Ilningar/stickningar fr livmodertappen
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Ilningar/stickningar fr livmodertappen

    Det ilar och sticker från livmodertappen och har gjort så några dagar. En lite obegaglig känsla (nästan som elektriska stötar) som jag förknippar med att barnet har fixerat sig och trycker neråt. Men alltså, jag är bara i v 26, så det verkar ju lite tidigt. Någon mer som känt av detta och har någon teori om vad det kan vara? Har vid mina tidigare graviditeter känt så efter v 30-någonting om jag minns rätt (vilket jag kanske inte gör).
    son -00, dotter -03, son -08!
  2. 1
    Ilningar/stickningar fr livmodertappen Det ilar och sticker från livmodertappen och har gjort så några dagar. En lite obegaglig känsla (nästan som elektriska stötar) som jag förknippar med att barnet har fixerat sig och trycker neråt. Men alltså, jag är bara i v 26, så det verkar ju lite tidigt. Någon mer som känt av detta och har någon teori om vad det kan vara? Har vid mina tidigare graviditeter känt så efter v 30-någonting om jag minns rätt (vilket jag kanske inte gör).
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Jag tror att det är bebisen som trycker. Även om den är rörlig så kan den väl trycka nedåt med en fot tex...?
    Äh, gissar bara
  4. 2
    Jag tror att det är bebisen som trycker. Även om den är rörlig så kan den väl trycka nedåt med en fot tex...?
    Äh, gissar bara
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    känner igen

    det,känns lika här ibland.Som att bebben skruvar ner sig,fast med de andra har det känts senare...ilar o är obehagligt .
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    känner igen det,känns lika här ibland.Som att bebben skruvar ner sig,fast med de andra har det känts senare...ilar o är obehagligt .
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    Jag har också alltid tippat på fixering. Men när jag själv hade liknande smärtor när jag väntade sonen visade det sig att han minsann inte var fixerad alls... Så jag tror nog snarare att h*n kommer åt någon nerv helt enkelt när de knölar runt där inne. Men jag håller med om att jag inte kände av det förrän efter v. 30 med sonen jag heller.
  8. 4
    Jag har också alltid tippat på fixering. Men när jag själv hade liknande smärtor när jag väntade sonen visade det sig att han minsann inte var fixerad alls... Så jag tror nog snarare att h*n kommer åt någon nerv helt enkelt när de knölar runt där inne. Men jag håller med om att jag inte kände av det förrän efter v. 30 med sonen jag heller.
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Tror det är bebisen som ligger knasigt. Jag får oxå så till och från. Jag la mig på rygg på golvet med fötterna i golvet och böjda ben och sköt upp rumpa mot taket några ggr och det hjälpe lustigt nog.
  10. 5
    Tror det är bebisen som ligger knasigt. Jag får oxå så till och från. Jag la mig på rygg på golvet med fötterna i golvet och böjda ben och sköt upp rumpa mot taket några ggr och det hjälpe lustigt nog.

Liknande trådar

  1. Ilningar/stickningar i magen
    By AP75 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 15:17
  2. Alltså ilningar och stickningar
    By Norrlandsmamma in forum _0907 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 13:19
  3. Ilningar
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 15:08
  4. Ilningar
    By pertta in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 07:44
  5. Ilningar och stickningar?
    By Neta in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 08:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar