Läser barn
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Läser barn

    Femböckerna nuförtiden? Jag älskade de böckerna när jag var liten och tänkte föra över dem till mina barn, tyvärr har jag inte kvar dem men finns de öht att köpa numera?
    Vet ni vilken serie jag menar?
  2. 1
    Läser barn Femböckerna nuförtiden? Jag älskade de böckerna när jag var liten och tänkte föra över dem till mina barn, tyvärr har jag inte kvar dem men finns de öht att köpa numera?
    Vet ni vilken serie jag menar?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag tror att de säljer dem på coop. Enid Blyton menar du? Jag har dem kvar, tror jag. Blev sugen på att leta reda på dem.
  4. 2
    Jag tror att de säljer dem på coop. Enid Blyton menar du? Jag har dem kvar, tror jag. Blev sugen på att leta reda på dem.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    mina gjorde

    eller deras pappa läste högt ur den för dom en hel sommar tror dom var 8 och 9år och de var så spännande och även mamma var tvungen att vara med och lyssna, böckerna är ju så härliga, tror vi köpte nån ny på en bokhandel men även på loppis men de flesta var pappans gamla
  6. 3
    mina gjorde eller deras pappa läste högt ur den för dom en hel sommar tror dom var 8 och 9år och de var så spännande och även mamma var tvungen att vara med och lyssna, böckerna är ju så härliga, tror vi köpte nån ny på en bokhandel men även på loppis men de flesta var pappans gamla
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Hmmm...

    Coop kan man ju kika på såklart, tack för tipset. Jag saknar mina med orangea ryggar eller de ännu äldre, fick en bunt efter min faster som hon läste när hon var ung. Alla är puts väck.
    Visst var de bra ?
  8. 4
    Hmmm... Coop kan man ju kika på såklart, tack för tipset. Jag saknar mina med orangea ryggar eller de ännu äldre, fick en bunt efter min faster som hon läste när hon var ung. Alla är puts väck.
    Visst var de bra ?
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Men så bra!

    Då är ju min son verkligen i rätt ålder ju Loppis ska jag kolla på också, samtidigt som jag ska titta efter Lotta-böckerna. Du, eller om någon annan läser det här, vet månne inte vilken Lottaserie jag menar och kan tala om författaren för mig? Och Jolly? Och...vad många bra böcker det fanns förr, nu blir jag glad bara jag tänker på dem !
  10. 5
    Men så bra! Då är ju min son verkligen i rätt ålder ju Loppis ska jag kolla på också, samtidigt som jag ska titta efter Lotta-böckerna. Du, eller om någon annan läser det här, vet månne inte vilken Lottaserie jag menar och kan tala om författaren för mig? Och Jolly? Och...vad många bra böcker det fanns förr, nu blir jag glad bara jag tänker på dem !
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Ja, stod och väntade i kön på bibblan för nån vecka sen och då lånade nog den klassen som var där säkert 10 böcker från 5-böckerna. Och jo, man kan köpa dem. Men att läsa dem som vuxen är inte så smart, då ser man det som kritiserades förr, sånt som barn inte ser. Låt de vara ett kärt minne är mitt tips, och låt dina barn läsa dem själva.
  12. 6
    Ja, stod och väntade i kön på bibblan för nån vecka sen och då lånade nog den klassen som var där säkert 10 böcker från 5-böckerna. Och jo, man kan köpa dem. Men att läsa dem som vuxen är inte så smart, då ser man det som kritiserades förr, sånt som barn inte ser. Låt de vara ett kärt minne är mitt tips, och låt dina barn läsa dem själva.
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    De säljs nog på

    Tradera t ex, men visst finns det nyutgåvor att köpa i bokhandeln oxå...eller?!
    Jag älskade dem oxå och har nog kvar allihop i gömmorna....
  14. 7
    De säljs nog på Tradera t ex, men visst finns det nyutgåvor att köpa i bokhandeln oxå...eller?!
    Jag älskade dem oxå och har nog kvar allihop i gömmorna....
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    japp

    sonen fick två stycken i nioårspresent. Fast han har inte läst dem ännu.

    Ikväll började han läsa Spiderwick-serien. Kunde knappt somna sen, stackarn! Det var allt för spännande...
  16. 8
    japp sonen fick två stycken i nioårspresent. Fast han har inte läst dem ännu.

    Ikväll började han läsa Spiderwick-serien. Kunde knappt somna sen, stackarn! Det var allt för spännande...
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Lottaböckerna var ju så himla roliga. jag har nog läst alla, de var roligast i början, sen när hon blev vuxen var de inte lika kul. Jolly läste jag aldrig. Merri Vik skrev väl Lottaböckerna?
  18. 9
    Lottaböckerna var ju så himla roliga. jag har nog läst alla, de var roligast i början, sen när hon blev vuxen var de inte lika kul. Jolly läste jag aldrig. Merri Vik skrev väl Lottaböckerna?
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Jaa!

    Så hette författaren, hur kunde jag glömma? Jag ser precis hennes signatur framför mig. Tack!
  20. 10
    Jaa! Så hette författaren, hur kunde jag glömma? Jag ser precis hennes signatur framför mig. Tack!
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11
  22. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12

Liknande trådar

  1. Vad läser era barn?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 11:18
  2. Läser ni för era barn?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 11:27
  3. Vad läser ni för era barn?
    By Madame Mim in forum Hem & fritid
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 19:53
  4. Ni som läser med små barn
    By Cicci m Leah&Killian in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 17:18
  5. Vad läser ni för era barn?
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 20:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar