Nattskräck
_0711 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Nattskräck

    3 nätter i rad har Gustaf vaknat upp och skrikit och varit helt okontaktbar. Det ser ut som han tittar lite, men det ser inte ut som han ser något. Han gallskriker! Tar i allt vad han har och det hjälper inte att bära, vyssja, nynna, krama, pussa, sjunga, klappa rumpan...inget. Sen avtar det efter kanske 15-20 min och han , vad ska jag skriva - "somnar om". Men han sover oroligt och gråthickattackerna efter skrikandet gör att han tappar nappen som man får peta i några gånger innan han somnar om helt.

    Har läst någonstans att det fanns något som hette nattskräck, men kan de få det redan så här små? Eller vad kan det vara?

    Hjälp, någon?
    Anna med Gustaf 0711
  2. 1
    Nattskräck 3 nätter i rad har Gustaf vaknat upp och skrikit och varit helt okontaktbar. Det ser ut som han tittar lite, men det ser inte ut som han ser något. Han gallskriker! Tar i allt vad han har och det hjälper inte att bära, vyssja, nynna, krama, pussa, sjunga, klappa rumpan...inget. Sen avtar det efter kanske 15-20 min och han , vad ska jag skriva - "somnar om". Men han sover oroligt och gråthickattackerna efter skrikandet gör att han tappar nappen som man får peta i några gånger innan han somnar om helt.

    Har läst någonstans att det fanns något som hette nattskräck, men kan de få det redan så här små? Eller vad kan det vara?

    Hjälp, någon?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Kanske drömt något?

    Det du beskriver har Axel också gjort någon gång, och ibland kan han vara otröstlig när han vaknar även på dagarna.
    Då har jag tänkt att han kanske drömt något otrevligt. De får ju en massa intryck och man vet ju inte hur deras hjärna hanterar dem.
    Men det kan ju vara nattskräck också.. har dock inte hört att det ska uppkomma så tidigt..
    Måste läsa mer i den handboken från ViFöräldrar jag har här hemma som heter "Sömn och hälsa" har för mig att det står en hel del bra grejer där..
    Hittar jag någon bra info där så ska jag berätta det för dig imorgon på gbg-fikat ok?
    kram
  4. 2
    Kanske drömt något? Det du beskriver har Axel också gjort någon gång, och ibland kan han vara otröstlig när han vaknar även på dagarna.
    Då har jag tänkt att han kanske drömt något otrevligt. De får ju en massa intryck och man vet ju inte hur deras hjärna hanterar dem.
    Men det kan ju vara nattskräck också.. har dock inte hört att det ska uppkomma så tidigt..
    Måste läsa mer i den handboken från ViFöräldrar jag har här hemma som heter "Sömn och hälsa" har för mig att det står en hel del bra grejer där..
    Hittar jag någon bra info där så ska jag berätta det för dig imorgon på gbg-fikat ok?
    kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Du är en klippa. Tackar på förhand (även om du inte skulle hitta något).

    kram
  6. 3
    Du är en klippa. Tackar på förhand (även om du inte skulle hitta något).

    kram

Liknande trådar

  1. Nattskräck?
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 20:57
  2. Nattskräck
    By nattugglan in forum Sömn – barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 23:04
  3. Nattskräck?
    By Jejja_c in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:23
  4. Nattskräck
    By annsan_79 in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 16:15
  5. Nattskräck?
    By S_arah in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar