen en sån minikexchoklad. åkte o handlade o när jag kom hem blev det två knäckemackor med gurka o aromat. lunch två stekta kåldolmar (ej sås el potatis) mellis en ostmacka med paprika, en TILL minikexchoklad (har slängt dom nu) har nu nyss ätit kött o svampgryta med ris majs o gurka.....har varit sugen o hungrig hela dan, vad är felet? har nyss haft mens så et kan det icke ara....
  2. 1
    sugen o sugen heela tiden..... började dagen med gröt o lingon.efter dagislämning åt jag en halv lingongrova med gurkröra o köttbullar. sen en sån minikexchoklad. åkte o handlade o när jag kom hem blev det två knäckemackor med gurka o aromat. lunch två stekta kåldolmar (ej sås el potatis) mellis en ostmacka med paprika, en TILL minikexchoklad (har slängt dom nu) har nu nyss ätit kött o svampgryta med ris majs o gurka.....har varit sugen o hungrig hela dan, vad är felet? har nyss haft mens så et kan det icke ara....
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Du kanske äter för lite nyttigt fett och protein,bara en chansning.Bra att du hivat iväg kexchokladen.
  4. 2
    Du kanske äter för lite nyttigt fett och protein,bara en chansning.Bra att du hivat iväg kexchokladen.
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Jag tycker också att du ska äta lite mer protein (kött, fisk, ägg, kyckling) och nyttiga fetter. Äter man sötsaker som kexchoklad så blir man lätt ännu mer sötsugen, så det var bra att du kastade dem!
  6. 3
    Jag tycker också att du ska äta lite mer protein (kött, fisk, ägg, kyckling) och nyttiga fetter. Äter man sötsaker som kexchoklad så blir man lätt ännu mer sötsugen, så det var bra att du kastade dem!
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Hej fin... jag har tänkt på dina matvanor flera gånger när du har skrivit. Ingår det ngn 'kurs' om kost när du gjorde operationen? Kan verkligen tipsa om att läsa lite böcker om GI.. tror det skulle vara till stor nytta för dig.
    Det är en helt vetenskap när det gäller kost o bra mat.
    Finns alltid massor att lära sig..

    Jag tror om du ändrar dina kostvanor så kommer suget att försvinna.

    Din mat då: Gröt o lingon (lingon som i råa bär eller sylt?) Sylt går HELT bort för mig... lägg till lite protein där, skinkskiva, ägg, tex.

    Gurkröra vad finns det i den? o vad finns det i köttbullarna (hemgjorda?) annars så går det oxå bort tyvärr... Hellre, keso/ostar el. makrillsburk.
    Kexchoklad (mini eller ej) kommenterar jag inte, skönt att du har slängt dom ! bra gjort!

    Kåldolmar (samma där - hemgjorda? annars vad innehåller dom?) men ok... grönsaker till, hellre en koldolme o lite broccoli o lite sallad, olivolja oxå!

    mellis: Macka.... (vad var det för bröd - ljust/grovt?) annars bra med ost o paprika, kan även skippa brödet o ta bara ost o paprika ...

    Köttgryta lät gott! Kokta grönsaker till tycker jag...

    Jag förstår att du blir hungrig o sugen, för jag tror att din mat gör så att ditt blodsocker nivå blir ojämn - då blir man sugen o hungrig. Färdiga rätter, tex köttbullar, koldolmar, bröd, innehåller mycket snabba kolisar.

    Ett tips är att titta på innehållsförteckningen, allt som står över 5g/100g kolhydrater - UNDVIK speciellt om det är just 'varav sockerater' för det är just sockerarterna som du vill undvika.

    Hoppas att du inte tar illa upp med mitt lååååånga inlägg, men du frågade o jag delar med mig av det jag kan o det som passar in på mig o mitt sätt att äta.

    Lycka till... nu måste det vara under 100 strecket eller?
    Väntar i spänning! Minns själv hur lycklig jag var när vågen visade 2 siffrigt!

    Kram Monique
  8. 4
    Hej fin... jag har tänkt på dina matvanor flera gånger när du har skrivit. Ingår det ngn 'kurs' om kost när du gjorde operationen? Kan verkligen tipsa om att läsa lite böcker om GI.. tror det skulle vara till stor nytta för dig.
    Det är en helt vetenskap när det gäller kost o bra mat.
    Finns alltid massor att lära sig..

    Jag tror om du ändrar dina kostvanor så kommer suget att försvinna.

    Din mat då: Gröt o lingon (lingon som i råa bär eller sylt?) Sylt går HELT bort för mig... lägg till lite protein där, skinkskiva, ägg, tex.

    Gurkröra vad finns det i den? o vad finns det i köttbullarna (hemgjorda?) annars så går det oxå bort tyvärr... Hellre, keso/ostar el. makrillsburk.
    Kexchoklad (mini eller ej) kommenterar jag inte, skönt att du har slängt dom ! bra gjort!

    Kåldolmar (samma där - hemgjorda? annars vad innehåller dom?) men ok... grönsaker till, hellre en koldolme o lite broccoli o lite sallad, olivolja oxå!

    mellis: Macka.... (vad var det för bröd - ljust/grovt?) annars bra med ost o paprika, kan även skippa brödet o ta bara ost o paprika ...

    Köttgryta lät gott! Kokta grönsaker till tycker jag...

    Jag förstår att du blir hungrig o sugen, för jag tror att din mat gör så att ditt blodsocker nivå blir ojämn - då blir man sugen o hungrig. Färdiga rätter, tex köttbullar, koldolmar, bröd, innehåller mycket snabba kolisar.

    Ett tips är att titta på innehållsförteckningen, allt som står över 5g/100g kolhydrater - UNDVIK speciellt om det är just 'varav sockerater' för det är just sockerarterna som du vill undvika.

    Hoppas att du inte tar illa upp med mitt lååååånga inlägg, men du frågade o jag delar med mig av det jag kan o det som passar in på mig o mitt sätt att äta.

    Lycka till... nu måste det vara under 100 strecket eller?
    Väntar i spänning! Minns själv hur lycklig jag var när vågen visade 2 siffrigt!

    Kram Monique

Liknande trådar

  1. Hungrig / sugen på något hela tiden
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 23:01
  2. Sugen på nåt hela tiden.. :-(
    By Sara25 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 11:14
  3. sugen hela tiden nu...
    By padda79 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 22:32
  4. Sugen på en............
    By Mirva m. V & D in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 16:24
  5. Hungrig/sugen heeeeela tiden!
    By anne med 2an in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 07:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar