Vagndilemma
_0801 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Vagndilemma

    Jag åkte till Sverige med Amaya i förra veckan och givetvis var vagnen sönder när den kom fram till Kastrup (grr har erfarenhet av det tidigare med). Vi kommer med största sannolikhet att bli ersatta med en ny vagn. Problemet är att den modellen kan dröja upp till nån månad innan den kommer, då är Amaya alltså 4 månader. Det går att använda den söndriga, men den är krånglig och det känns trist när vi hade en sån fin vagn som jag verkligen var helnöjd med. Frågan är om vi ska satsa på en fin sittvagn istället för när hon är 5.5 månad åker vi till Sverige och stannar i två månader. När tycker ni det är dags att byta till sittvagn?Vi kommer ju vara där tills Amaya är7.5 månad och då är väl liggvagn för liten?
  2. 1
    Vagndilemma Jag åkte till Sverige med Amaya i förra veckan och givetvis var vagnen sönder när den kom fram till Kastrup (grr har erfarenhet av det tidigare med). Vi kommer med största sannolikhet att bli ersatta med en ny vagn. Problemet är att den modellen kan dröja upp till nån månad innan den kommer, då är Amaya alltså 4 månader. Det går att använda den söndriga, men den är krånglig och det känns trist när vi hade en sån fin vagn som jag verkligen var helnöjd med. Frågan är om vi ska satsa på en fin sittvagn istället för när hon är 5.5 månad åker vi till Sverige och stannar i två månader. När tycker ni det är dags att byta till sittvagn?Vi kommer ju vara där tills Amaya är7.5 månad och då är väl liggvagn för liten?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    nog kan man väl om man vill ha dom i sittvagn man brer väländå om med någon filt eller nått sånt så det blir mysigt, det som är viktigt är att det går att vända sittdelen så barnet kan sitta vänd mot en och inte bort
  4. 2
    nog kan man väl om man vill ha dom i sittvagn man brer väländå om med någon filt eller nått sånt så det blir mysigt, det som är viktigt är att det går att vända sittdelen så barnet kan sitta vänd mot en och inte bort
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    jag bytte till sitt vagn när bella va 10 mån ca och då tyckte jag det va för tidigt med facit i hand. hade ingen koll på henne när hon åkte framåt. jag har en emmaljunga cittycross och i den sitter dottern 2 år jätte bra
  6. 3
    jag bytte till sitt vagn när bella va 10 mån ca och då tyckte jag det va för tidigt med facit i hand. hade ingen koll på henne när hon åkte framåt. jag har en emmaljunga cittycross och i den sitter dottern 2 år jätte bra
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Jag skulle ha satsat på antingen en kombi, då hara du ju liggdel så länge du vill o sitt vagnen finns där, el en sittvagn med mjuklift helt enkelt för i sommar vill de nog sitta rätt mycket när de är vakna. Jag har en kombivagn och tog bort liften när sonen var kring halvåret tror jag. Då vart det vinter och vart lite trångt med overall, åkpåse och allt.

    Så skulle jag ha gjort...

    Lycka till!
  8. 4
    Jag skulle ha satsat på antingen en kombi, då hara du ju liggdel så länge du vill o sitt vagnen finns där, el en sittvagn med mjuklift helt enkelt för i sommar vill de nog sitta rätt mycket när de är vakna. Jag har en kombivagn och tog bort liften när sonen var kring halvåret tror jag. Då vart det vinter och vart lite trångt med overall, åkpåse och allt.

    Så skulle jag ha gjort...

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Satsa på en vändbar sittvagn med möjlighet att ha lift i. Kankse är det så att hon fortfarande vill ligga när den nya vagnen kommer o ryggen klarar iof att ligga utan lift snart lite beroende på vilken vagn ni ska ha. Men alla sittvagnar med fullt liggläge kan man ju ha en lift i egentligen . Vad har ni för vagn idag?
  10. 5
    Satsa på en vändbar sittvagn med möjlighet att ha lift i. Kankse är det så att hon fortfarande vill ligga när den nya vagnen kommer o ryggen klarar iof att ligga utan lift snart lite beroende på vilken vagn ni ska ha. Men alla sittvagnar med fullt liggläge kan man ju ha en lift i egentligen . Vad har ni för vagn idag?

Liknande trådar

  1. Vagndilemma? UJ?
    By Cesse m.4 in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 18:37
  2. Vagndilemma...
    By rådvill in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 09:29
  3. Vagndilemma!
    By Asereht in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 13:16
  4. Vagndilemma
    By A in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 12:54
  5. Vagndilemma
    By sofia_72 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 12:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar